پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه درصد بالایی از ساخت و سازهای صورت گرفته بدون مجوز است گفت: این درصد، عدد قابل توجهی است که کاهش میزان تعرفه عوارض و حتی وضع قوانین قهری نیز تاثیر چندانی در کاهش آن نخواهد داشت.
شعارسال: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه درصد بالایی از ساخت و سازهای صورت گرفته بدون مجوز است گفت: این درصد، عدد قابل توجهی است که کاهش میزان تعرفه عوارض و حتی وضع قوانین قهری نیز تاثیر چندانی در کاهش آن نخواهد داشت.
 
 فریدون بابایی اقدم در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز  برگزار شد اظهار داشت: پیرو جلسات متعددی که به منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برگزار شد نقش، وظیفه و درخواست‌های این کمیسیون از شهرداری در این خصوص مصوب شده و  عملکرد مناطق در این زمینه بررسی می‌شود.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه عدم همکاری دستگاه‌های ذیربط و مرتبط با این موضوع اصلی‌ترین گلایه همکاران بشمار می‌رود.
 
بابایی‌اقدم اضافه کرد: خوشبختانه با همراهی مجموعه دستگاه‌های قضایی تدابیر لازم برای کاهش این معضلات اندیشیده شده است.
 
وی با بیان اینکه درصد بالایی از ساخت و سازهای صورت گرفته بدون مجوز است گفت: این درصد عدد قابل توجهی است که کاهش میزان تعرفه عوارض و حتی وضع قوانین قهری نیز تاثیر چندانی در کاهش آن نخواهد داشت.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: تشکیل معاونت اجرای یا پیشگیری از تخلفات ساختمانی که بصورت تخصصی پیگیر این موضوع باشد از جمله راهکارهای مورد پیش‌بینی در این زمینه است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: تشکیل این کمیسیون موجب می‌شود تا آرا کمیسیون ماده ۱۰۰ حدالامکان منجر به اجرای حکم شود.
 
بابایی‌اقدم با بیان اینکه برخی محدودیت‌ها در چارت اداری شهرداری تبریز مانع از ایجاد این معاونت شده است تصریح کرد: محدودیت در خصوص ساختار سازمانی شهرداری موردی است که باید حل و فصل شود تا بتوانیم گلایه‌های موجود در خصوص معضل ساخت و سازهای غیرمجاز را مرتفع کنیم.
 

 
معاون دادستان آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه با طرح این سوال که علت اصلی تمایل شهروندان به ساخت و سازهای غیرمجاز چیست، گفت: این موضوع باید از ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و جامعه شناختی مورد بررسی قرار گیرد.
 
فاضلی‌نیا اضافه کرد: هدایت نیازهای شهروندان در مسیر صحیح بازخوردهای مثبت و قابل توجهی را موجب می‌شود.
 
بابایی‌اقدم در پاسخ به معاون دادستان آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از همراهی دستگاه قضایی در حل معضلات موجود اظهار داشت: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز پیچیده است و نمی‌توان متغییرهای ثابتی را برای تمایل شهروندان به این امر در نظر گرفت.
 
وی افزود: در برخی موارد محدودیت‌های شهرداری تبریز در ارائه پروانه می‌تواند عاملی برای ساخت مسکن بدون مجوز در برخی اراضی شود.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در ادامه این جلسه یکی از موانع موجود در اخذ مجوز ساخت و ساز را طولانی بودن فرآیند اخذ پروانه عنوان کرد و گفت: اجرای قانون دو مرحله‌ای کردن اخذ پروانه ساخت و ساز می‌تواند کمک شایانی در راستای کاهش بروکراسی‌های اداری به همراه داشته باشد.
 
محمد عزتی اضافه کرد: عدم ارائه پروانه به ساختمان‌های بدون سند و قولنامه‌ای، ارائه نشدن تسهیلات به سازندگان در بافت‌های ناکارآمد نیز از جمله این موانع بشمار می‌رود.
 
وی گفت: حفاظت از برخی مناطق مستعد برای ساخت و سازهای غیرمجاز با نصب کانکس و حمل مصالح به شرط ارائه پروانه ساخت، همراهی دستگاه‌های قضایی و خدمات‌رسان مرتبط با این موضوع در زمینه مختلف از جمله برق، آب و ارائه نکرن این خدمات به ساختمان‌های غیرمجاز نیز از جمله اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز می‌توان برشمرد.
 

 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری فارس   ،تاریخ انتشار:   9 بهمن    1398،کدخبر:  13981109000261 ،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
متاسفانه عدم همکاری دستگاه‌های ذیربط و مرتبط با این موضوع اصلی‌ترین گلایه ماست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین