پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
یک آسیب‌شناس اجتماعی تاکید می‌کند: «به‌نظر می‌رسد مساله افزایش قیمت بنزین تنها یک بهانه بود. نداشتن احزاب واقعی، نبود نهادهای غیردولتی (NGO) به اندازه کافی، فرصت ندادن به جوانان برای بیان عقاید و نظرات و... ما یک انرژی انباشته را در میان عموم مردم، علی‌الخصوص قشر جوان جامعه داشتیم که موضوعی همانند بنزین بهانه‌ای برای انفجار آن‌ها بود.»
شعارسال: یک آسیب‌شناس اجتماعی تاکید می‌کند: «به‌نظر می‌رسد مساله افزایش قیمت بنزین تنها یک بهانه بود. نداشتن احزاب واقعی، نبود نهادهای غیردولتی (NGO) به اندازه کافی، فرصت ندادن به جوانان برای بیان عقاید و نظرات و... ما یک انرژی انباشته را در میان عموم مردم، علی‌الخصوص قشر جوان جامعه داشتیم که موضوعی همانند بنزین بهانه‌ای برای انفجار آن‌ها بود.»
 
یک آسیب‌شناس اجتماعی تاکید می‌کند: «به‌نظر می‌رسد مساله افزایش قیمت بنزین تنها یک بهانه بود. نداشتن احزاب واقعی، نبود نهادهای غیردولتی (NGO) به اندازه کافی، فرصت ندادن به جوانان برای بیان عقاید و نظرات و... ما یک انرژی انباشته را در میان عموم مردم، علی‌الخصوص قشر جوان جامعه داشتیم که موضوعی همانند بنزین بهانه‌ای برای انفجار آن‌ها بود.»
 
هادی معتمدی، روان‌پزشک و آسیب‌شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب» در ارتباط با ابعاد روانشناسی اجتماعی روند اعتراضات و تحولاتی که بعد از سهمیه‌بندی و فزیش قیمت بنزین اتفاق افتاد، بر این باور است که نفس قضیه مثبت است. به نظر می‌رسد طیف بالای جامعه از یارانه اقشار ضعیف‌تر بهره می‌بردند و شاید دولت آقای روحانی یا دیگران زودتر از این‌ها در این زمینه می‌بایست اقدام می‌کردند و قیمت‌ها را به سطح جهانی می‌رساندند اما نه این‌گونه که چند سال نرخ ثابت نگه داشته شود و میان مجلس دولت تعارف وجود داشته باشد یکباره قیمت بالا برود.
 
این آسیب‌شناس اجتماعی پیرامون اعتراضات مردم نسبت به موضوع گران شدن بنزین، تاکید کرد: «به‌نظر می‌رسد مساله افزایش قیمت بنزین تنها یک بهانه بود. نداشتن احزاب واقعی، نبود نهادهای غیردولتی (NGO) به اندازه کافی، فرصت ندادن به جوانان برای بیان عقاید و نظرات و... ما یک انرژی انباشته را در میان عموم مردم، علی‌الخصوص قشر جوان جامعه داشتیم که موضوعی همانند بنزین بهانه‌ای برای انفجار آن‌ها بود. این‌که عده‌ایی از مساله سو بهره‌برداری کنند جای خود دارد اما مسئولیت مستقیم آن‌ها متوجه خود ما است.»
 
 
وی افزود:  «اینکه ما نمی‌دانیم چگونه انرژی اعتراض را در میان مردم تخلیه کنیم و تهدید آن‌ها را حتی به فرصت تبدیل کنیم، موضوعی است که آسیب‌شناسی درستی در این زمینه انجام نگرفته است. این که ادعا می‌شود عده‌ای از آن سوی مرز، خط دهی می‌کنند خود مساله است. واقعیت این است که از آن سوی مرز کارشناسان و متخصصانی ویژه وجود دارند که رفتار مردم را آسیب‌شناسی و مورد تحلیل روانشناختی قرار می‌دهند و می‌دانند بر کجا انگشت بگذارند. متاسفانه آسیب‌شناسی روانشناختی، واکنش‌های مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین به فراموشی سپرده شد.»
 
این روانپژشک در بخشی دیگر از گفته‌های خود تصریح کرد: «بخشی بزرگ از جامعه به شرط کنترل تبعات اقتصادی، با افزایش قیمت بنزین موافق هستند. نفس مساله خوب است اما روش اجرای آن متاسفانه بسیار ناقص است. اگر می‌خواستید تبعات اجتماعی مساله را کنترل کنید، باید از یک ماه قبل به مردم یارانه پرداخت می‌شد تا شهروندان احساس کنند پول بنزین را در جیب دارند تا این نوع کنش‌ها اتفاق نمی‌افتاد. متاسفانه در مجموعه تصمیم‌گیرندگان دولتی هیچ‌گونه آسیب‌شناسی اجتماعی از مساله نشده بود و شاهد این مشکلات بودیم.»
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  انتخاب   ،تاریخ انتشار:    4   آذر 1398،کدخبر:  514435  ،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
امیدواریم دولت دیگه استانه تحمل مردم رو امتحان نکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین