پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: مداخلات وسیع قوه مقننه در امور قوه مجریه باعث مشکل شده است.

شعارسال: «اکبر ترکان»، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در خصوص درخواست استیضاح وزرا از سوی برخی نمایندگان گفت: این رفتار نمایندگان برای مطرح کردن خودشان است چراکه مداخله در اقدامات قوه مجریه را حق خودشان قلمداد می کنند.

او با بیان اینکه «در دولت دوازدهم اجازه دخالت در اموری به نمایندگان داده شده که حق قانونی آنها نیست» تصریح کرد: نمایندگان از ابتدای دولت روحانی در انتصاب مدیران استانی، مسئولین فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و مدیران استانی مداخله می‌کردند.

ترکان افزود: مداخلات وسیع قوه مقننه در امور قوه مجریه باعث مشکل شده و قوه مقننه باید متناسب با جایگاه قانونی خود عمل کند.

مشاور سابق رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه «نمایندگان در انتصاب اعضای هیات مدیره شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های مربوط به تامین اجتماعی فشار می‌آورند» عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی نامه از سوی نمایندگانی دارم که افرادی را برای عضویت در شرکت‌ها معرفی کرده‌اند. معاون پارلمانی وزیر کار و تعاون بر روی آنها نامه زده و برای شستا فرستاده است.

انگیزه استیضاح وزرا؛ بنزین یا انتخابات؟

ترکان در پایان گفت: با توجه به اینکه نمایندگان از جایگاه وزیران در تصمیم‌گیری در مورد قیمت بنزین مطلع هستند می‌دانند استیضاح وزیران راه حل این مشکل نیست؛ در واقع نمایندگان به دنبال حل مشکل بنزین نیستند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 8آذر1398 ، کدخبر: 928976: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
0
سال ها پارتی بازی تو ایران بوده و هست .شایسته سالاری مرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین