پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
این فیلم که به صورت مستند ترکیبی و دورگه(هیبریدی) روایت می شود، با نویسندگی و کارگردانی مشترک علی بلندنظر و محمد ناصریراد، دو فیلمساز شیرازی به بررسی حوادث سیل فروردین ماه ۹۸ دروازه قرآن شیراز و آتش سوزی طاووس(۱۶ فروردین ۹۸)، از دیدگاه طاووس دروازه قرآن می پردازد.

شعارسال:  فیلم مستند کوتاه "طاووس‌ها هرگز پرواز را نمی‌فهمند" که روایتگر سیل دروازه قرآن شیراز است با پایان یافتن مراحل فنی صدا و تصویر، راهی جشنواره‌ها شد.

این فیلم که به صورت مستند ترکیبی و دورگه(هیبریدی) روایت می شود، با نویسندگی و کارگردانی مشترک علی بلندنظر و محمد ناصریراد، دو فیلمساز شیرازی به بررسی حوادث سیل فروردین ماه ۹۸ دروازه قرآن شیراز و آتش سوزی طاووس(۱۶ فروردین ۹۸)، از دیدگاه طاووس دروازه قرآن می پردازد.

علی بلندنظر، فارغ التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر تهران، که فیلم اُجاق را در کارنامه خود دارد، گفت: اردیبهشت ماه امسال، محمد ناصریراد ایده ساخت یک فیلم مستند در مورد سیل فروردین۹٨، با روایت متن از زبان طاووس را با من مطرح کرد که تصمیم به نگارش فیلمنامه گرفتیم و کار را شروع کردیم.

وی افزود: فیلم مستند کوتاه طاووس ها هرگز پرواز را نمی فهمند که بعد از پنج ماه کار مداوم، آماده‌ ارسال به جشنواره‌ها شده است، ازنوع فیلم‌های مستند است که با تِم فانتزی، به قسمتی از حوادث مربوط به سیل شیراز، نگاهی نقادانه دارد. همچنین این فیلم می‌تواند در زمره‌ فیلم‌های مردم‌شناسی شهری نیز قرار گیرد.

فیلم طاووس ها هرگز پرواز را نمی فهمند با تهیه کنندگی مشترک علی بلندنظر و ساسان حیدرپور تهیه شده و سایر عوامل فیلم عبارتند از:بازیگران: غلامحسین لیاقت، سید روح اللّه ذاکری، مسعود مستشاری، شهلا مهدوی، امیر پریچهر، مهران نامداری، لیدا رجبی، سوده زارع، سروش باقری، محسن قاسمی، فاطمه راسخی، سارا جعفری، نیلوفر جعفری، ریحانه اللهیاری، سارا برزگر.

دیگر دست اندرکاران این فیلم شامل تصویربردار: محمد ناصریراد، صدابردار: علی بلندنظر، عکاس: فاطمه السادات معایر،تدوین: محمد ناصریراد،انیمیشن و جلوه‌های ویژه: امین گودرزی پور، علی زارع پور، نویسنده گفتار متن: نیلوفر روی چمن، علی بلندنظر،گوینده متن: علی بلندنظر،مجری طرح: ساسان حیدرپور، مشاور پروژه: احسان بلندنظر،مدیر تولید: مهران نامداری،مدیر روابط عمومی: پریسا کاظمی هستند.

سیل پنجم فروردین ۱۳۹۸ شیراز در دروازه قرآن منجر به کشته شدن ۲۲ نفر از هموطنان و بروز خسارت‌های مالی به اتومبیل‌های مسافران و مردم همچنین آسیب دیدن برخی منازل شد.

۱۶ فروردین همین سال، طاووس دروازه قرآن شیراز آتش گرفت که مسبب آن چندی بعد دستگیر شد ولی انگیزه وی از این کار اعلام نشد.


 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار:1  آیان 1398،کدخبر: 83527840،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین