پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی گفت: ۳۲ هزار تن نهاده‌ دامی امسال به کوشش سازمان تعاون روستایی این استان در بین دامداران توزیع شد.

شعارسال: «حسین هاشمی » افزود: چهار هزار و ۸۴۶ تن شیر در سال جاری  از سوی سازمان تعاون روستایی استان مرکزی با قیمت مصوب در ایستگاه‌های جمع‌آوری این محصول از دامداران خریداری شد.                             

وی ادامه داد: ۲۷ هزار و ۶۷۸ تن کود شیمیایی یارانه‌دار و ۶۰۰ تن کودهای ریزمغذی نیز در این مدت با عاملیت سازمان تعاون روستایی استان مرکزی در بین کشاورزان توزیع شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۴۰۰ تن کود ارگانیک و زیستی و ۶ هزار و ۷۳۹ تن بذور غلات امسال از سوی این سازمان در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

هاشمی گفت: سه چهارم کود شیمیایی ذخیره سازی شده در این سازمان امسال در بین کشاورزان استان مرکزی توزیع شده و بقیه آن نیز تا پایان سال‌جاری توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:  مشکلی در زمینه تامین کود، نهاده‌های کشاورزی از جمله جو، ذرت و سویا به میزان کافی خریداری در مشکلی در تامین این محصولات در استان وجود ندارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار و ۶۲۲ تن مواد سوختی از جمله بنزین، کوپن نفت و گاز نیز در این مدت از سوی سازمان تعاون روستایی استان مرکزی در بین مردم مناطق روستایی و عشایری استان توزیع شده است.

هاشمی یادآور شد: ۵۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال با قیمت تضمینی توسط سازمان تعاون روستایی استان مرکزی خریداری و در انبارهای این سازمان ذخیره‌سازی شده است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۶۰ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۳۲ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18دی1398  ، کدخبر: 83624529: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین