پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
رئیس دادگستری شهرستان ساوه در استان مرکزی گفت: حال عمومی جامعه از لحاظ روحی و روانی خوب نیست.
شعارسال: هادی ملکی در هفتادوسومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با اشاره به هشدار وزارت بهداشت در خصوص وضعیت بهداشت روانی جامعه اظهار کرد: آمارهایی که از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در خصوص وضعیت سلامت روانی و افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه منتشر می‌شود، بیانگر آن است که حال روانی جامعه ناخوش است.

وی به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی در خصوص پیشگیری از خشونت اشاره کرد و افزود: موضوع خشونت به عنوان یک آسیب اجتماعی در دستور کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمار خشونت در ساوه نگران کننده است، افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی در راستای انجام وظایف ذاتی خود در خصوص پیشگیری از وقوع جرم، شهرستان ساوه را به عنوان پایلوت تشکیل جلسات تخصصی به منظور ارائه راهکار برای کاهش وقوع این معضل اجتماعی قرار داده است و در این راستا برای مدیریت و کنترل آن برای ادارات وظیفه‌ای خاص تعریف شده که این وظایف توسط فرمانداری شهرستان ابلاغ شده است.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه در ادامه با اشاره به افزایش پرونده‌های با موضوع جرایم علیه اشخاص و خشونت در جامعه گفت: وقتی مردم هر روز شاهد درگیری‌های برخی از مسئولین هستند که بیشتر جنبه شخصی دارد، از این وضعیت عصبانی می شوند و جامعه ناآرام می‌شود. بسیاری از خشونت‌ها نظیر خودکشی و ... به وضعیت اقتصادی در جامعه برمی‌گردد و تا زمانی که علت‌ها ریشه یابی نشده و از بین نروند نمی‌توان برنامه‌ریزی جامعی برای بهبود شرایط روانی جامعه انجام داد و به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

وی تاکید کرد: عصبانیت مردم و نبود سلامت روانی در زندگی روزمره مردم حتی در رانندگی نیز نمایان است و بسیاری از درگیری ها و نزاع‌های جامعه آسیب جدی به فرهنگ عمومی می‌زند.

ملکی با تاکید بر اینکه اگر آینده جامعه اصلاح نشود خطرناک است، تصریح کرد: نسلی که امروز در فضای کنونی جامعه با این میزان آسیب اجتماعی تربیت می‌شود، قطعا در آینده با چالش‌های اجتماعی خطرناکی مواجه می‌شود.

وی به ترویج بی‌قانونی از سوی برخی از مسئولین اشاره کرد و افزود: ادامه این روند مسیر حرکت جامعه را با چالش جدی مواجه خواهد کرد. نباید برای پیشگیری از هر مشکلی متوسل به مجازات شویم، بلکه باید با نهادینه کردن اخلاق و تقویت فرهنگ عمومی مانع از اخلال در نظم عمومی شویم. باید اخلاق و وجدان را در جامعه نهادینه کرده و در خصوص حقوق اجتماعی و شخصی فضای اجتماع را بیدار و حساس کنیم.

این مقام قضائی در ادامه تصریح کرد: فضای جامعه نباید به سمت و سویی برود که به خاطر ترس از مجازات کاری انجام شود، بلکه همه باید خود را ملزم به رعایت قانون بدانند.

در ادامه فرماندار ساوه نیز با اشاره به غربالگری صورت گرفته در خصوص موضوع خشونت و کودک آزاری در این شهرستان گفت: برنامه دستگاهها برای کاهش خشونت و مهارت‌های زندگی باید استمرار داشته باشد و قطعا برنامه‌های فرهنگی مقطعی جواب نمی‌دهد.

علی میرزایی با تاکید بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های اجرایی و مردمی برای پیشگیری از بروز خشونت در جامعه اظهار کرد: هم‌افزایی و تعامل بین‌بخشی با تاکید بر ارائه برنامه جامع و مدون راهکار مهم پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی است.

وی به انواع خشونت شامل خشونت کلامی و فیزیکی اشاره کرد و افزود: بیشترین پرونده‌های قضائی که در این شهرستان تشکیل می‌شود با موضوع توهین و افتراست که نشان از تضعیف مبانی اخلاقی دارد.

وی به افزایش دوبرابری آمار کودک آزاری در سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه در ساوه اشاره کرد و گفت: وقوع این آسیب اجتماعی ناراحت کننده است و باید همه بخش‌های جامعه از بی حوصلگی در پیشگیری از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای جامعه اجتناب کنند تا با تلاش همگانی به مقابله با آن پرداخته شود.

وی گفت: هر دستگاه اجرایی وظیفه دارد امید به زندگی را در جامعه تقویت کند و فضای اجتماعی را از التهاب دور کند. نبود فضای شادی سالم در جامعه جوانان را به سمت آسیب‌های اجتماعی پیش می‌برد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران ، تاریخ انتشار: 8 دی 1398 ، کدخبر: 705969 ، www.asriran.com‏

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
وقتی مردم هر روز شاهد درگیری‌های برخی از مسئولین هستند که بیشتر جنبه شخصی دارد، از این وضعیت عصبانی می شوند و جامعه ناآرام می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین