پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد : عامل بیشتر اختلالات بینایی در افراد کمتر از 20 سال تنبلی چشم است.

شعارسال: مدیر کل بهزیستی گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : 4 هزار و 500 نابینا و کم بینا مددجوی این نهاد حمایتی هستند.

حسین نحوی نژاد افزود : این افراد دچار معلولیت بارز هستند در حالیکه تعداد افراد با اختلالات بینایی بیش از این آمار است.

وی با بیان اینکه 80 درصد معلولیت بینایی قابل پیشگیری است گفت : عیوب و اختلالات ژنتیکی با انجام مراقبت ها ، واکسیناسیون و رفع سوء تغذیه قابل پیشگیری است اما اختلالات بینایی اکتسابی ناشی از حوادث و برخی بیماری ها نگران کننده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه بیشتر اختلالات بینایی در افراد کمتر از 20 سال از تنبلی چشم ناشی می شود افزود : برای جلوگیری از عارضه 75 هزار کودک 3 تا 6 ساله گیلانی امسال بینایی سنجی و غربالگری شدند.

حسین نحوی نژاد به نامناسب بودن روند مناسب سازی اماکن عمومی برای معلولان در کشور هم اشاره کرد تصریح کرد : کمتر از 30 درصد اماکن عمومی در گیلان مناسب سازی شده است.

وی با اشاره به وجود قانون و کمیسیون مناسب سازی به ریاست استاندار گفت : به علت کم کاری شهرداری اقدامات کافی در این زمینه انجام نشده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود : سامانه کشوری معبر آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات معلولان در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی است.

حسین نحوی نژاد با بیان اینکه قانون مناسب سازی اماکن عمومی ضمانت اجرایی ندارد گفت : بودجه 12 هزار میلیارد تومانی لازم این کار به هزار و 200 میلیارد تومان کاهش یافت که این مبلغ هم هنوز تخصیص داده نشده است.

وی در ادامه گفتگوی خبری ساعت 20 شبکه باران افزود : در نشست معاون اول رییس جمهور با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مصوب شد یارانه حذف شده دهک های پردرآمد برای رفع مشکلات معلولان اختصاص یابد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به نیاز ضروری این نهاد حمایتی به اعتبار برای حل مشکل مسکن مددجویان گفت : از مجلس شورای اسلامی اختصاص بودجه برای قانون مناسب سازی اماکن عمومی و از دولت خواستار پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان را خواستار هستم.

حسین نحوی نژاد در پایان از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی از محل حذف یارانه دهک های پردرآمد خبر داد.

تنبلی چشم عامل بیشتر اختلالات بیناییمدیرعامل انجمن خدمات فرهنگی – رفاهی معلولان نابینای گیلان نیز در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : 950 نفر از نابینایان و کم بینایان گیلان از خدمات این انجمن استفاده می کنند که بعد از گذراندن دوره های آموزشی با دریافت گواهینامه به کلینیک ها و مراکز درمانی طرف قرار داد با انجمن معرفی می شوند.

احمد ممتازی با اشاره به فعالیت 4 انجمن خدمات فرهنگی – رفاهی معلولان نابینایی در گیلان افزود : برخی نابینایان به این انجمن ها مراجعه نمی کنند که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی اعلام کرد : طرح حمایت از معلولان در سال 83 تصویب و پس از بازنگری و اصلاح برخی قوانین که موجب اعتراض معلولان شده بود سال 96 تصویب و اردیبهشت 97 ابلاغ شد.

مدیرعامل انجمن خدمات فرهنگی – رفاهی معلولان نابینای گیلان در پایان گفت : این طرح از سال 98 اجرایی شد اما بسیاری از مفاد آن همچون مناسب سازی اماکن عمومی به علت اهمیت ندادن و ناآگاهی دستگاه های اجرایی اجرا نمی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: 24مهر1398 ، کدخبر: 2549989: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
این مسئله در کودکی باید به طور بسیار جدی پیگیری بشه و توجه ویژه ای درش صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین