پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی از اختصاص وام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به سه صنف سینما خبر داد.

شعار سال: محمود اربابی (معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی) با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون پرداخت وام به سه صنف سینمایی گفت: سازمان سینمایی از اولین سازمان‌هایی است که مجموعه مکاتبات و دستورالعمل‌های خود را بر روی سایت با هدف اطلاع‌رسانی به مردم بارگذاری کرده است. البته این بارگذاری و اطلاع‌رسانی از یک دستورالعمل پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی دستورالعمل‌های سینمایی و درخواست‌های متقاضیان پروانه ساخت، پروانه نمایش، مشارکت در فیلم‌ها و سایر درخواست‌های مربوط به سازمان‌ها و موسسات تابعه بر روی سایت منتشر می‌شود و یکی از مطالبی که بر روی سایت منتشر شده، بحث برخورداری صنوف سینمایی از امکانات و تسهیلات حمایتی است.

اربابی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این سازمان حمایت از زیرساخت‌های سینماست، گفت: در این زمینه در اولین مرحله با همکاری صنوف سینمایی به سه بخش دفاتر فنی و پشتیبانی، لابراتوارها، صدابرداران و عکاسان توجه شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موسسات فنی و لابراتوارها نداشتن دفتر یا مکان مشخص و ثابت بود و به همین دلیل صاحبان دفاتر فنی و لابراتوار مجبور به جابجایی در طول سال بودند. با برنامه‌ریزی صورت گرفته سقف وام ۳۰۰ میلیون تومانی در این بخش در نظر گرفته شد و متقاضیان می‌توانستند برای خرید فضای فیزیکی و دفتر تا ۳۰۰ میلیون تومان تقاضای وام کنند.

اربابی ادامه داد: البته همه این وام به هیچ عنوان از بودجه سازمان سینمایی پرداخت نمی‌شود بلکه طی یک برنامه‌ریزی و بعد از تایید صنف مربوطه از طریق سینماشهر نامه‌ای به صندوق اعتباری هنر ارسال می‌شود و فرد معرفی می‌شود. صندوق نیز بعد از هماهنگی با بانک عامل فرد و دفتر متقاضی را به بانک عامل معرفی می‌کند. فرد وام گیرنده نیز ملکی که خریده است را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار می‌دهد و به این صورت به‌جای آنکه اجاره بدهند اقساط وام را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای بازسازی تجهیزات صدابرداران سینما سقف وام ۱۵۰ میلیونی پیش‌بینی شده است که از طریق تعامل با صنوف، صدابرداران متقاضی به موسسه سینماشهر معرفی و از طریق موسسه سینماشهر به صندوق اعتباری هنر و از آنجا نیز به بانک عامل معرفی می‌شوند. برای عکاسان سینما نیز بر اساس همین سیستم سقف وام ۵۰ میلیون تومانی درنظر گرفته شده و تاکنون با هماهنگی انجمن صدابرداران و عکاسان سینما، ۱۴صدابردار و ۲۱ عکاس برای دریافت وام معرفی شدند.

اربابی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان این وام به صورت پول نقد به عکاسان و صدابرداران پرداخت نمی‌شود، گفت: متقاضیان وام از این تسهیلات فقط می‌توانند برای خرید تجهیزات و وسایل عکاسی و صدابرداری استفاده کنند و باید پس از اخذ پیش فاکتور و خرید قطعی مدارک خود را تایید و جهت اخذ وام به بانک عامل ارائه کنند و انجمن‌های صنفی بر این فرایند نظارت دارند.

وی ادامه داد: امسال  به موسسات فنی، عکاسان سینما و صدابرداران این تسهیلات اختصاص یافت و سال بعد صنوف دیگری شامل آن خواهند شد. هدف ما این است که با این طرح تا چند سال آینده بتوانیم بخش زیادی از مشکلات زیرساختی و همچنین نوسازی تجهیزات و امکانات سینما را فراهم سازیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 12 آذر 98، کد مطلب: 841633: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
با چند درصد سودهم لطفا بگید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین