پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
والدین دو آمریکایی کشته شده در حمله یازدهم سپتامبر سال ۲۰۱۲ به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، رسما از هیلاری کلینتون که در آن زمان وزیر امور خارجه آمریکا بود شکایت کرده‌اند.

شعار سال:

به نقل از بی‌‌بی‌سی، پاتریشیا اسمیت و چارلز وود، والدین «شان اسمیت» و «تایرن وود» روز سه‌شنبه نهم اوت (۱۹ مرداد) با شکایت رسمی از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، او را به سهیم بودن در مرگ فرزندانشان و همچنین بدنام کردن آنها متهم کردند.

بازماندگان این دو آمریکایی کشته شده در حمله بنغازی معتقدند استفاده کلینتون از ایمیل شخصی‌اش در دوران تصدی وزارت امور خارجه در به خطر افتادن جان فرزندانشان و نهایتا کشته شدن آنها دخیل بوده است.

آنها همچنین کلینتون را متهم کرده‌اند که در گفته‌هایش به رسانه‌ها درباره علل حمله بنغازی، فرزندان آنها را «بدنام» کرده است.

شبه نظامیان اسلام‌گرا چهار سال پیش، در روز یازدهم سپتامبر با حمله به دفتر کنسول‌گری آمریکا در شهر بنغازی، دیپلمات‌ها، کارمندان و محافظان مستقر در داخل ساختمان کنسول‌گری را کشتند.

چهار آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی، کریس استیونز، در میان کشته‌شدگان این حمله بودند.

هیلاری کلینتون، در آن زمان وزیر امورخارجه آمریکا بود و در چهار سال گذشته بارها متهم به بی‌کفایتی در مدیریت اوضاع لیبی در آن دوران شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 20 مرداد 1395، کد مطلب: 130554: www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین