پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
الیزابت وارن، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به تازگی در سخنانی، با اشاره به موضوع مناقشه اعراب و اسرائیل به تهدید بی سابقه دولت اسرائیل پرداخته و نتانیاهو را از عبور از سیاست‌های آمریکا در این خصوص پرهیز داده است.
شعارسال: الیزابت وارن، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به تازگی در سخنانی، با اشاره به موضوع مناقشه اعراب و اسرائیل به تهدید بی سابقه دولت اسرائیل پرداخته و نتانیاهو را از عبور از سیاست‌های آمریکا در این خصوص پرهیز داده است.

سناتور الیزابت وارن (دموکرات از ماساچوست) روز شنبه رویکرد سختی در مقابل اسرائیل ابراز داشت و در خصوص ارائه راه حل دو دولتی برای مناقشه اعراب و اسرائیل گفت: «همه گزینه ها روی میز است». وی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «سیاست رسمی ایالات متحده در حمایت از راه حل دو دولتی است و اگر اسرائیل در جهت مخالف با این سیاست حرکت کند، همه گزینه ها روی میز است.»

وارن در فرمولی که معمولاً توسط رؤسای جمهور قبلی آمریکا نیز در تهدید به استفاده از زور علیه دشمنان آمریکا استفاده شده بود، این عبارت را تکرار کرده اما دقیقاً روشن نکرده که چه نوع فشارهایی - نظامی یا از جنس دیگری - ممکن است بر اسرائیل تحمل شود.

وارن بیان کرده: «هم اکنون نتانیاهو می گوید که قصد دارد اسرائیل را به سمت افزایش شهرک سازی ها سوق دهد، اما این اقدام ما را به سمت راه حل دو دولتی سوق نمی دهد.»

اظهارات وارن در حالی مطرح شده که جناح چپ حزب دموکرات آمریکا اخیرا به طور فزاینده ای به موضوع بایکوت دولت یهودی پرداخته است. سخنان وی احتمالاً باعث شگفتی در جوامع یهودی و لابی های اسرائیل خواهد شد که اگرچه اکثراً طرفدار حزب دموکراتیک هستند، همچنان مدافع اتحاد ایالات متحده با اسرائیل نیز مانده اند.

حمایت ایالات متحده از اسرائیل از لحاظ تاریخی موضوعی بوده که از سوی هر دو حزب دنبال می شده است. کمک هایی که ایالات متحده به اسرائیل می فرستد، عمدتاً برای تقویت سیستم های دفاعی اسرائیل بوده و از نظر ماهیت متقابل است؛ به این معنا که این دست از فناوری های توسعه یافته با آمریکا به اشتراک گذاشته شده و اغلب توسط ایالات متحده نیز استفاده میشود.

گروه های طرفدار اسرائیل در ماه های اخیر وارن را به دلیل استخدام یک مشاور که با گروه IfNotNow فعالیت می کند (گروهی که از دولت یهودی اسرائیل انتقادات بسیاری دارد) مورد هجمه قرار داده اند.

به گفته وب سایت دیده بان Canary Mission که یکی از وب سایت های طرفدار اسرائیل است، این مشاور به نام وی مکس برگر «نفرت از اسرائیل را گسترش داده، به فعالیت های کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (AIPAC) اعتراض کرده، یهودیان طرفدار اسرائیل را مخوف جلوه داده و گروه Liberation Seders را که فعالیت های فعالین ضد اسرائیلی را در سراسر آمریکا مستندسازی می کند، سازماندهی کرده است.

این وب سایت ادامه داده: «وی همچنین از منتقدان ضد اسرائیل دفاع کرده و از جنبش BDS یاBoycott ،Divestment ، Sanctions علیه اسرائیل پشتیبانی کرده است.»

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در ماه ژوئن نوشت: موضع وارن در مورد جامعه مدافع و طرفدار اسرائیل هنوز مبهم است. در مقاله این نشریه آمده است: «او فاقد سابقه طولانی در روابط گرم با اسرائیل همچون دیگر رقیبان مانند [جو] بایدن، یا حتی سناتورهایی همچون کوری بوکر یا کامالا هریس است؛ اما به هیچ وجه به عنوان یکی از منتقدان اصلی اسرائیل در جناح چپ و مترقی حزب دموکرات دیده نمی شود.»

یکی از رهبران طرفدار اسرائیل در ماساچوست، ایالت وارن، به هاآرتص گفته: «وارن متولد شهر اوکلاهوما دارای دیدگاهی هری ترومنی از روابط ایالات متحده و اسرائیل است.»

هاآرتص اظهار داشت: «تعهد او به بهزیستی دولت یهود واقعی است. با وجود این، وی اعتراف می كند كه نگران مقاومت در برابر آن تعهد و موقعیت نیازمند تفکر و ظریف در فضای فراجناحی امروز آمریکا و نبرد شدید برای اخذ حمایت از جناح پیشروست.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 29 مهر 1398 ، کدخبر: 931629 ، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
نزدیک انتخابات ها که میشه کلادر کل جهان دیگه نماینده ها دست خودشون نیست علنا یه سری چیزا رو مطرح میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین