پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
سنگاپور، ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده‌روها را از ۱۳ آبان اجرایی کرد، هرچند اجرای جدی آن از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۰ شروع خواهد شد و فرد خاطی به پرداخت جریمه یا زندانی محکوم می‌شود.

شعار سال:سنگاپور، ممنوعیت استفاده از اسکوتر برقی در پیاده‌روها را از ۱۳ آبان اجرایی کرد، هرچند اجرای جدی آن از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۰ شروع خواهد شد و فرد خاطی به پرداخت جریمه یا زندانی محکوم می‌شود.

سنگاپور به‌دنبال افزایش تعداد تصادفات ناشی از اسکوترهای برقی که حداقل منجر به مرگ یک نفر شده است، اعلام کرد که استفاده از این وسایل نقلیه‌ی برقی از ۱۳ آبان در پیاده‌روهای سطح شهر ممنوع است.
مقاله‌های مرتبط:

لم پین مین (Lam Pin Min)، وزیر ارشد حمل‌ونقل و بهداشت سنگاپور در جلسه‌ی روز یکشنبه‌ی پارلمان عنوان کرد که تا ۱۰ دی، یک دوره‌ی مشاوره‌ای اجرا خواهد شد که شامل تذکر به راننده‌های اسکوتر می‌شود؛ اما از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۰، قوانین جدید با جدیت کامل به اجرا درمی‌آیند. او در ادامه توضیح داد:

کسانی که از این تاریخ به بعد از اسکوتر برقی در پیاده‌روها استفاده کنند، ۱۴۷۲ دلار جریمه یا تا سه ماه زندانی خواهند شد.

انتظار می‌رود که قوانین جدید شامل حال سایر دستگاهای نقلیه‌ی شخصی مثل هاوربردها و دوچرخه‌های برقی نیز شود. این اقدام اندکی پس از آن آغاز شد که پیرزن ۶۵ ساله‌ای در اواخر سپتامبر مشغول دوچرخه‌سواری بود که با یک اسکوتر برقی تصادف و فوت می‌کند. طبق گزارش‌ها، او چندین روز پس از این سانحه به‌دلیل مصدومیت مغزی از دنیا می‌رود.

 

وزیر ارشد حمل‌ونقل و بهداشت سنگاپور گفته است که درخواست‌ها برای ممنوعیت اسکوتر برقی در پیاده‌روها زمانی افزایش یافت که تعداد تصادفات جاده‌ای سیر صعودی گرفت و سوء‌استفاده از قوانین اسکوتر برقی ادامه پیدا کرد. به‌گفته‌ی وزیر، قوانین کنونی به افراد دارای معلولیت نپرداخته است، چراکه به‌عنوان مثال صندلی‌ چرخ‌دار نیز یک نوع وسیله‌ی نقلیه محسوب می‌شود.

سنگاپور تنها کشوری نیست که استفاده از اسکوتر برقی در معابر را ممنوع می‌کند. فرانسه نیز پس از آنکه هزاران راننده‌ی اسکوتر شروع به ایجاد مشکل برای ساکنان محلی کردند، اقدام به ممنوع‌کردن آن در پیاده‌روها کرد؛ هرچند جریمه‌ی تخطی از این قانون به‌مراتب کمتر از سنگاپور و معادل ۱۵۰ دلار است. لم پین مین می‌گوید:

سهولت استفاده از اسکوترهای برقی برای رفت‌وآمد و ارائه‌ی خدمات تحویل غذا باعث افزایش سریع تعداد آن‌ها در سطح شهر به حدود ۱۰۰ هزار دستگاه شده است. ما تلاش کرده‌ایم که با ارائه‌ی برنامه‌ی سواری ایمن، تعیین محدودیت سرعت و گواهینامه‌ برای راننده‌های اسکوتر، به اوضاع سروسامان بدهیم؛ اما این اقدامات برای کنترل تعداد تصادفات کافی نبود. ما همچنان با راننده‌های پرخطری که از دستگاه‌های غیرمجاز استفاده می‌کنند و رانندگی خطرناکی دارند، برخورد خواهیم کرد.

وزیر ارشد حمل‌ونقل و بهداشت سنگاپور می‌گوید که به‌طور متوسط ۳۷ راننده‌ی متخلف در طول ماه به‌خاطر نقض قوانین اسکوتر برقی گیر می‌افتند، همان عاملی که باعث افزایش تعداد تصادفات شده است. ممنوعیت استفاده از اسکوترهای برقی در پیاده‌روها، تصمیم دشواری بود، اما برای اینکه عابران پیاده هنگام عبور از معابر شهر دوباره احساس امنیت کنند، گامی ضروری به حساب می‌آمد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه کجارو،تاریخ انتشار:18آبان1398،کد خبر:178890،www.kojaro.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین