پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
آیین موسیقیایی تعزیت حسینی همراه با آیین سنتی بوشهری با استفاده از نوحه‌های معروف بوشهری در ورشو لهستان به اجراء درآمد.

شعار سال:آیین موسیقیایی تعزیت حسینی همراه با آیین سنتی بوشهری با استفاده از نوحه‌های معروف بوشهری در ورشو لهستان به اجراء درآمد.
 
 این روزها و در ایام آخر ماه صفر گروه فرهنگی هنری بوشهر برای اشاعه فرهنگ عزاداری حسینی در لهستان به‌سر می‌برد و عزاداری سنتی بوشهری همراه با تعزیه ایام ماه محرم و صفر به نمایش می‌گذارند.

این گروه فرهنگی هنری بوشهر، در چند شهر لهستان در قالب یک ویژه برنامه با عنوان تجلی حقیقت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی بوشهر مربوط به محرم و صفر  می‌پردازند.

 امروز موزه آسیا پاسفیک یکی از میزبانان گروه فرهنگی هنری هومهر بوشهر بود که هنرمندان بوشهری در محل سالن آمفی تئاتر این موزه روی صحنه رفتند و آیین‌های سنتی عزاداری بوشهر را اجرا کردند.

در این مراسم ابتدا نمایش تعزیه به روی صحنه رفت و سپس آیین سنج و دمام بوشهری و آیین موسیقیایی تعزیت حسینی با استفاده از نوحه‌های معروف بوشهری اجرا شد .

در ادامه نمایش عشق اعلی به کارگردانی مهدی جلالی و با بازی مهدی ضیغمی‌نژاد و احمد رضا قربانی به روی صحنه رفت و مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

نکته قابل توجه در این مراسم پوشش خبری و تصویری تلویزیون ملی لهستان از این آیین بود که در پایان با عوامل برگزاری این مراسم مصاحبه‌ای انجام دادند.

حضور سفیر ایران در لهستان، اساتید و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه ورشو و جمعی از ایرانیان مقیم ورشو از نکات قابل توجه آخرین اجرای گروه هومهر بود.

در این آیین گروه فرهنگی هنری هومهر هدایای شامل دمام، فلوت و آثار دیگری از جمله مجموعه عکس‌های هنرمندان بوشهری به رسم یادبود به مدیر موزه آسیا پاسیفیک ورزش اهدا کردند.

ضمنا ساز دمام و فلوت از طرف گروه فرهنگی هنری هومهر در موزه آسیاپاسفیک ثبت و در موزه قرار گرفت.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:4آیان1398،کد خبر:2127647،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین