پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
محمد مهاجری در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یک فعال سیاسی اصولگرا معتقدید جلیلی به عنوان رئیس دولت سایه فعالیت دارد؟ گفت: جلیلی تمایل دارد اینگونه باشد. او هرگز شخصیت سیاسی موثری در فضای سیاسی کشور نیست به عبارت دیگر حتی از اصولگرایان بسیاری شنیدم که او هیچ گاه وزنه سیاسی، معتبری نیست. جلیلی در واقع یک جریان فکری سیاسی تندروی دیگری را نمایندگی می‌کند که افراد آن جریان از جلیلی، بسیار بزرگتر هستند.
شعارسال: یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: جلیلی در سایه‌تر از آن است که دولت سایه باشد.
 
«محمد مهاجری»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره حذف لاریجانی‌ها و روی کار آمدن یکی از نزدیکان سعید جلیلی، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنده در مقام بیان این موضوع نیستم و نمی‌دانم آیا واقعا کنار رفتن و یا کنار گذاشتن محمد جواد لاریجانی در راستای حذف او از فضای سیاسی کشور است یا خیر؟!. به هر حال در مورد محمد جواد لاریجانی می توانیم روال بازنشستگی معمولی را در نظر بگیریم. او نیز جزو کسانی است که می‌توانست از سمت 20ساله خود کناره‌گیری کند چراکه سال‌های طولانی در این جایگاه فعالیت کرده است از این رو زمان کنار کشیدن او، بود.
 
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: کناره‌گیری لاریجانی خیلی هم مورد تحقیر قرار نگرفته است چراکه اتفاقا او در فضای سیاسی کشور در مجموعه اصولگرایان احمدی نژادی، تعریف می‌شد و پس از آن هم، گرایش‌های او نسبتا تند بود.
 
او تصریح کرد: حال اینکه بخواهیم کنار رفتن محمد جواد لاریجانی را به تخریب علی لاریجانی گره بزنیم، معتقدم چنین اتفاقی نیفتاده است اما در مورد اینکه در قوه قضاییه چه اتفاقی افتاده است باید گفت بنده اگر یقین داشتم فردی که به جای محمدجواد لاریجانی آمده، فردی است که در زمینه حقوق بشر فعالیت‌ها و کارنامه قابل توجهی دارد شاید مورد بحث نباشد اما تا جایی که مطالعه کردم چنین اتفاقی رخ نداده است.
 
محمد مهاجری ادامه داد: باقری کنی زمانی که معاون سعید جلیلی بود در جلساتی که رسانه‌ای‌ها را دعوت می‌کردند برای توضیح موضوعات مربوط به مذاکراتی که آن زمان با حضور جلیلی انجام می‌شد، او در بیان بسیار ضعیف بود و هم نظرات کارشناسی قابل قبولی نداشت. اگر از بعضی افرادی که در آن جلسات شرکت می‌کردند پرسیده شود، پاسخ خواهند داد که جلسات او هیچ خروج و بازدهی مفیدی نداشت.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یک فعال سیاسی اصولگرا معتقدید جلیلی به عنوان رئیس دولت سایه فعالیت دارد؟ گفت: جلیلی تمایل دارد اینگونه باشد. او هرگز شخصیت سیاسی موثری در فضای سیاسی کشور نیست به عبارت دیگر حتی از اصولگرایان بسیاری شنیدم که او هیچ گاه وزنه سیاسی، معتبری نیست. جلیلی در واقع یک جریان فکری سیاسی تندروی دیگری را نمایندگی می‌کند که افراد آن جریان از جلیلی، بسیار بزرگتر هستند.
 
مهاجری اضافه کرد: اگر یک بار پای سخنرانی جلیلی بنشینید یا لیست سخنرانی‌های او را بشنوید در واقع همه حرف‌های او در قالب، یک نوار 20 یا 30 دقیقه‌ای است. اگر این نوارها را یک بار از اول به آخر یا برعکس یا از وسط به آخر و برعکس گوش کنید متوجه می شوید که همه‌ گفته‌هایش به یک شکل است. به عبارت دیگر هیچ حرف نو، ایده تازه و یا هیچ تئوری که بتوان بر اساس آن حکومت‌داری و یا حکم‌رانی کرد در حرف‌های جلیلی وجود ندارد. او نه در زمانی که در شورای امنیت ملی بود نه اکنون که در مجمع تشخیص حضور دارد، هیچگاه شخصیت، تراز جمهوری اسلامی نبوده است.
 
این چهره سیاسی اصولگرا درباره جلسه جلیلی با نمایندگان اصولگرای مجلس درباره بحث بنزین نیز گفت: جلیلی در سایه‌تر از آن است که دولت سایه باشد. سعید جلیلی کیلویی چند؟؟. یقین دارم اگر از جلیلی خواسته شود 10 دقیقه درباره بنزین و  اتفاقاتی که رخ داده است، صحبت کند اگر 30 ثانیه از صحبتهای او به نوعی بحث راهبردی و مفیدی باشد، بنده اسم خود را تغییر می‌دهم. او یقینا بحث مفید و راهبردی درباره بنزین نمی‌تواند ارائه دهد.
 
این سخنان محمد مهاجری در حالی است  که اخیرا «ابوالفضل ابوترابی»، نماینده اصولگرای مردم نجف آباد در مجلس، به خبرنگار سیاسی برنا، درباره «جلسه تعدادی از نمایندگان با سعید جلیلی» گفته بود: «همه دنیا دولت در سایه دارند که به دولت روی کار کمک می‌کند، زیرا کمک به دولت یک وظیفه است. در ایران حزب نداریم و اگر داریم احزاب قوی و چارچوب‌دار نداریم حزب‌های ما فقط شب انتخاباتی هستند. جلیلی یک تیم بسیار قوی با جوانان نخبه را دور خود جمع کرده و کارهای خوبی را انجام داده است.»
 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: «در یک جلسه هم حول محور سهمیه‌بندی بنزین بحث شد که سهمیه‌بندی بنزین، درآمد، نوع سهمیه‌بندی، میزان هر سهمیه‌بندی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بعد از آن جلسه، طرح یک‌ فوریتی تهیه شد که در صحن علنی مجلس طرح و نمایندگان مجلس هم به آن رأی دادند. در جلسات اقدامات خوبی در حوزه بنزین در حال انجام است و درباره FATF هم بحث می‌کنیم.»
 


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا   ،تاریخ انتشار:  13 دی   1398،کدخبر:   944299 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین