پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
محمدرضا علومی کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه این کارگزاری از ابتدای سال ۹۲ کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: به طور کلی طی این ۶ سال در حوزه تجاری سازی فناوری متمرکز بوده‌ایم و بحث‌های مرتبط با انتقال تکنولوژی به صورت خاص را در استان پیگیری کرده‌ایم.
شعارسال: کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد گفت: باید اثر و کارکرد دانش‌بنیان‌ها در جامعه دیده شود و امروز بزرگترین چالش آن‌ها تجاری‌سازی است.

محمدرضا علومی کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد  با بیان اینکه این کارگزاری از ابتدای سال ۹۲ کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: به طور کلی طی این ۶ سال در حوزه تجاری سازی فناوری متمرکز بوده‌ایم و بحث‌های مرتبط با انتقال تکنولوژی به صورت خاص را در استان پیگیری کرده‌ایم.
 
وی افزود: در حوزه کارگزاری در این مدت به موضوعاتی همچون تامین مالی طرح‌های دانش بنیان، توسعه بازار فناوری،   بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان پرداخته‌ایم به علاوه اینکه موضوعات مرتبط با مالکیت فکری و انتقال تکنولوژی در برنامه کاری ما قرار داشته است.
 
علومی ادامه داد: حوزه تجاری سازی حوزه نوپایی در کشور ما است، هنوز آیین نامه مدونی در این زمینه نداریم و شرکت‌هایی مثل ما در اکثر مناطق کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود.
 
کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد تاکید کرد: یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه تجاری سازی و شرکت‌های دانش بنیان ما این که  شرکت‌های دانش بنیان دارای تیم‌های فنی هستند و عموما شخصیت کاری آن‌ها به شکلی است که با بحث‌های بازار، مسائل مالی، قرارداد‌ها و یا موارد دیگر آشنا نیستند به همین دلیل هم باید شرکت‌های تجاری این بخش از کار را پوشش دهند.
 
وی در همین خصوص افزود: شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانند موضوعات مختلف را پوشش دهند؛ تجاری‌ساز‌ها دستاورد‌های ارزشمندی دارند، ولی قابلیت فروش و ثروت‌زایی ندارند که این یکی از بزرگترین چالش‌های صنف تجاری سازان و دانش بنیان‌ها است.
 
علومی بیان کرد: چالش دیگری که در کشور با آن مواجه هستیم مسئله دستگاه‌های متولی حوزه فناوری و نوآوری است، متاسفانه این دستگاه‌ها خیلی به حوزه تجاری سازی اهمیت نداده و آن را جدی نگرفته‌اند که امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.
 
کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد تصریح کرد: شرکت‌های تجاری ساز، شرکت‌های دانش بنیان هستند و تفاوتشان این است که خدمات حرفه‌ای تجاری سازی ارائه می‌دهند در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان دیگر از اعتبارات به خصوص از اعتبارات مالی و تسهیلاتی برخوردار نیستند، زیرا فقط نگاه خدماتی به آن می‌شود.
 
وی ادامه داد: تا چند سال قبل شرکت‌های نرم افزاری و حوزه IT هم مشکلات حمایتی داشتند و استدلالشان این بود که می‌گفتند فقط نیروی انسانی دارید و زمین و سرمایه در اختیار ندارید در نتیجه وام‌های حمایتی کمی در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت، اما حالا بعد از چند سال این مسئله جا افتاده و حمایت‌های مالی مناسبی از این دانش بنیان‌ها صورت می‌گیرد.
 
علومی تصریح کرد: نکته دومی که وجود دارد بحث آیین نامه‌ها و مجوز‌هایی است که شرکت‌های تجاری ساز نیاز دارند که به نظرم هنوز نقص دارد و خیلی کار نمی‌شود، البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این چند سال حرکت‌های خوبی انجام داده، ولی هنوز ناقص است.
 
کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد درخصوص اعتماد فناوران و صنعتگران به حوزه بروکری، گفت: باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم، نسبت به سال ۹۲ که کار را شروع کردیم اعتماد بیشتر شده است، ولی اگر بخواهیم به صورت کلی به جامعه نگاه کنیم میزان اعتماد را خواهیم دید.
 
وی افزود: یک بعد قضیه به نظرم بحث‌هایی است که شناخت یا آگاهی مخاطبان چه عرضه کننده در حوزه‌های فناوری و نوآوری و چه مطالعاتی که در این زمینه بیشتر شود، برعهده متولی‌ها است، سازمان‌هایی مثل معاونت علمی فناوری یا پارک‌های علم و فناوری این مسئولیت را برعهده دارند.
 
علومی عنوان کرد: کارگزاری حوزه نوپایی است و به دلیل عدم تجربه لازم خود بروکر‌ها اشتباهاتی داشتند که روند اعتمادسازی را کندتر کرد، اما امروز کارگزار‌ها حرفه ای‌تر شده‌اند و کار با کیفیت بهتری پیش می‌رود، اما ارائه خدمات با کیفیت شاید مهمترین گزینه و رکن برای ایجاد اعتماد باشد و دومین موضوع بحث‌های ترویجی است که متولیان باید در این زمینه انجام بدهند.
 
کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: باز تاکید می‌کنم که ما افراد مستعد فناور و نوآور داریم که فوق‌العاده ارزشمند هستند، ولی این‌ها گنج‌هایی هستند که زیر خاک مانده و بقیه از آن بی‌خبرند و این وظیفه شرکت‌های تجاری ساز است که کمک کنند تا این دانش به ثروت و پول تبدیل شود؛ اگر کار فناوران دیده نشود آن‌ها دچار سرخوردگی می‌شوند و اعتماد به نفسشان پایین می‌آید در نتیجه بزرگترین چالش و موضوع دانش بنیان‌ها موضوع تجاری سازی است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  دانشجو ،تاریخ انتشار:   24 آذر 1398،کدخبر:   811777،www.snn.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
قوانین کسب و کار کلا پر از ایرادهای اساسیه در مورد شرکت های دانش بنیان هم هیچ فکر اساسی نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین