پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
پروژه ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار به منظور ارائه خدمات ورزشی بهتر به جوانان و نوجوانان از سال ۸۴ در دستور کار قرار گرفت که به دلیل نبود اعتبارات و گاهی کمبود اعتبارات نتوانست به سرانجام برسد.

شعارسال: شهرستان سبزوار دارای سه زمین ورزشی چمن شهید مطهری، شهید خوشبین و دکتر علی شریعتی است که مجموعه شهید مطهری متعلق به اداره ورزش و جوانان، مجموعه شهید خوشبین متعلق به شهرداری و زمین چمن دکتر علی شریعتی متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار است و جوانان مستعد و فعال در عرصه ورزش برای مسابقات به این سه زمین مراجعه می‌کنند. با توجه به شور و اشتیاق جوانان شهرستان، پروژه ساخت ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار با هدف ارائه خدمات ورزشی بهتر به جوانان و نوجوانان از سال 84 در دستور کار قرار گرفت که به دلیل نبود اعتبارات و گاهی کمبود اعتبارات نتوانست به سرانجام برسد.این پروژه که ابتدا قرار بود طی مدت چهار سال به اتمام برسد، اکنون پس از گذشت 14 سال 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جوانان و نوجوانان علاقه مند سبزواری همچنان چشم انتظار بهره برداری از این زمین ورزشی هستند. این پروژه، در آخرین اخبار، قرار بود در هفته دولت امسال به بهره برداری برسد که باز هم این فرایند به تاخیر افتاد.

معاون فنی و عمرانی فرماندار سبزوار درباره آخرین وضعیت این پروژه  می گوید: پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار در سال 84 کلنگ زنی شد، اما در چند سال اول  اعتبارات به طورکامل تخصیص نیافت و کار با پیمانکار خاتمه پیدا کرد. هر چند که این پیمانکار کارهای ابنیه  و سکوها را انجام داد و به پایان رساند. حسین شاد  با بیان این که قرارداد دوم به صورت مجزا با یک پیمانکار برای تجهیز سیستم نور ورزشگاه منعقد شد و کار به اتمام رسید،می‌افزاید: پس از این، در روند اجرایی پروژه وقفه ایجاد شد و در نهایت شرکت جدیدی از چهار سال قبل عملیات عمرانی را برعهده داشته است.وی با اشاره به طولانی شدن فرایند ساخت این ورزشگاه خاطرنشان می کند: در سال های مختلف اعتبارات به طور کامل تخصیص نیافته که این مسئله باعث شده است کار با سرعت زیادی پیش نرود.وی افزود: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بسته شده، فاز نخست ورزشگاه شامل کاسه زمین چمن، پیست دو ومیدانی، سکوها در تعداد دو هزار و 300 نفر و ساختمان رختکن با 1500 متر مربع زیر بنا تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.«شاد» با بیان این که محوطه‌سازی نیز درحال انجام است، ادامه داد: اعتبار 60 میلیارد ریال در چند قرارداد مجزا شامل ابنیه، چمن، صندلی، انشعابات و زیرساخت‌ها منعقد شده است و با توجه به وضعیت موجود و تخصیص اعتبارات پیش بینی می‌شود فاز نخست این پروژه تا پایان سال 98 به اتمام برسد.

پروژه 8 هکتاری

وی با بیان این که هم اکنون چمن و صندلی‌ها به محل پروژه آورده شده است، افزود: برای این پروژه هشت هکتار عرصه کار تعریف شده است که 11 هزار متر برای ورزشگاه و 1500 متر برای رختکن و فضای اداری است.

معاون فنی فرماندار سبزوار با بیان این که فاز دوم این پروژه اضافه کردن یک زمین تمرینی و افزایش تعداد صندلی ها و ظرفیت ورزشگاه است، اظهار کرد: فاز نخست پروژه هم اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی دارد و کارها همچنان با سرعت در حال انجام است.وی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به ورزشگاه در زمان‌ سفر رئیس جمهور به سبزوار در سال گذشته، گفت: مبلغ 60 میلیارد ریال مذکور از محل اعتبارات ریاست جمهوری بوده است و برای فاز دوم هم باید از همین مسیر پیگیر جذب اعتبار باشیم.«شاد» با بیان این که قرار بود این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد،می افزاید: کارفرمایی که این پروژه را در دستور کار دارد، چند پروژه را به طور همزمان در چند شهرستان انجام می دهد؛ بنابراین چون کار به صورت جمعی انجام می شود، امکان وقفه‌های کوتاه مدت در آن نیز وجود دارد. با تمام این مسائل تمام سعی و تلاش بر این است که این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

افتتاح فاز نخست در دهه فجر

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز می گوید: در هفته گذشته نشستی با وزیر ورزش و جوانان برگزار و در نهایت مقرر شد در دهه فجر امسال، فاز نخست پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری سبزوار به بهره‌برداری برسد.رمضانعلی سبحانی‌فر می افزاید: سال گذشته تصمیم بر این شد که از ورزشگاه 15 هزار نفری به صورت فازبندی بهره‌برداری شود و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به دیار سربداران، 30 میلیارد تومان اعتبار به تکمیل این پروژه اختصاص یافت که هم اکنون به لحاظ اعتباری مشکلی وجود ندارد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 4دی1398 ، کدخبر: 230948: khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین