پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
غلامرضا شریعتی گفت: طی تفاهنامه ای مقرر شد دانشگاه فرهنگیان خوزستان امسال ۵ هزار دانشجو بپذیرد، از توسعه دانشگاه فرهنگیان استان به عنوان یک اقدام زیر ساختی برای جبران کمبود و یا به حداقل رساندن معلم در خوزستان طی دو سال آینده یاد کرد.

شعار سال:غلامرضا شریعتی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر حضور تمامی دانش آموزان خوزستانی در کلاس های درس و حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: همچنان به شعار اولیه خود مبنی بر اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل فقر نباید از تحصیل باز بماند، پایبند هستیم و در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

استاندار خوزستان افزود: طی سه سال گذشته در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان، اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای سال تحصیلی جدید نیز، آموزش و پرورش استان، سازمان های مردم نهاد و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به همکاری برای جلوگیری از بازماندن کودکان از تحصیل به دلیل فقر هستند.

شریعتی در ادامه توسعه دانشگاه فرهنگیان استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سه سال اخیر تعداد دانشجویان این دانشگاه از ۲۳۰ نفر به ۶ هزار دانشجو افزایش پیدا کرده است که شاهد رشد و توسعه خوبی در آن هستیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه طی تفاهنامه ای مقرر شد دانشگاه فرهنگیان خوزستان امسال ۵ هزار دانشجو بپذیرد، از توسعه دانشگاه فرهنگیان استان به عنوان یک اقدام زیر ساختی برای جبران کمبود و یا به حداقل رساندن معلم در خوزستان طی دو سال آینده یاد کرد.

 

استاندار ادامه داد: فضاهای فیزیکی مدارس طی دو سال گذشته به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است و سال گذشته یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس مورد بهره برداری قرار گرفت و برای امسال نیز برنامه داریم به همین تعداد و حتی شاید بیشتر، شاهد بهره برداری کلاس های درس در سطح استان باشیم.

او با اشاره به ساخت مدارس با کیفیت و امکانات مناسب در استان، تاکید کرد: در طول این سال ها سعی کردیم سرانه فضای آموزشی را به متوسط کشوری برسانیم و تلاش خواهیم کرد در این راستا گام های موثر و بهتری برای نزدیک تر شدن به سرانه فضای آموزشی کشور برداریم تا دانش آموزان خوزستانی در این خصوص نسبت به متوسط کشوری، از شرایط مساوی برخوردار باشند.

شریعتی با تاکید بر برچیده شدن کلاس های کانکسی در استان اضافه کرد: با انتشار فرخوان در این زمینه و دعوت از خیران و مردم و کمک آنها، شاهد برچیده شدن کلاس های کانکسی در استان بودیم.

استاندار خوزستان با دعوت از خیران و مردم برای جمع کردن کلاس های سنگی در استان، بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ کلاس سنگی در روستاهای دور افتاده و عشایری استان داریم و با توجه به برقراری عدالت آموزشی، باید مکان فیزیکی و استانداردهای حداقلی آموزش را برای این دانش آموزان مهیا کنیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برچیدن کلاس های سنگی در دستور کار ما قرار دارد و بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ این کلاس ها نیز از سطح روستاهای دور افتاده و عشایری برچیده شوند و از کلاس های استاندارد پیش ساخته با سازه های سبک استفاده و یا در صورت مهیا بودن شرایط با ساخت کلاس های درس، به این هدف مهم برسیم.

او گفت: با تلاش همه فرمانداران، شهرداران، بخشداران و دهیاران باید شرایط آموزشی را برای دانش آموزان در مهرماه سال جاری فراهم کنیم و تمامی دستگاه های اجرایی همچون سال های گذشته در این زمینه موظف و مکلف به همراهی هستند.

شریعتی در پایان یادآور شد: قرار بود سه هزار تبلت را برای دانش آموزان کم بضاعت و عشایری که امکان استفاده از برنامه آموزشی شاد را ندارند تهیه کنیم که در حال انجام است و منابع آن تامین شده است. با سفارش اداره کل نوسازی مدارس استان در مرحله انتخاب نوع تبلت هستیم و پس از آن اقدام به خریداری اقلام خواهیم کرد. پس از خریداری طبق نظر کمیته تشکیل شده در این زمینه، تبلت ها در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 29خرداد ۱۳۹۹ ، کدخبر:1017135،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین