پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد روز گذشته میزبان تعدادی از چهره های سرشناس برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که البته ثبت نام برخی از این افراد حاوی یک نکته خاص یعنی " قشون کشی " بود و برخی دیگر نیز با کمترین تشریفات در انتخابات ثبت نام کردند.

شعار سال: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال جاری برگزار می شود و فرایند برگزاری انتخابات نیز از روز گذشته با ثبت نام از داوطلبان حضور در بهارستان آغاز شد.

 انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد همیشه از حساسیت های بالایی برخوردار بوده است و البته بافت عشیره ای و طایفه ای بودن این استان، بر این حسایسی افزوده است هر چند که به نظر می رسد بیشتر این حساسیت ها کاذب بوده و ناشی از احساساتی است که در زمان انتخابات به اوج می رسد.

 یکی از مسائلی که در سال های اخیر در زمان انتخابات در استان به چشم می خورد، قشون کشی های طایفه ای و حتی صنفی در زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس است، موضوعی که مسئولان برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد بر روی ان تاکید دارند.

 در دوره های گذشته برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد از جمله انتخابات دوره قبل شوراهای شهر و روستا شاهد قشون کشی و راه انداختن کارناوال های بزرگ در زمان ثبت نام داوطلبان بودیم تا جایی که برخی با اسب، برخی همراه با ماموران شهرداری، برخی با لباس محلی، عده ای با جمع زیادی از افراد طایفه خود و به طور کلی هر کسی با سبکی خاص سعی در جلب توجه بیشتر می کرد.

 ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد روز گذشته میزبان تعدادی از چهره های سرشناس برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که البته ثبت نام برخی از این افراد حاوی یک نکته خاص یعنی " قشون کشی " بود و برخی دیگر نیز با کمترین تشریفات در انتخابات ثبت نام کردند.

 

ثبت نام محمد بهرامی

در حالی که همگان انتظار داشتند ثبت نام مهدی روشنفکر با حضور و همراهی جمع زیادی از طرفداران وی همراه باشد اما با عمل به توصیه های رئیس ستاد انتخابات استان با کمترین تشریفات و تنها با همسر خود در فرمانداری بویراحمد حاضر شد.

 از طرف دیگر ثبت نام غلام محمد زارعی نماینده فعلی بویراحمد و دنا و همچنین محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج با حضور جمع زیادی از طرفداران آن ها همراه بود و به اصطلاح قشون کشی کرده و عملا به توصیه های استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان توجه نکردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد پیش از این اعلام کرده بود: داوطلبان در صورت مراجعه به فرمانداری‌ها برای ثبت نام از قشون کشی بپرهیزند و بیشتر از سه تا چهار نفر همراه نداشته باشند.

 جمالی تصریح کرد: قشون کشی در مراجعه به فرمانداری ها ممنوع است و این مساله می تواند در صلاحیت داوطلبان تاثیرگذار باشد بنابراین از طرفداران داوطلبان اگر دوست دارند که مشکلی برای داوطلب‌شان پیش نیاید، انتظار داریم که این مهم را رعایت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 16 آذر 98، کد مطلب: 140679: www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین