پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
هوشنگ بازوند در اولین سمپوزیوم زلزله که امروز (22 آبان) در کرمانشاه برگزار شد، از اقداماتی که در زلزله کرمانشاه انجام شد به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد و افزود: اقداماتی که در حوزه انتقال مصدومین و درمان آنها و همچنین اعمال جراحی انجام شد یک برند بود که حتی رئیس جمهور نیز اخیرا در یک همایش بین‌المللی از آن به عنوان نقطه قوت وزارت بهداشت یاد کرد.
شعارسال:  استاندار کرمانشاه با اشاره به انجام حدود 96 درصد بازسازی مناطق زلزله زده، گفت: فکر نکنیم زلزله کرمانشاه و کار بازسازی تمام شده و تا ساختن آخرین خانه کنار مردم خواهیم بود.
 
هوشنگ بازوند در اولین سمپوزیوم زلزله که امروز (22 آبان) در کرمانشاه برگزار شد، از اقداماتی که در زلزله کرمانشاه انجام شد به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد و افزود: اقداماتی که در حوزه انتقال مصدومین و درمان آنها و همچنین اعمال جراحی انجام شد یک برند بود که حتی رئیس جمهور نیز اخیرا در یک همایش بین‌المللی از آن به عنوان نقطه قوت وزارت بهداشت یاد کرد.
 
وی ادامه داد: اگرچه زلزله کرمانشاه یکی از بزرگترین زلزله‌های 100 سال اخیر غرب کشور بود و با زلزله‌هایی مانند رودبار و منجیل و یا بویین زهرا از نظر بزرگی برابری می‌کرد و اگرچه فوت هر یک نفر نیز برای ما دردناک است، اما فوت 625 نفر در این زلزله نسبت به بزرگی آن تعداد کمی بود.
 
استاندار کرمانشاه از مصدوم شدن نزدیک به 10 هزار نفر در این زلزله هم یاد کرد و انتقال آنها بدون حتی یک مورد فوتی را کاری بزرگ دانست که ناشی از تخصص و مهارت اورژانس است.
 
بازوند با بیان اینکه مرحله دوم کار اسکان اضطراری و موقت زلزله زدگان بود، عنوان کرد: نزدیک به 15 هزار کانکس را با همکاری ارتش و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تامین کردیم و پنج هزار کانکس نیز از سوی خیرین فراهم شد.
 
به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه اگرچه کانکس‌ها بعد از پایان ساخت و ساز حواشی خود را دارد و اکنون باید به گونه‌ای ساماندهی شود، اما برای زلزله کرمانشاه بهترین گزینه اسکان موقت بود.
 
وی از وقوع بیش از 7800 پس لرزه در این مدت یاد کرد و افزود: در چنین شرایطی کانکس بهترین محل اسکان برای مردم بود و اکنون نیز از انتخاب آن پشیمان نیستیم.
 
بازوند از روند کنونی بازسازی مناطق زلزله با گذشت حدود دو سال هم یاد کردو گفت: در این زلزله 130 هزار واحد مسکونی، تجاری و اقتصادی آسیب دید که کار بازسازی حدود 96 درصد آنها به اتمام رسیده است.
 
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکنون کار بازسازی 5345 واحد مسکوی شهری و 940 واحد روستایی باقی مانده که میانگین پیشرفت واحدهای روستایی نیز 70 تا 80 درصد است.
 
وی معتقد است، این حجم از کار با گذشت حدود دو سال، کاری فوق‌العاده و سنگینی بود که هنوز هم ادامه دارد.
 
به گفته استاندار کرمانشاه، خانه‎های بازسازی شده نیز در برابر پس‌لرزه‌هایی که برخی از آنها خود یک زلزله بزرگ بود، مقاومت خوبی از خود نشان دادند.
 
بازوند از پای کار بودن مردم در تمام ایام زلزله هم یاد و اظهار کرد: انسجامی که در ایام زلزله بین مردم ایران وجود داشت، نشان داد با انسجام ملی می‌توان به همه تهدیدات در کشور غلبه کرد.
 
استاندار کرمانشاه حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و سایر مسئولین را هم دلگرمی برای مردم دانست و عنوان کرد: این امر باعث شد مشارکت بیشتری در امور داشته باشند.
 
بازوند خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان نقش رسانه‌ها و فضای مجازی را نیز در زلزله کرمانشاه نادیده گرفت.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز نباید فکر کنیم که زلزله کرمانشاه و بازسازی آن تمام شده،  تاکید کرد: تا بازسازی آخرین خانه در کنار مردم خواهیم بود و مشکلات آنها را پیگیری می‌کنیم.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای ادامه این مسیر همچنان به کمک دولت نیاز داریم.
 
بازوند در ادامه با بیان اینکه احتمال وقوع حوادثی مانند زلزله همیشه وجود دارد، بر لزوم توجه به اصول ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: اگر 60 درصد اصول مهندسی را در ساخت و سازها رعایت کرده بودیم، میزان خرابی‌ها در زلزله کرمانشاه تا این میزان نبود.
 
وی نمونه این امر را تخریب بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و همچنین مسکن مهرها دانست و عنوان کرد: با همکاری دادستانی با مسببان این حوادث برخورد می‌شود.
 
استاندار کرمانشاه  اضافه کرد: پیگیریم خروجی بررسی‌هایی که در زلزله کرمانشاه انجام شده به ویرایشی جدید در آیین‌نامه 2800 زلزله تبدیل شود.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا   ،تاریخ انتشار:    22 آبان 1398،کدخبر:  98082214331،www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
در چنین شرایطی کانکس بهترین محل اسکان برای مردم بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین