پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر‌های تجسمی ایران با رویکرد «مبانی نظری هنر متعهد در ایران معاصر» اول اسفندماه در سالن شهید آوینی پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

شعارسال: اول اسفند ماه ۱۳۹۸، ششمین همایش ملی انجمن علمی هنر‌های تجسمی ایران با رویکرد «مبانی نظری هنر متعهد در ایران معاصر» در راستای توسعه مباحث نظری هنر همسو با تحولات فرهنگی و دانش فنی کشور در سالن شهید آوینی پردیس هنر‌های زیبا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

با در نظر گرفتن این موضوع که هنر در ادوار مختلف تاریخ، بازتاب دهنده جریانات فکری و اندیشه‌های سیاسی -اجتماعی، مذهبی، اقتصادی، فرهنگی-هنری و ... می‌باشد، عامل زمان می‌تواند نقشی اساسی در بنیان‌های فکری یک جامعه و تغییرات منتج شده از آن ایفا کند. تغییراتی که به تبع آن، هنر معاصر هر دوره متأثر از آن و انعکاس دهنده آن است. جامعه معاصر ایران نیز در دهه‌های اخیر دچار تحولات و تغییرات بنیادی فکر، باوری، اجتماعی و فرهنگی شده که بنیان‌های نظری هنر را دچار چالش کرده است.

مفاهیم مبارزه و تغییرخواهی بنیادین در نظام سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی، دغدغه اصلی در میان قشر متفکر، روشنفکر و جامعه ایرانی شد. پس از انقلاب نیز، در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن مسئله وفاداری به آرمان‌های انقلاب همچنان مطرح بوده و جریان هنر متعهد ایران را شکل داده است. مشخصات اصلی هنر متعهد، آرمان خواهی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی، هویت مداری، بومی گرایی، استقلال طلبی، باور مداری و ارزش‌های والا می‌باشد.

محور‌های مطالعاتی در همایش هنر متعهد در ایران معاصر هنر انقلاب: ( مفهوم و مبانی نظری هنر متعهد، هنرمتعهد انقلاب از سال ۱۳۵۵-۵۹، هنر متعهد سال‌های جنگ تحمیلی (دفاع مقدس) از سال ۱۳۵۹-۱۳۶۷، هنر متعهد در سال‌های اصلاحات، هنر متعهد در دهه ۸۰ و ۹۰ هـ. ش)؛ هویت گرایی: ( جایگاه انسان در هنر امروز ایران، بومی گرایی در هنر، جایگاه هنر‌های سنتی در هنر‌های معاصر، دغدغه نگاه به گذشته در هنر متعهد معاصر)؛ مطالعات زنان: ( نقش و جایگاه هنرمندان معاصر زن در روند شکل گیری جریانات هنر متعد ایران)؛ محیط زیست: ( نگاه هنرمند متعهد به محیط زیست ایران و هنر بازیافت)؛ آموزش: ( رویکرد آموزش هنر در شناخت هنر متعهد) و بازخورد‌های جهانی: ( مطالعه تطبیقی هنر متعهد در ایران و جهان) خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ ثبت نام جهت شرکت در کنفرانس با مشخص شدن نوع مشارکت (ارائه مقاله، سخنرانی، ویدئو کنفرانس، پوستر و یا شرکت به صورت مستمع) از ۲۵ تیرماه ۱۳۹۸ لغایت ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸ بوده و زمان دریافت مقالات ۱۵ مرداد ماه لغایت ۱۵ دی ماه ۹۸ است؛ همچنین، ۲۰ دی ماه زمان اعلام نتایج داوری اولیه مقالات خواهد بود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 12دی1398  ، کدخبر: 817048: snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین