پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
این روزها یک جمله مدام درباره جایگاه مجلس تکرار می‌شود، «مجلس دیگر در راس امور نیست». جمله‌ای که نه تنها چهره های سیاسی آن را بیان کرده و بر روی آن تاکید می‌وررند بله، برخی نمایندگان مجلس نیز از این موضوع را بر زبان آورده و ابراز نگرانی می کنند.
شعارسال: خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربرانش خواست تا بگویند درباره‌ عواملی که باعث شد تا مجلس دیگر در رأس امور چه فکر می‌کنند و آن ها نظرات خودشان را مطرح کردند.
 
این روزها یک جمله مدام درباره جایگاه مجلس تکرار می‌شود، «مجلس دیگر در راس امور نیست». جمله‌ای که نه تنها چهره های سیاسی آن را بیان کرده و بر روی آن تاکید می‌وررند بله، برخی نمایندگان مجلس نیز از این موضوع را بر زبان آورده و ابراز نگرانی می کنند.
 
اما چه عواملی باعث شده که مجلس شورای اسلامی در راس امور نباشد و جایگاه خود را از دست بدهد؟ این سوالی است که خبرگزاری خبرآنلاین از مخاطبان خود پرسید.
 
مقصر اصلی شورای نگهبان است؟
 
برخی از کاربران در نظرات خود شورای نگهبان را مقصر اصلی ضعف مجلس دانسته و از نظارت استصوابی انتقاد کردند. مثلا فردی به نام علی نوشته است:« نمایندگانی که انتخاب شورای نگهبان هستند.»
 
حسام هم با اشاره به تعدد شکل‌گیری نهادهای موازی با مجلس در این باره نوشت:« وجود افراد بسیار ضعیف در مجلس که الفبای قانون‌گذاری را هم نمی‌دانند. نظارت ضعیف روی دولت و البته نظارت استصوابی که اجازه ورود افراد توانمند را به مجلس نمی‌دهد و نیز تعدد نهادهای قانونگذاری.»
 
یکی دیگر از کاربران نوشته بود:« دخالت های شورای نگهبان و مجمع تشخیص در مصوبات مجلس - حضور افراد سفارشی در لیستها و رد صلاحیتها - لابی های گسترده در مواقع تصمیم سازی - وام دار بودن اکثر نمایندگان به مراکز قدرت و بعضا سرمایه گذارنی که باعث پیروزی انها شده اند.» یا فرد دیگری نوشت:« مقصر شورای نگهبان است.»
 
نماینده مردم و بله قربان گو شدن
 
در این میان، برخی از کاربران از کردار و رفتار نمایندگان غافل نمانده و عملکرد ضعیف وکلای مردم را یکی از عوامل ضعف مجلس معرفی کردند. در همین رابطه کاربری نوشت:« با وعده میان ولی بعد آدم پشت پرده می شوند»؛ دیگری هم در پاسخ به او نوشته است:« و بله قربان گو !!!!!!»
 
علی کاربر دیگری است که اعتقاد دارد، فاصله گرفتن نماینده از وظایف ذاتی اش یکی از عواملی است که سبب شده تا مجلس از رأس امور بودن خارج شود. وی نوشت:« به دلایل زیرمجلس شورای اسلامی در راس امورنیست: ۱ فاصله گرفتن از وظایف ذاتی نمایندگی، ۲ بیراهه رفتن بعضی از نمایندگان از اهداف تعریف شده نمایندگی، ۳ فعالیت های اقتصادی نمایندگان برای جبران هزینه های میلیاردی اولیه گرفتن رای از مردم، ۴ بی تجربگی کاری بعضی از نمایندگان برای تصمیم گیری های کلان که اکثریت که دارای منافع مادی هستند در مجلس پیروز می دانند و به هدف اقتصادی‌شان می‌رسند که دودش به چشم می رود. اقشار ضعیف زیان می بینند که نبود این نماینده از بودنش سودتر است و هزاران موارد دیگر که خلاف وعده های توخالی به مردم میدند برای رای با توجه شرح اندک فوق نتیجه مجلس تشریفاتی می شود. در راس امور نخواهد ماند.»
 
کاربر دیگری هم با اشاره به سریال کیف انگلیسی و هزینه میلیاردی نمایندگان برای رسیدن به ساختمان هرمی شکل بهارستان نوشت:« یاد سریال کیف انگلیسی افتادم. به نظر می رسد برخی از نمایندهای فعلی با همون دید وارد مجلس شدند البته کیف انگلیسی در کار نیست ولی چطور ممکن است در یک شهرستان کوچک برخی هزینه میلیاردی کنند تا نماینده مجلس بشوند.»
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  خبرآنلاین  ،تاریخ انتشار:   12   آذر 1398،کدخبر:     1326658،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین