پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
شهر دهدشت در سایه بی توجهی شورا و مسئولان استانی چند ماه پس از استعفای شهردار همچنان بر کرسی شهرداری آن خاک می نشیند.

شعار سال: یکی از وظایف نمایندگان شورای شهر انتخاب شهردار برای اداره و مدیریت شهرداری است و قطعا انتخاب درست و شایسته منجر به اداره بهتر شهر خواهد شد هرچند با انتخاب شهردار کار نمایندگان پارلمان شهری تمام نمی‌شود بلکه تازه شروع کار و نظارت بر عملکرد شهردار منتخب می‌باشد.

شهرداری یک نهاد بسیار تاثیرگذار در اداره شهر است وظیفه آن تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمامی فرایند‌ها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در برمی گیرد.

در سایه بی توجهی پارلمان بلاد شاپور و با گذشت دو ماه از استعفای شهردار دهدشت و انتخاب شهردار جدید از سوی این شورا همچنان پاسخی از مسئولان برای انتصاب شهردار دریافت نشده تا انتخاب متولی شهر دهدشت در هاله‌ای از ابهام باشد.

بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (مصوب ۱۳۷۵/۳/۱) ماده ۸۰ اصلاحی۱۳۹۵/۲/۲۰ -مصوبات کلیه شورا‌های موضوع این قانون در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض «هیأت تطبیق مصوبات شورا‌های اسلامی کشور با قوانین» - که در این قانون به اختصار «هیأت تطبیق مصوبات» نامیده می‌شود- قرار نگیرد لازم‌الاجراء می‌باشد و در صورتی که هیأت مذکور آن را مغایر با قوانین و مقررات کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات شورا‌ها تشخیص دهد می‌تواند با ذکر مورد و به‌طور مستدل حداکثر ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، اعتراض خود را به اطلاع شورا رسانده و درخواست تجدیدنظر کند.

برخی بر این عقیده هستند به دلیل اینکه شهردار پیشنهادی شورای شهر دهدشت در زمان تصدی دهیاری کلایه در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، تخطی از قانون داشته است از سوی استاندار با انتصاب وی موافقت نمی‌شود.

شورای شهر دهدشت رندانه با این انتخاب تمام انتقادات پس از آن را متوجه استاندار کهگیلویه و بویر احمدشیفت داده تا در صورت انتخاب شهردار پیشنهادی آن را انتخابی به جا از سوی خود و در صورت عدم انتخاب از سوی استاندار، مشکلات پس از آن را بر دوش استانداری باشد.

حال به جز انتقاداتی که به شورای شهر دهدشت وارد است و بار‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند عدم توجه استاندار و بی تفاوتی نسبت به این انتخاب، بدون شک می‌تواند دیدگاه مردم شهرستان را نسبت به تصمیمات کلان تغییر دهد.

حال باید منتظر ماند و دید که در نهایت تکلیف شهرداری دهدشت چه خواهد شد و چه کسی بر صندلی خاک خورده شهرداری تکیه خواهد زد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار 26 شهریور    99، کد خبر:   163478، www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین