پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
استاندار کردستان گفت: مرز «مه‌له خورد» در سروآباد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق به ویژه اقلیم کردستان در آینده بسیار نزدیک بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

شعارسال: بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در دیدار با رییس و معاون اتاق بازرگانی استان حلبچه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: ایران با رسمی شدن مرز مه‌له خورد موافق بود و لازم است دولت اقلیم نیز موافقت دولت مرکزی عراق را برای این مهم جلب کنند.

وی بر لزوم تلاش برای حذف لفظ کولبری از کردستان تاکید و اضافه کرد: کولبران فرزندان این استان هستند و شنیدن این لفظ موجب عذاب است بنابراین برای حذف این لفظ خودمان باید کاری انجام دهیم کسی این کار را برای ما نمی‌کند.

مرادنیا با اشاره به اشتراکات دینی، قومی و فرهنگی استان های کردستان و حلبچه یادآور شد: به عنوان نماینده دولت در استان، اعلام می کنم  برای تقویت ارتباطات و همکاری ها با حلبچه آمادگی کامل داریم.

استاندار کردستان افزود: فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران هر ۲ طرف وجود دارد و نباید همه مشکلات را بر عهده ادارات بگذاریم چرا که هنوز هم ترس و واهمه در سرمایه گذاران وجود دارد و همین امر سبب شده تا هر ۲ طرف فرصت های زیادی را از دست بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این دیدار گفت: علاقه مندی فراوانی وجود دارد که ارتباط تجاری و بازرگانی بیشتری میان کردستان و حلبچه وجود داشته باشد.

حسین فیروزی ملت ایران بویژه کردستان را غمخوار مردم حلبچه معرفی کرد و افزود: حوزه  کشاورزی، گردشگری سلامت و خدمات بهداشتی از جمله بخش هایی است که می‌تواند زمینه همکاری بین ۲ طرف را ایجاد کند.

فیروزی در خصوص درخواست های مطرح شده از سوی اتاق های بازرگانی سنندج و حلبچه تاکید کرد: تفاهم دو اتاق و ارائه پروپزال در قالب درخواست مشترک، پیگیری این مطالبات را راحت تر می‌کند.

اتاق بازرگانی حلبچه پیشنهادی مبنی بر حفر تونلی به طول ۲ کیلومتر به منظور اتصال طرفین در مرز مله خورد با هزینه سرمایه گذار اهل حلبچه مطرح کرد که به توصیه استاندار کردستان، مقرر شد طی درخواستی از طرف اتاق هر ۲ استان مطرح و پیگیری شود.

پیشوا احمدمحمود رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی روز دوشنبه به سنندج سفر کرد، ‌شرکت در نشست مشترک با رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج و جمعی از روسای اتحادیه‌ها و شرکت‌های تولیدی کردستان، امضای تفاهمنامه بین دو طرف، دیدار با استاندار کردستان و بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی از برنامه‌های این سفر است.

 شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 17دی1398  ، کدخبر: 947123: www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
این به اقتصاد بسیارکمک میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین