پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
پلیس لندن روز جمعه اعلام کرد که در جریان تجمع شماری از فعالان ضد نژادپرستی در مسیر منتهی به فرودگاه بین المللی هیترو لندن، در حمایت از جنبش موسوم به «جان سیاه پوستان مهم است »، که سبب مسدود شدن و ایجاد ترافیک سنگین در این مسیر شد، 10 نفر دستگیر شدند.

شعار سال: پلیس متروپلیتن لندن گفت که به دنبال بسته شدن مسیر منتهی به فرودگاه هیترو توسط تظاهرکنندگان، «نیروهای پلیس مداخله و ده تن را بازداشت کرده اند.»

در همین حال یک سخنگوی فرودگاه هیثرو اعلام کرد که این تظاهرات تاثیری بر برنامه های پروازی این فرودگاه نداشته است.

تصاویر منتشر شده حاکی از دراز کشیدن شماری از تظاهرکنندگان در میان جاده منتهی به فرودگاه بین المللی هیترو بود.

براساس گزارش های منتشر شده جنبش ضد نژاد پرستی 'جان سیاه پوستان مهم است' (BLMUK) روز جمعه در شماری دیگری از شهرهای انگلیس نیز این تظاهرات را برپا کردند.

گزارش های یاد شده موید آن است که تظاهرکنندگان سیاهپوست علاوه بر تظاهرات در تاتنهام در شمال لندن، مسیر فرودگاه بیرمنگام در مرکز انگلیس را مسدود کردند و با دراز کشیدن روی مسیر تراموا در ناتیگهام در مرکز انگلیس، در تردد ترامواها را مختل کردند.

این جنبش همچنین از برگزاری تظاهرات در سایر شهرها از جمله منچستر خبر داد.

براساس گزارش های منتشر شده، در جریان تظاهرات روز جمعه فعالان ضد نژاد پرستی در شهرهای مختلف این کشور از جمله لندن، دستکم 19 نفر دستگیر شده اند.

جنبش 'جان سیاه پوستان مهم است'، گفته است تظاهرات روز جمعه به مناسبت یادبود پنجمین سالگرد مرگ 'مارک دوگان' جوان سیاهپوست 29 ساله ای که در چهارم آگوست سال 2011 میلادی براثر شلیک گلوله نیروهای پلیس انگلیس در تاتنهام در شمال لندن کشته شد، برپا کرده است.

این جنبش در بیانیه ای گفت این مرحله از حرکت که همراه با 'بستن جاده ها' است، با هدف یادبود کسانی که در زندان ها کشته می شوند و در اعتراض به ادامه خشونت های نژاد پرستانه پلیس انگلیس، نابرابر ساختاری و حرکت های نژادپرستانه روزمره در خیابان ها' صورت می گیرد.

اعضای جنبش 'جان سیاه پوستان مهم است'، امیدوار هستند که این گونه حرکت های اعتراضی بتواند پایه های این جنبش را در انگلیس که شمار زیادی از سیاهپوستان در آن زندگی می کنند و بسیاری از آنها از وضعیتشان ناراضی هستند، همانند آمریکا محکم سازد.

گفتنی است کشته شدن مارک دوگان در چهارم آگوست سال 2011 میلادی منجر به شورش های گسترده خیابانی در تاتنهام و سایر نقاط انگلیس به مدت چند روز شد.

سیاهپوستان و دورگه های انگلیسی در سال 1985 میلادی نیز در اعتراض به حرکت های نژاد پرستانه پلیس این کشور اقدام به شورش های خیابانی کرده بودند.

آخرین بار، شهر بندری «لیورپول» در شمال غرب انگلیس در تیرماه گذشته به دنبال کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست که توسط پلیس منطقه «مرسی ساید»، بازداشت شده بود، صحنه برگزاری تظاهرات بود.

جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» این تجمع را برگزار کرده بود.

براساس گزارش رسمی وزارت دادگستری انگلیس، احتمال اینکه پلیس این کشور یک فرد سیاه پوست را با استفاده از اختیارات فصل اول ˈقانون پلیس و شواهد جناییˈ در خیابان متوقف و بازرسی بدنی کند، شش برابر یک فرد سفیدپوست است و این نسبت برای دیگر اقلیت های نژادی حدود دو برابر است.

براساس این گزارش، احتمال اینکه یک فرد سیاه پوست توسط پلیس انگلیس دستگیر شود، سه برابر بیشتر از احتمال دستگیری یک فرد سفید پوست است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395، کد مطلب: 82176352 (5483075):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
جالبه خود نژاد پرست ها بازداست نمیشند فقط افرادی که در تظاهرات ضدنژاد پرست شرکت میکنند را بازداشت میکنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین