پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
استاندار خوزستان با تاکید براینکه تمام تلاش ما بر این است تا شاخص بیسوادی در استان را کاهش دهیم، گفت: امسال بیش از یک‌هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند.

شعار سال: غلام رضا شریعتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به استقبال کم نظیر از اربعین امسال، اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته تاکنون بیش از دو میلیون و 400 هزار تردد صورت گرفت که نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بالغ بر یک میلیون و 300 هزار زائر از مرز خارج شدند و حدود 900 هزار تا یک میلیون زائر از زیارت عتبات بازگشتند.

جذب 2هزارو 300 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

استاندار خوزستان گفت: امسال در سال تحصیلی جدید حدود دو هزار و 300 دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان جذب شدند که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

شریعتی با بیان اینکه امسال بنا بود تنها 400 دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان پذیرفته شوند اما با توجه به کمبود معلم در استان این رقم افزایش یافت، افزود: در سال‌های آینده قرار است این عدد را به سه هزار و 400 دانشجو افزایش دهیم تا بتوانیم با جذب نیروی بومی، کمبود شدید معلم در استان را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در آغاز سال تحصیلی خود را متعهد به جذب کودکان بازمانده از تحصیلی می‌دانیم، گفت: در دو سال گذشته سه هزار و 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به تحصیل بازگشتند.

شریعتی افزود: امسال نیز این طرح را با کمک سازمان بهزیستی و آموزش‌وپرورش و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه تمام تلاش ما بر این است تا شاخص بیسوادی در استان را کاهش دهیم، بیان کرد: امسال بیش از یک‌هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند.

لزوم جابه جایی دکل‌های مخابراتی از مدارس

شریعتی با اشاره به طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموز یا طرح نماد، گفت: این طرح کاربردی به منظور پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرا و سبب می‌شود دانش‌آموزان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی واکسینه شوند.

وی عنوان کرد: طرح نماد باید در همه استان به صورت فراگیر اجرا شود و دستگاه‌های اجرایی هم در اجرای این طرح و طبق الگوریتم آموزش و پرورش را همراهی کنند؛ خانواده‌ها نیز باید در این طرح همکاری لازم را انجام دهند.

شریعتی با اشاره به وجود دکل‌های مخابراتی در مدارس بیان کرد: با اینکه مضر بودن تشعشعات مخابراتی به لحاظ علمی ثابت نشده است اما وجود دکل ها در مدارس سبب نگرانی خانوده‌ها شده است و تلاش می‌شود که این دکل‌ها جابه‌جا شوند.

8هزار نیروی حق التدریس ساماندهی شد

در ادامه این جلسه مهدی رفیعی سرپرست آموزش و پروش خوزستان اظهار کرد: امسال بالغ بر یک میلیون و 100 هزار دانش آموز، حدود هشت هزار حق التدریس و 57 هزار معلم رسمی ساماندهی شدند.

وی افزود: امسال به تعداد پنج هزارو 111 پرونده انتقالی توسط همکاران در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان رسیدگی شد.

سرپرست آموزش و پروش خوزستان گفت: طبق مصوبه مجلس از مجموع افرادی که قبل از سال 92 در حوزه سواد‌آموزی اشتغال داشتند تعداد یک‌هزار و 290 نفر جذب شدند و به جمع حق‌التدریس‌های ما پیوستند.

رفیعی افزود: حدود 823 نفر معلم پیش‌دبستانی، افرادی که حق‌التدریس ناپیوسته یا سرباز معلمانی که قبل از سال ۹۱ سابقه حق التدریس داشتند و از منابع دولتی حقوق می‌گرفتند درمجموع حدود دو هزارو 113 جذب حق التدریس شدند.

وی عنوان کرد: جذب نیرو به حدی بود که برخی از شهرهای ما مانند شهرستان ایذه با 100 نفر نیروی مازاد روبه‌رو شد که مجبور شدیم بین شهرهای دیگر توزیع کنیم که اغلب شهرهای همجوار نیرو نیاز نداشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 28 مهر 98، کد مطلب: 13980728000483: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین