پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۴
12 نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا در چهارمین مناظره تلویزیونی در اوهایو رودروی یکدیگر قرار می‌گیرند.این مناظره درون حزبی نامزدهای دموکرات به میزبانی مشترک نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» و شبکه تلویزیونی «سی ان ان» برگزار می شود.

شعارسال: چهارمین مناظره نامزدهای دموکرات به طور زنده روز سه شنبه از ساعت ۲۰ به وقت محلی (بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران) از دانشگاه «اوتربین» (Otterbein University) واقع در شهر «وسترویل» (Westerville) ایالت اوهایو پخش خواهد شود.

نامزدهای حزب دموکرات قرار است در ۱۲ مناظره داخلی شرکت کنند.

نخستین مناظره درون حزبی نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ۲۶ و ۲۷ ماه ژوئن (۵ و ۶ تیر ماه) در شهر میامی ایالت فلوریدا برگزار شد، و ۵۱ میلیون بیننده داشت.

دومین مناظره نیز ۳۰ و ۳۱ ماه جولای (۸ و ۹ امرداد ماه) در شهر دیترویت ایالت میشیگان و با میزبانی سی ان ان برگزار اما با افت بینندگان رو برو شد بطوریکه ۲۵ میلیون بیننده داشت.

سومین مناظره درون حزبی نامزدهای حزب دموکرات در ماه سپتامبر و فقط در یک روز و در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) و به میزبانی مشترک شبکه خبری "ای.بی.سی نیوز" و "یونیویژن" (Univision) برگزار شد، محل این مناظره دانشگاه "تگزاس جنوبی" واقع در شهر هوستون ایالت تگزاس بود و ۱۴ میلیون بیننده داشت.

در سه مناظره گذشته «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، «جو بایدن» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا و «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست آمریکا رقابت تناتنگی داشتند.

تاکنون ۲۷ نفر از حزب دموکرات خود را نامزد حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کرده بودند که از این تعداد هشت نفر کنار رفته و از ۱۹ نفر باقی مانده ۱۲ نفر صلاحیت حضور در مناظره چهارم را به دست آورده اند.

انتخابات مقدماتی در آمریکا که حدود پنج ماه زمان می برد، بدین جهت برگزار می شود تا شمار نامزدها پیش از برگزاری انتخابات سراسری محدود شود، این انتخابات به عنوان ابزاری برای احزاب سیاسی در آمریکا به جهت دست یافتن به یک وحدت نظر بر روی یک نامزد پیش از انتخابات است.

پس از پایان یافتن انتخابات مقدماتی، هریک از احزاب آنگاه همایش حزبی خود را برای تعیین نامزد نهایی برگزار می کند.

حزب دموکرات همایش حزبی خود را بین ۱۳ تا ۱۶ جولای ۲۰۲۰ (۲۳ تا ۲۶ تیر سال ۱۳۹۹) در شهر «میلواکی» ایالت ویساکنسین برگزار می کند، البته دیگر شهرهای هوستون، تگزاس، میامی و فلوریدا نیز برای این منظور در نظرگرفته شده است.

حزب جمهوریخواه نیز همایش حزبی خود را قرار است در شهر "شارلوت" (Charlotte) واقع در ایالت کارولینای جنوبی بین ۲۴ تا ۲۷ ماه اوت ۲۰۲۰ (۳ تا ۶ شهریور سال ۱۳۹۹) برگزار کند.

حزب «لیبرترین» (Libertarian Party) نیز همایش ملی خود را در شهر «آستین» ایالت تگزاس از ۲۲ تا ۲۵ ماه مه ۲۰۲۰ ( ۲ تا ۵ خردادماه ۱۳۹۹)، زود تر از دو حزب مطرح آمریکا برگزار خواهد کرد.

پس از اتمام همایش سیاسی احزاب و مشخص شدن نامزد نهایی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، آنگاه پیش از برگزاری انتخابات سراسری، مناظره انتخاباتی اصلی بین نامزدها برگزار می شود.

کمیسیون مناظره ریاست جمهوری (سی دی پی - CPD) سوم آوریل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که سه مناظره بین نامزدهای رقیب برگزار خواهد شد و تاکنون ۱۱ شهر در ایالت های مختلف آمریکا برای آن مد نظر قرار گرفته است.

مبنای شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آرا مردمی نیست و آرای موسوم به «الکترال کالج» (Electoral College) و یا «انجمن گزینشگران» است.

بنابر این شمارش آرا، شخص رئیس جمهوری آمریکا در حقیقت با رای مستقیم مردم انتخاب نمی شود بلکه نامزدهایی که در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری قرار دارند باید آرا «انجمن گزیشگران» را جمع آوری کنند، بدین صورت که نامزدی که بیشترین آرا مردمی را به دست آورد، آرا الکترالی که آن ایالت وی در آن برنده شده را به خود اختصاص می دهد.

مجموع آرا الکترال یا «انجمن گزینشگران» ۵۳۸ آرا بوده که فرد برنده در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید ۲۳۷ رای را به دست آورد در این میان ایالت کالیفرنیا با ۵۵ و ایالت "ورمونت" واقع در شمال شرق آمریکا با سه آرای الکترال، بالاترین و کمترین آرا «انجمن گزینشگران» را دارند.

پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا سون نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23مهر1398 ، کدخبر: 83518472: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین