پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
دفاتر خدمات مسافرتی همدان در مهلت داده شده نتوانستند پروازهای همدان به مسیرهای مختلف را چارتر کنند بنابراین آژانس غیر بومی پای کار آمد.

شعار سال: تا ساعاتی دیگر دفاتر خدمات مسافرتی همدان گردهم جمع می‌شوند تا راهکارهایی برای ساماندهی پروازهای فرودگاه همدان را ارائه و با حضور مسؤولان حوزه گردشگری بررسی کنند.

۲۰ مهر ماه سال جاری بود که جلسه هماهنگی پرواز همدان ـ کیش با حضور معاون امور اقتصادی استانداری همدان، مدیر فرودگاه و متولیان گردشگری با حضور دفاتر خدمات مسافرتی همدان تشکیل شد. دفاتر خدمات مسافرتی همدان در مهلت داده شده نتوانستند پروازهای همدان به مسیرهای مختلف را چارتر کنند آژانس غیر بومی پای کار آمد.

در این جلسه با دادن یک مهلت یک ماهه قرار شد برای چارتر یا حمایت کردن از برقراری پروازهای فرودگاه قرار شد تا آژانس‌دارهای بومی پای کار بیایند تا شاید یک مسیر پرواز برای فرودگاه از همدان به کیش تعریف شود و سایه سکوت و رخوت دست از سر این پایانه حمل و نقل در استان بردارد اما گویا پیشنهادات مورد اقبال تصمیم‌گیران قرار نگرفت.

در نتیجه پس از نبود توان اسپانسری محلی از پروازهای استان جلسه‌ای بین استاندار و معاون امور اقتصادی و مدیر فرودگاه متولیان گردشگری در بخش دولتی تشکیل شد. اما در این جلسه پیشنهادی از خارج استان مطرح شد.

دفاتر گردشگری باید با شرکت چارترکننده همکاری داشته باشند

 در این نشست استاندار همدان با بیان اینکه راه‌اندازی پروازهای جدید در این استان باید با برنامه پیش رود گفت: نمی‌توان سرمایه‌گذاران این بخش را متضرر رها کرد و در این راستا از بخش خصوصی برای برقراری پروازهای همدان حمایت می‌کنیم.

سعید شاهرخی در دیدار با «فاطمه اردستانی» مدیرعامل شرکت هواپیمایی «محراب کشت سبز»، با بیان اینکه برقراری پروازهای جدید باید اولویت مدیران اجرایی استان باشد افزود: برای ادامه فعالیت پروازهای فرودگاه بین‌المللی همدان نیز باید تسهیلات و تمهیداتی فراهم شود. عزم، اراده و هماهنگی برای جذب گردشگر و راه‌اندازی پروازهای همدان ضروری است.

وی اظهار داشت: دفاتر گردشگری نیز باید با شرکت چارتر کننده همکاری داشته باشند و استان را در مسیر پیشرفت قرار دهند. 

در این نشست برقراری خط پروازی تهران - همدان - تهران، افزایش پروازهای خط مشهد - همدان - مشهد به دو نوبت در هفته و همچنین برقراری خط پروازی همدان - شیراز - قشم از دیگر موضوعاتی بود که بر آن تاکید شد.

وقتی خروجی این نشست رسانه‌ای شد اعتراضاتی از سوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی همدان مطرح شد مبنی بر اینکه چرا جلسه‌ای در حوزه فعالیت دفاتر مسافرتی تشکیل شده است ولی متأسفانه هیچ نماینده‌ای از دفاتر در آن حضور نداشت؛ برخی دفاتر نیز عنوان کردند چرا باید با وجود فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی متعدد در همدان یک آژانس‌دار غیر همدانی پای کار بیاید.

چارترکننده غیر بومی در راه است

معاون امور اقتصادی استانداری همدان در پاسخ به چرایی انتخاب اسپانسر غیربومی عنوان کرد: وقتی اواخر مهرماه با دفاتر همدان جلسه‌ای تشکیل دادیم به آنها زمان داریم؛ تا ۲۱ آذر به شرکت‌های هواپیمایی بومی مهلتت داده شد تا در صورت تمایل برای چارتر کردن پروازهای کیش پای کار باشند.

ظاهر پورمجاهد گفت: در صورت عدم ورود آنها قرار شد مسئولیت به چارتر کننده غیربومی سپرده شود چراکه پس از اولویت حمایت از سرمایه‌گذار داخلی احیای پایانه حمل و نقل هوایی همدان از مهمترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و مسوولان استان است.

وی گفت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های استان تقویت حوزه گردشگری است که در این راستا به دستور استاندار همدان در پی احیای دوباره پروازها هستیم.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان به بررسی پیشنهاد شرکت هواپیمایی «محراب کشت سبز» در جلسه اشاره کرد و گفت: وقتی در مهلت یاد شده خبری از چارترکننده‌های بومی نشد این مورد را که از سوی میراث فرهنگی و گردشگری همدان مطرح شد مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت: این سرمایه‌گذار پروازهای متنوع را پیشنهاد داده است نه تنها کیش که مدنظر ما بود بلکه مقرر شده پروازهای متنوع از همدان به مقصد مشهد، تهران، کیش و حتی شیراز را اجرا کند.

پورمجاهد گفت: در حال حاضر انتظار می‌رود دفاتر خدمات مسافرتی همدان همراه با سرمایه‌گذار خارج از استان تلاش کنند از فرصت پیش آمده در راستای توسعه صنعت گردشگری ارایه راهکار دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان نیز گفت: برای تصمیم‌گیری پروازها ابتدا در جلسه هماهنگی پروازهای کیش، دفاتر خدمات مسافرتی بومی را دعوت به سرمایه‌گذار کردیم.

علی مالمیر افزود: مهلت هم از سوی استاندار برای دفاتر همدان مشخص شد اما در این مدت به نتیجه مشخصی نرسیدیم و حالا شرکت هواپیمایی «محراب کشت سبز» با پیشنهادات و توان مالی منطقی پای کار آمده تا نه تتها پرواز کیش بلکه پروازهای همدان- تهران را به انتخاب همدان به عنوان آشیانه پرواز فعال کند.

وی گفت: حالا تلاش ما این است بتوانیم با برقراری پروازهای چرخشی همدان را در مسیر پروازهای شیراز قرار دهیم و با این پرواز اتصالی بتوانیم تورهای ترکیبی همدان ـ اصفهان و شیراز را عملیاتی در زمینه اجرا به خریداران توسط دفاتر مسافرتی عرضه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد برنامه پروازهای همدان ـ قشم و نجف ـ همدان ـ مشهد را نیز در دستور کار داریم گفت: با توان مالی بالایی که این شرکت دارد پیش‌بینی می‌کنیم وعده‌های تحول در مسیرهای پرواز همدان به زودی محقق شود.

وی گفت: با این تفاسیر امید آن می‌رود این بار زمینه برای فعالیت اقتصادی آژانس‌دار بومی و غیر بومی با هدف پویا کردن پایانه حمل و نقل هوایی در همدان مساعد باشد و به واقع تصمیمات به سمت راهبردی شدن در حرکت باشد.

نقش تعیین‌کننده دفاتر خدمات مسافرتی در توسعه صنعت گردشگری

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی در این زمینه با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان واسطه گردشگری نقش مهمی را در توسعه صنعت گردشگری ایفا می‌کنند اظهار کرد: استان همدان با توجه به وجود آثار تاریخی جهانی، مناطق گردشگری‌، طبیعت بکر و بی نظیر خود از استان‌های شاخص در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

مرادی‌پور افزود: باید با همکاری مسوولان دولتی به ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری و ایجاد تسهیلات پرداخته و راه را برای ورود گردشگران از طریق پایانه حمل و نقل هوایی در همدان هموار کرد.

وی اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن زمینه ارتباطی با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی داخل و خارج از کشور و با ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر در راستای جذب گردشگران فعالیت کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی بیان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان واسطه میان عرضه‌کننده و متقاضی نقش پررنگی در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند.

وی فراهم کردن یک برنامه تور، رزرو جا برای مسافر در هواپیما یا تخت هتل را از وظایف دفاتر خدمات مسافرتی دانست و افزود: ارائه اطلاعات به عنوان یک مشاور برای بهتر گذراندن سفر گردشگران نیز از دیگر این وظایف  است‌.

حال با تشکیل جلسات متعدد با حضور دفاتر خدمات مسافرتی استان و جدیت در پیگیری مسئولان استان در حوزه گردشگری انتظار می‌رود فرودگاه نیمه‌جان همدان نفسی دوباره بگیرد؛ باید منتظر نتایج جلسه فعالان در آژانس های مسافرتی همدان امروز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه با متولیان امور گردشگری همدان ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15 دی 1398، کدخبر: 13981015000339، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
دفاتر گردشگری نیز باید با شرکت چارتر کننده همکاری داشته باشند و استان را در مسیر پیشرفت قرار دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین