پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
تقریباً ۶ ماه دیگر تا انتخابات مجلس یازدهم فرصت باقی‌مانده است. تب‌وتاب انتخابات و دورهمی‌ها و رایزنی‌های انتخاباتی بین رجال سیاسی، فعالین انتخاباتی و شهروندان هرروز بیشتر شده و گروه‌ها و جریانات مختلف شهر در حال برانداز کردن شرایط و وزن کردن کاندیدا‌های احتمالی در انتخابات امسال هستند. هرچند وقت یک‌بار اسامی مختلفی از نامزد‌های احتمالی به گوش می‌رسد، اما از میان اسامی مطرح شده نام چند نفر بیشتر بر سر زبان‌هاست.
شعارسال: یکی از این نامزد‌های شاخص سید محمد ناظم رضوی شهردار سابق کاشان و شهردار فعلی سمنان است. کسی که بین قاطبه شهروندان و سیاسیون شناخته شده و دارای مقبولیت بالایی است. مخالفان و موافقان زیادی جهت ورود به انتخابات مجلس دارد و بسیاری از منتقدان سرسخت دیروزش اکنون جز طرفداران مصر جهت ورودش به انتخابات مجلس هستند و حمایت همه‌جانبه خود را هم اعلام کرده‌اند. پایگاه رأی بسیار خوبی در هر دو شهر کاشان و آران و بیدگل و شهر‌های و روستا‌های آن دارد. بزرگ‌ترین مشکل او جهت شرکت در انتخابات این دوره، تفسیر از قوانین موجود و استعفایش از شهرداری سمنان است که آیا او می‌تواند بااینکه شهردار یک شهر در استانی دیگر است به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه استانی دیگر شرکت کند یا نه؟ جواب این سؤال و ابهام مهم و بزرگ تا یک ماه دیگر و با انتشار آیین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس یازدهم توسط وزارت کشور مشخص خواهد شد.

نامزد شاخص بعدی عباسعلی منصوری نماینده سابق کاشان و آران و بیدگل در دوره نهم مجلس است. عباسعلی منصوری که در بین مردم و سیاسیون به تیمسار معروف است در انتخابات قبلی مجلس به دلیل رد صلاحیت از شرکت در انتخابات بازماند، اما در این دوره رایزنی‌هایی بسیاری در سطوح بالا جهت تائید صلاحیت و شرکت او در انتخابات صورت گرفته و قول‌های مساعدی هم گرفته که باید منتظر ماند و دید که در ماه‌های آینده این تائید صلاحیت صورت خواهد گرفت یا تاریخ دوباره تکرار خواهد شد؟

منصوری پایگاه رأی بسیار خوبی در آران و بیدگل و شهر‌ها و روستا‌های آن و حتی شهر‌ها و روستا‌های اطراف کاشان دارد. در انتخابات دوره قبلی باوجوداینکه رد صلاحیت شد، ولی آرای زیادی خصوصاً در آران و بیدگل به نام او در صندوق‌های رأی ریخته شد که بی‌سابقه بود. در چند دوره اخیر آرای شهروندان آران و بیدگل تأثیر تعیین‌کننده و قابل‌انکاری بر انتخاب مجلس داشته و به‌احتمال‌زیاد در این دوره هم آرای آنان کفه ترازو را به سمت یک نامزد سنگین‌تر و سرنوشت انتخابات را همانند دوره‌های قبل تغییر خواهد داد.

از دیگر اسامی مطرح در این دوره نام سید علی ثابت، عضو و رئیس شورای شهر سابق در دوره قبل کاشان هم به چشم می‌خورد. او هم در بین توده مردم و افراد و جریانات مختلف جایگاه خوبی دارد و عملکرد او در سال‌های قبل چهره‌ای مثبت و خوش‌نام در ذهن اکثریت به‌جای گذاشته است. ثابت البته جهت شرکت و پیروزی در انتخابات راه دشوارتری نسبت به بقیه رقبا در پیش رو دارد و باید تلاش زیادی جهت جذب آرای آران و بیدگل و آرای شهر‌های کوچک و روستا‌ها انجام دهد.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده فعلی کاشان و آران و بیدگل که مسلماً به دلیل مستقر بودن در این سمت جزء نامزد‌های مطرح به‌حساب می‌آید. در دوره قبلی در دوقطبی رقابتی با حسن فدایی که سابقه ۶ دوره کاندیداتوری در انتخابات مجلس را داشت پیروز انتخابات شد. باید دید او که در دوره قبلی در رقابت با کاندیدا‌های نه‌چندان قدرتمند توانست هفتاد هزار رأی کسب کند، آیا می‌تواند در این دوره با حضور چهره‌های مطرح همان آرا را به دست آورد یا نه؟

بزرگ‌ترین دغدغه او جهت انتخاب دوباره در این دوره، حضور نامزدی قدر در انتخابات اسفندماه است وگرنه در این دوره بازهم با کمترین تلاش و دردسر پیروز انتخابات خواهد بود. همچنین شنیده‌شده در صورت حضور ناظم رضوی در انتخابات امکان داوطلب شدن او از حوزه انتخابیه تهران بسیار زیاد است و با توجه به میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اگر در لیست اصولگرایان تهران قرار گیرد شانس خوبی جهت رأی آوری و نشستن دوباره بر صندلی سبز بهارستان از آن حوزه دارد، اما راه‌یابی به لیست‌های تهران کار چندان راحتی نیست.

از دیگران اسامی که این روز‌ها بیشتر به گوش می‌رسد می‌توان به حمیدرضا مومنیان، محمد زارع، امیر وفایی نژاد، حسن فدایی، محمدحسن قدیری ابیانه، سید اصغر خادم اشاره کرد. البته تا زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس هنوز چند ماهی فرصت باقی‌مانده و مطمئناً در این فاصله و با نزدیک شدن به ایام انتخابات نام افراد دیگری از جریانات مختلف و حتی مستقل مطرح خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی کاشان نیوز، تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398 ، کدخبر: _ ، www.kashannews.net

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین