پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
آیین‌نامه برنامه پزشک پژوهشگر در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. این آیین‌نامه براساس توافقنامه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای حمایت از نخبگان پزشکی و دندانپزشکی تدوین شده است.
شعارسال: آیین‌نامه برنامه «پزشک پژوهشگر» بر اساس توافقنامه میان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از نخبگان پزشکی و دندانپزشکی تدوین شد.
 
 آیین‌نامه برنامه پزشک پژوهشگر در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. این آیین‌نامه براساس توافقنامه میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای حمایت از نخبگان پزشکی و دندانپزشکی تدوین شده است.
 
در این آیین‌نامه مقرر شده تا برنامه «پزشک پژوهشگر» طراحی شود که این برنامه بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به پزشکان و دندانپزشکان برتر تعلق می‌گیرد تا علاوه بر آموزش بالینی در مقاطع تخصص/ فوق تخصص/ فلوشیپ، در یک زمینه خاص تحقیقاتی مربوط به رشته بالینی خود نیز آموزش دیده و به کسب مدرک PHD نیز نائل آیند.
 
هدف از ایجاد این برنامه، کمک به رشد آکادمیک پزشکان و دندانپزشکان کشور و کاستن از روند مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است. امید آن است که دانش‌آموختگان این برنامه با در دست گرفتن رهبری پژوهش، نوآوری، آموزش و توسعه روش‌های نوین پزشکی در دانشگاه‌ها و همچنین پل زدن بین علوم پایه و کاربردی گام‌های مهمی در جهت خودکفایی کشور، حل مشکلات سلامت، توسعه پایدار، گسترش مرز‌های دانش و ارتقاء سطح کیفی دانشگاه‌ها بردارند.
 
ویژگی‌های این آیین‌نامه به شرح زیر است:
 
- محور اصلی فعالیت‌های برنامه پزشک پژوهشگر، کسب دانش و مهارت‌های بالینی و پژوهشی بطور همزمان و هدفمند در یک حیطه خاص از علم پزشکی است.
 
- برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و کاریکولوم آموزشی آن عملا ترکیبی از محتوای دوره تخصصی یا فوق تخصص/ فلوشیپ بالینی به علاوه دوره research by PhD است.
 
- کلیه قوانین حاکم بر آموزش دوره تخصص و یا فوق تخصص/ فلوشیپ‌های بالینی و همچنین دوره research by PhD در برنامه پزشک پژوهشگر نیز اعمال می‌شود مگر آنکه در این آیین‌نامه به صورت دیگری آمده باشد.
 
- پذیرش دستیاران این برنامه در قالب ظرفیت استعدادهای درخشان و یا مازاد بر ظرفیت ورودی دوره‌های تخصصی یا فوق تخصصی در دانشگاه‌های کشور خواهد بود.
 
- شرکت در برنامه پزشک پژوهشگر برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کاملا اختیاری است.
 
- هیچگونه محدودیتی در نوع استخدام (پژوهشی، آموزشی و یا درمانی) برای فارغ‌التحصیلان برنامه پزشک پژوهشگر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.
 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   دانشجو ،تاریخ انتشار:  30 آذر 1398،کدخبر: 813906 ، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
0
0
کاش این پژوهشها کاربردی بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین