پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
انتخابات مجلس یازدهم در حالی برگزار می‌شود که سال ۹۴ در کرمانشاه اصولگرایان در آن به پیروزی رسیدند. در دور اول انتخابات دو نامزد اصولگرا به مجلس رفتند و دور دوم بین دو اصلاح طلب برای تنها یک کرسی انتخابات برگزار شد که همین مسئله به اختلافات اصلاح طلبان دامن زد.
شعارسال: حدود یک سال به انتخابات مجلس یازدهم زمان باقی مانده است. اما بوی انتخابات از همین الان در بسیاری از شهر‌های کشور به مشام می‌رسد. هم بوی شام‌های انتخاباتی نامزد‌های انتخابات و هم بوی استعفای مدیرانی که قانونا باید تا دو سه ماه دیگر با میز مدیریت برای حضور در انتخابات خداحافظی کنند.

در ادامه گزارش‌های رویداد۲۴، این بار آخرین وضعیت اصولگرایان را در شهر کرمانشاه بررسی خواهیم کرد. شهری که اهمیت خاصی برای اصولگرایان دارد و بعد از قم و مشهد که همواره پایتخت اصولگرایی نام گرفته بودند، کرمانشاه مهمترین شهری بود که سال ۹۴، اصولگرایان در آن به پیروزی رسیدند. در واقع دور اول انتخابات دو نامزد اصولگرا به مجلس رفتند و دور دوم بین دو اصلاح طلب برای تنها یک کرسی انتخابات برگزار شد که اتفاقا همین مسئله به اختلافات اصلاح طلبان دامن زد.



اصلاح طلبان کرمانشاه سال‌هاست اختلافات زیادی دارند. چنانچه مجلس ششم هم لیست‌های متعددی از سوی این جریان منتشر شد و حالا بعد از سال‌ها مشخص شده است یکی از افراد حاضر در این لیست‌ها، مرجان شیخ الاسلامی آل آقا، در بعضی پرونده‌های مالی دست داشته است.



ضعف اصلاح طلبان و موقعیت نسبتا مناسب اصولگرایان باعث شده صف اصولگرایان برای نامزدی انتخابات از کرمانشاه از همیشه طولانی‌تر شود. نمایندگان فعلی مجلس، قاضیان دادگستری، مدیران دولت‌های نهم و دهم، فرماندهان سپاه و بسیج و اعضای ارشد ستاد قالیباف و جلیلی، همگی دوست دارند در میان سه نامزد نهایی اصولگرایان قرار بگیرند. اصولگرایان در دور گذشته برای ۳ کرسی مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه لیست چهار نفره‌ای منتشر کرده بودند.



حیدری‌طیب در انتخابات مجلس نهم کاندیدای اصولگرایان حضور یافت و توانست به کرسی مجلس بنشیند، اما در دور بعد با چرخش سیاسی از سوی اصلاح طلبان مورد حمایت قرار گرفت و در دور دوم با شکست ماراتن مجلس دهم را به پایان رساند. سید سعید حیدری‌طیب هنوز گرایش خود در این دوره انتخابات را اعلام نکرده!


بعضی کانال‌های تلگرامی هم شایعات نامزدی احتمالی بعضی کاندید‌ها را منتشر می‌کنند. گفته می‌شود دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه قصد ورود انتخابات را دارند در حالی که دور قبل فردی که نیز از نمایندگی شورای شهر استعفا داد، برای انتخابات مجلس رد صلاحیت شد.

در حالی که اکثر چهره‌های مطرح اصولگرایان از آقایان هستند، اخباری از احتمال نامزدی سوده نجفی فرزند شهید اکبر نجفی از حوزه انتخابیه کرمانشاه منتشر شده است. سوده نجفی سابقه فعالیت و مسئولیت در رده‌های مختلف بسیج در کرمانشاه، سمنان و تهران را دارد و در انتخابات ۹۶، نام او در بین لیست اصولگرایان انتخابات شورای شهر تهران قرار گرفته بود.
 


از بین نیرو‌های صدا و سیما نیز که عموما در هر استان یک سهمیه دارند، گفته می‌شود یکی از مجریان شبکه زاگرس وارد انتخابات خواهد شد. یک مجری دیگر در حال حاضر در شورای شهر کرمانشاه حضور دارد.

آخرین چهره موثر هم حشمت الله فلاحت پیشه است که در حال حاضر نماینده اسلام آباد غرب است، اما شنیده شده این دوره از مرکز استان برای حضور در انتخابات ثبت نام خواهد کرد.

جدول زیر چهره‌هایی را نشان می‌دهد که قصد دارند از کرمانشاه وارد مجلس یازدهم بشوند.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 22 فروردین 1398 ، کدخبر: ۱۷۰۸۰۱ ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین