پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
استان اصفهان به عنوان یکی از تاثیرگزارترین استان‌های کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، آماده برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای و انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان برای خلق حماسه‌ای دیگر در کارنامه انقلاب اسلامی است.
شعارسال:  استان اصفهان به عنوان یکی از تاثیرگزارترین استان‌های کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، آماده برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای و انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان برای خلق حماسه‌ای دیگر در کارنامه انقلاب اسلامی است.
 
بر این اساس بنا به گفته مسوولان ستاد اجرایی انتخابات، تمهیدات لازم با رعایت اصل بی‌طرفی و قانونمندی با هدف ایجاد شرایط حضور حداکثری مردم در این همایش بزرگ سیاسی در استان اصفهان فراهم است.
 
 به اعتقاد کارشناسان ایجاد فضای رقابتی سالم و آرام در امر انتخابات ترغیب‌کننده و مشوق مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات است که در واقع  پشتوانه منتخبان مردم راه‌یافته از جمله مجلس شورای اسلامی است.
برآیندها نشان می‌دهد با وجود چنین شرایط سالمی، مردم در امر تصمیم‌گیری برای جامعه و کشور احساس تعهد و تعلق خواهد کرد و مشارکت حداکثری را رقم می‌زند، این حضور حداکثری نیز در شرایط دیپلماسی کنونی کشور و شرایط فعلی ایران در دنیا به اعتقاد مسوولان پشتوانه‌ای قوی برای کشور محسوب می‌شود.
 
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
 
تعداد کرسی‌های مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است و با توجه به اینکه تعداد واجدان شرایط رای دادن دست کم ۵۵ میلیون نفر است به ازای هر ۱۹۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس ایران حضور خواهد داشت.
 
در فرایند ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکهزار و ۲۴۲ داوطلب از استان اصفهان ثبت‌نام کردند که این تعداد نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس افزایش یافت به‌طوریکه تعداد داوطلبان دوره دهم مجلس در این خطه یک هزار و ۱۵ نفر بود.
 
از استان پنج میلیون نفری اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند که بر اساس این آمار برای هر کرسی مجلس در استان اصفهان ( به غیر از ارامنه) ۶۵ نفر ثبت‌نام کردند.
 
بنا به اعلام مسوولان ستاد اجرایی انتخابات، تمام امکانات به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی برای آغاز فرایند انتخابات در اصفهان فراهم و آماده است.
 
تمامی امکانات برای آغاز فرآیند انتخابات دوم اسفند در اصفهان فراهم است
 
فرماندار اصفهان گفت: شهرستان اصفهان از نظر امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و تدابیر امنیتی برای برگزاری فرآیند انتخابات در دوم اسفند بطور کامل آماده است.
 
حسین سیستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غیر از وزارت کشور که متولی امر برگزاری انتخابات است بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات همه دستگاه‌ها مکلف شدند همکاری لازم را به لحاظ تأمین امکانات و رفع نیازمندی‌های فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام دهند که در این خصوص هم مکاتبات لازم انجام شده است و بخشی از امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز از دستگاه‌های مربوط تأمین شده و اطلاع‌رسانی قانونی به مدیران و دستگاه‌های اجرایی شده است.
 
وی اظهار داشت: بر این اساس ۹۰۴ شعبه اخذ رأی با حدود ۲۵ نفر در هر شعبه و ستادهای ۱۹ گانه تشکیل خواهد شد و به این منظور دست کم ۲۴ هزار نفر  برای برگزاری انتخابات سازماندهی می شود.
 
سیستانی با اشاره به حضور ۵۵ درصدی مردم در انتخابات سالهای گذشته افزود: امیدواریم در این دوره میزان مشارکت بیش از این باشد.
 
فرماندار اصفهان افزود: برای بالابردن میزان مشارکت نیازمند توجه بیش از پیش به اصول قانونمداری، امانت داری، پاسخگویی، همدلی و دموکراسی هستیم.
 
وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کانون‌های تصمیم‌گیری و تأثیرگذار در  امور کشور است، گفت: انتخابات، تجلی حضور مردم و تعیین سرنوشت خودشان است و از نقش و جایگاه والایی در پیشبرد امور و حل مسائل و مشکلات جامعه در ابعاد مختلف برخوردار است.
 
فرماندار اصفهان بر اهمیت سلامت و امانت‌داری در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: مجریان، ناظران و همه دست‌اندرکاران انتخابات باید با رعایت مّر قانون و حرکت بر مدار قانون عمل کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.
 
وی، بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را ضروری دانست و  تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و توطئه‌های بسیار علیه انقلاب و نظام، مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات سبب حفظ و تقویت نظام و کشور شده و آن را در مقابل توطئه‌های شوم دشمنان بیمه می‌کند.
 
سیستانی خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان همواره و در طول تاریخ در تمامی عرصه‌های حساس و سرنوشت‌ساز کشور حاضر و تاثیرگزار بوده‌اند و به یقین در انتخابات دوم اسفند نیز برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی و اجتماعی خود ثبت می‌کنند.
 
تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در اصفهان فراهم است
 
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای برپایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان در استان اندیشیده و فراهم شده است.
 
حیدر قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این منظور ۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی و به تایید هیات‌های اجرایی رسیده است.
 
وی اظهار داشت حدود ۶۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان همکاری خواهند کرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: از مجموع یکهزار و ۲۴۲ داوطلب ثبت‌نام کننده در انتخابات مجلس در استان تاکنون ۳۷۲ نفر در ۱۶ حوزه انتخابیه استان اصفهان به مرحله پایانی راه یافته‌اند و به رقابت خواهند پرداخت که  ممکن است تا روز انتخابات تعداد دیگری نیز انصراف دهند.
 
وی یادآور شد: افرادی که به رد صلاحیت خود اعتراض دارند هنوز فرصت دارند که به شورای نگهبان اعتراض کنند و شورای نگهبان تا ۲۱ بهمن‌ماه می‌تواند تغییرات و اصلاحات احتمالی را اعمال کند و ۲۲ بهمن‌ماه تعداد افراد تأیید صلاحیت شده قطعی خواهد شد.
 
قاسمی بیان کرد: از روز ۲۳ بهمن‌ماه فرمانداری‌ها اسامی نامزدهای نهایی را در حوزه‌های انتخابیه آگهی کرده و به اطلاع عموم می‌رسانند و تبلیغات انتخاباتی از ۲۴ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی ادامه دارد.
 
وی شعار این انتخابات را «انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» عنوان و تصریح کرد: مشارکت مردم این استان در ۴۰ انتخاباتی که پس از انقلاب برگزار شده، بطور میانگین ۵۸ درصد بوده که نسبت به متوسط کشوری، مناسب است.
 
رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به اهمیت وحدت کلمه و ایجاد همدلی و انسجام بیشتر در شرایط فعلی گفت: دست‌اندرکاران انتخابات در استان باید اصل رقابت سالم و مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی را مدنظر قرار دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: بیگانگان به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم هستند تا حضور آن‌ها پای صندوق‌های رأی کمرنگ شود، اما با رقابت سالم نامزدهای انتخابات و تلاش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات این توطئه شوم محقق نخواهد شد.
 
قاسمی تصریح کرد: در این شرایط، نقش اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در راستای مشارکت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و تأثیر بسزایی در تقویت امنیت ملی و جلوگیری از دخالت بیگانگان دارد.
 
 فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: فضای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات در این حوزه انتخابیه فارغ از هرگونه نتیجه و با رعایت اصل بی‌طرفی و ایجاد بستر یکسان برای همه نامزدها فراهم است.
 
اسفندیار تاجمیری در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات افزود: بیشتر شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان مراکز آموزشی است و در این راستا آموزش و پرورش در تامین فضا و نیروی انسانی همکاری همه جانبه‌ای داشته است.
 
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه، صیانت از آرای انتخاب‌کننندگان، حقوق انتخاب‌شوندگان، رعایت ثبات رویه، قانونمندی و قانون‌گرایی را وظیفه و مسوولیت خطیر هیات اجرایی انتخابات دانست.
 
وی، مهمترین ظرفیت این شهرستان در انتخابات را حوزه انتخابی ارامنه جنوب و مسیحیان آشوری و کلدانی دانست و افزود: در استان اصفهان تنها دو حوزه فریدن و شاهین‌شهر حوزه‌های فرعی اقلیت‌های مذهبی ارامنه جنوب هستند، همچنین شاهین‌شهر حوزه فرعی تهران برای اقلیت‌های مذهبی آشوری و کلدانی است.
 
تاجمیری تاکید کرد: جذب مشارکت بالا در اولین انتخابات پس از گام دوم انقلاب و در مجامع بین‌المللی بین دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی با اشاره به برخی تخلف های انتخاباتی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی گفت: برای این منظور در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی شهرستان به ریاست رییس دادگستری و با حضور پلیس فتای این شهرستان بررسی این موضوع در دستور کار قرار گرفته و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
 
تاجمیری پیش بینی کرد که انتخابات یازدهم نیز همچون انتخابات پیشین با حضور پرشور و بسیار گسترده مردم این شهرستان برگزار شود.
 
آمادگی کامل نیروی انتظامی برای تامین امنیت انتخابات
 
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس استان آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تامین امنیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارد.
 
سرهنگ حسین حسین زاده  در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروی انتظامی در ۴۱ سال گذشته، امنیت ده‌ها انتخابات را عهده‌دار بوده و در نهایت امنیت، آرامش برگزار کرده که این افتخار بزرگی برای ارگان نظامی است.
 
وی، انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را یکی از بزنگاه‌هایی دانست که باید مراقبت حداکثری از آن صورت بگیرد.
 
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دشمن درصدد است تا امنیت موضوعات مهمی از قبیل انتخابات را نیز دچار اشکال کند که به همین منظور نیروی انتظامی برنامه‌های دقیقی دارد و با توجه به تجارب ارزشمند ۴۰ سال گذشته، از آمادگی کامل برای تامین امنیت انتخابات برخوردار است.
 
وی، امنیت انتخابات را خط قرمز نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: این تضمین به مردم داده می‌شود که امنیت انتخابات بطورکامل برقرار خواهد شد تا مردم بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی پای صندوق های رای رفته و یک بار دیگر توطئه‌های دشمنان علیه نظام را خنثی کنند.
 
سرهنگ حسین زاده، تلاش برای زمینه‌سازی مشارکت حداکثری در انتخابات را مسوولیت همگانی عنوان کرد و گفت: مشارکت حداکثری مردم در ادوار انتخابات یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است و بنابراین باید همه به آن اهتمام کنیم.
 
وی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات کشور را بیمه می‌کند، فشار دشمن را کاهش می‌دهد، امیدواری را مضاعف کرده و ناامیدی دشمن را افزایش می‌دهد.
 
از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.  حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.
 
 " اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین و خور و بیابانک"به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری   ایرنا ،تاریخ انتشار:   15 بهمن    1398،کدخبر:   83658287  ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین