پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کنده کاری و برهم زدن سیمای شهر در خیابان های دهدشت علاوه بر نازیبا کردن بافت شهری، باعث آزار و اذیت شهروندان بخصوص داشتن تاثیر سوء در اعصاب و روان رانندگان شده است.

شعار سال: وقتی کلنگ اجرای یک پروژه به زمین زده می‌شود شهروندان از اینکه قرار است تغییری در سطح شهر حاصل شود خوشحال می‌شوند و به آینده بهتری چشم می‌دوزند، اما گاه در مسیر اجرای این پروژه برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌شود که مردم عطای تأمین برخی امکانات بخشی از مشکلات شهر را به لقایش می‌بخشند و آرزو می‌کنند کاش هیچ وقت مسؤولان دست به کار نمی‌شدند.

پیشرفت لاک‌پشتی فاضلاب شهری

نمونه آن اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب شهری است که سال‌هاست با پیشرفت لاک پشتی و زخم‌های ناشی از آن در خیابان‌ها امان مردم را بریده و سهم مردم از این خدمت ترافیک گرد و خاک آلودگی و.. است.

علاوه بر اجرای فاضلاب شهری نا هماهنگی دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان با یکدیگر باعث هدررفت آسفالت تازه‌ای شد که در طرح نهضت آسفالت رنگ و روی خیابان‌ها را عوض کرده بود، اما دیری نگذشت که آسفالت‌های صاف این خیابان‌ها با کنده‌کاری آب و فاضلاب و مخابرات (فیبر نوری) دچار آسیب شد.

چاله و حفاری‌های موجود علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا می‌کند اعصاب و روان شهروندان به ویژه رانندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد از سوی دیگر هزینه نگهداری خودرو‌های شخصی و عمومی را افزایش.
 
نارضایتی شهروندان دهدشتی از بی‌تدبیری مسوولان

سرعت‌گیر یا سکوی پرش؟!

این همه داستان خیابان‌های دهدشت نیست. در جا‌هایی هم که از کنده‌کاری ادارات خدمات‌رسان در امان است سرعت گیر‌های غیر استاندارد و خاک‌ریز مانندی جلوی دیدگان رانندگان عرض اندام می‌کند که عبور از آن مستلزم کسب مهارت پرش از روی مانع است!
 
خیابان‌هایی که لب به شکوه می‌گشایند ناهمواری‌هایی که تردد را سخت کرده و روزانه خودرو‌هایی را روانه تعمیرگاه می‌کند رانندگانی که برای مراقبت از جلوبندی خودرویشان انگار در یک مسابقه خیابن نوردی شرکت کرده اند تا از این کنده کاری‌ها به سلامت عبور کند.

چنین وضعی در معابر شهروند را به این فکر وا می‌دارد که شاید دستگاه‌های خدمات‌رسان با تعمیرکاران خودرو قرارداد بسته تا با این همه دست‌انداز و کنده‌کاری مشتری برای آن‌ها فراهم شود.

یک تعمیرکار خودرو می‌گوید برای خودرو‌هایی که دارای شاسی و بدنه ضعیف و سامانه تعلیق بسیار ساده هستند (مانند خانواده پراید و تیبا)، گرفتار شدن در چنین حفاری‌هایی می‌تواند به قیمت به هم خوردن زوایا و فواصل مهندسی شده شاسی و بدنه تمام شود.

او معتقد است بیشتر خودرو‌هایی که جلوبندی و شاسی آن‌ها بدون تصادف و علت خاصی صدمه دیده است ماشین‌هایی هستند که مدام ناگزیر به عبور از چاله‌های خیابان‌ها بوده‌اند.

به گفته این مکانیک خودرو چاله‌ها و دست انداز‌های بزرگ فشار فوق‌العاده زیادی به سامانه تعلیق و شاسی خودرو تحمیل می‌کند و این فشار به حدی است که اگر کمک فنر‌ها در جذب ضربه ناموفق عمل کنند، ممکن است لاستیک‌ها با بخش‌های فلزی بدنه یا شاسی برخورد داشته و دچار ترکیدگی شوند.

غیر فنی بودن سرعت‌گیر‌ها و حفاری‌های سطح شهر طوری است که فرماندار هم در شورای ترافیک و هم شورای اداری به آن اذعان داشته و گفته بود مانع بودن این سرعت‌گیر‌ها مردم را عصبی و هر کسی که برای اولین بار به این شهر سفر کند را متعجب کرده است.

علیرضا اتابک رئیس شورای ترافیک کهگیلویه افزود: فرهنگ‌سازی با نصب مانع‌های دیوار مانند کار اشتباهی است که باید اصلاح شود.
او با بیان اینکه نباید برای کنترل ترافیک و فرهنگ رانندگی به دنبال افزایش سرعت‌گیر‌ها باشیم، افزود: هر سرعت‌گیری خارج از مصوبه شورای ترافیک نصب شده می‌بایست برداشته شود.
نارضایتی شهروندان دهدشتی از بی‌تدبیری مسوولان

رئیس شورای ترافیک کهگیلویه با اشاره به تبعات سوء ناشی از سرعت‌گیر‌های غیر استاندارد در شهر تصریح کرد: سرعت‌کاه باید با نصب علائم و قابل تشخیص باشد اگر مردم آگاهی داشته باشند در هر خسارت وارده از محل عبور این موانع شهرداری را مقصر می‌کند.

رها شدن حفاری‌ها بعد از اتمام کار

فرماندار کهگیلویه همچنین آذر ماه با انتقاد از حفاری‌های اداره آب و فاضلاب شهری در دهدشت اظهار داشت: این اداره در ترمیم حفاری‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کند.

اتابک گفت: حفاری‌های اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حالی است که بعد از اتمام کار به حال خود رها می‌شوند.

او با بیان اینکه گرد و خاک ناشی از حفاری و کنده‌کاری‌ها یک معضل شده و شهروندان را آزار می‌دهد، افزود: عبور و مرور در خیابان شهید پارسی مختل است.

اتابک با بیان اینکه راحت طلبی ادارات بی‌توجهی به ترمیم حفاری‌ها قابل قبول نیست، تصریح کرد: سرعت اجرای پروژه جمع‌آوری فاصلاب رضایت کننده نیست و هر خیابان ماه‌ها گرفتار اجرای این پروژه می‌شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در آستانه انتخابات هر گونه حفاری در سطح شهر ممنوع است.

مشکلاتی که اجرای فاضلاب را کند کرده است

داریوش فقهی‌پور رئیس اداره آب و فاضلاب شهری کهگیلویه در خصوص مشکلات کنده‌کاری ناشی از اجرای پروژه فاضلاب شهری می‌گوید «اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب بخشی از خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب است که گا‌ها به علت یکسری مشکلات که در حین انجام کار پیش می‌آید در مدت زمان تعیین شده به سرانجام نمی‌رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری کهگیلویه اضافه کرد:کمبود امکانات، مشکلات اعتباری و نداشتن توان مالی پیمانکار برای ادامه کار را از جمله عوامل کند شدن کار اجرای عملیات اعلام کرد.

او گفت: این دلایل باعث می‌شود متاسفانه پروژه‌ها در آن زمانی که برنامه‌ریزی شده به سرانجام نرسند و زمانبر شوند.

فقهی‌پور در عین حال افزود: تمام سعی و تلاش ما و همکاران براین است که کوچکترین نقصانی در خدمات به مردم ایجاد نشود و موجبات نارضایتی آنان را فراهم نکنیم.

او بیان داشت: با این وجود با توجه به اینکه در فصل بارندگی قرار داریم مشکلات رطوبتی و عدم تراکم مناسب حفاری‌ها در نمونه‌گیری آزمایشگاه مکانیک خاک زمان دیگری را از ما می‌گیرد.

او ضمن طلب پوزش از شهروندان قول داد در صورت مساعد بودن شرایط جوی کار مرمت و آسفالت نوار‌های حفاری شده و نقاط پراکنده در شهر حتما تا هفته آینده انجام خواهد گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1398، کدخبر: 7221949، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین