پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
دبیر جشنواره فیلم فجر، در نشست خبری امروز خود درباره این جشنواره گفت: نزدیک به ۱۰۰ فیلم در جشنواره ثبت‌نام کرده بودند.

تحریم جشنواره بیشتر یک فضاسازی رسانه‌ای بود

شعارسال:ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر، در نشست خبری این جشنواره گفت: شعار امسال ما با این امیدواری انتخاب شده که بتوانیم مشکلات را برای مردم کمتر کنیم.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: امیدواریم سینماگران ما بتوانند ظلمی را که به مردم می‌شود به نمایش بگذارند.

دبیر جشنواره فیلم فجر، در خصوص شرکت کردن هر ساله محسن امیریوسفی در جشنواره با فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی گفت: ما طبق آیین‌نامه نمی‌توانستیم این فیلم را که قبلا اکران‌شده نمایش دهیم.

داروغه‌زاده همچنین اضافه کرد: فیلم‌های بخش رزرو اگر درخواست کتبی به دبیرخانه جشنواره دهند می‌توانیم در سینمای رسانه برای آنها اکران بگذاریم.

هر فیلمی برای اینکه بتواند در جشنواره اکران شود باید مجوز بگیرد

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: هر فیلمی برای اینکه بتواند در جشنواره اکران شود باید مجوز بگیرد. هیچ فیلمی قبل از اینکه توسط هیات انتخاب دیده شود، از جشنواره کنار گذاشته نشده است و هیچ نهادی دخیل در نبودن فیلمی در جشنواره نیست.

داروغه‌زاده افزود: از نظر قوه قضاییه یکی از فیلم‌ها (عنکبوت) هیچ مشکلی نداشت و حتی این فیلم پروانه نمایش گرفته بود اما هیات انتخاب به آن نرسید.

دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: سال گذشته نیروی انتظامی موافق نمایش فیلم «متری شیش و نیم» نبود اما چون فیلم پروانه نمایش گرفت در جشنواره نمایش داده شد.

تحریم جشنواره بیشتر یک فضاسازی رسانه‌ای بود

داروغه‌زاده، دبیر جشنواره فیلم فجر، در این نشست خبری عنوان کرد: تحریم بیشتر یک فضاسازی رسانه‌ای بود که از خارج کشور شکل گرفت. امسال تحریمی در کار نبود بلکه برخی از هنرمندان نمی‌خواستند در جشن شرکت کنند.

او گفت: تاخیر در برگزاری نشست خبری برای افتتاح سالن محل نشست و رونمایی از پوستر جشنواره بوده است.

تنها تغییر محسوس در جشنواره امسال کنسل کردن افتتاحیه بود

داروغه‌زاده گفت: تنها تغییر محسوس در جشنواره کنسل کردن افتتاحیه بود. به این دلیل که قصد نداشتیم در شرایط کنونی جشن زیادی برگزار کنیم و از سوی دیگر هم هزینه‌های آن را به مردم سیل‌زده اختصاص دادیم که در روز شنبه به سمت این استان فرستاده می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: افزایش تعداد داوران به دلیل اضافه کردن دو داور در بخش‌های فنی بود. از سوی دیگر هم در مقابل جوسازی‌ها تعداد بیشتر داور ناخودآگاه نشان داد که جشنواره مورد توجه هنرمندان است.

داروغه‌زاده گفت: مسعود کیمیایی همان‌گونه که تهیه‌کننده فیلم ایشان مطرح کرد در جشنواره حضور دارد. ایشان همیشه با مردم بوده‌اند و حتما با توجه به استقبال مردم از جشنواره حتما در اینجا هم با مردم همراه خواهند بود.

ظرفیت سالن‌های نمایش در تهران به ۹ هزار صندلی رسید

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: امسال ظرفیت سالن‌هایی که برای نمایش در تهران داشتیم افزایش پیدا کرد. به نوعی که از حدود ۷ هزار صندلی به ۹ هزار صندلی رسیده است.

داروغه‌زاده گفت: امسال علی‌رغم تبلیغات مسمومی که شده بود نسبت به سال پیش افزایش داشتیم.

بودجه جشنواره امسال ۸ میلیارد تومان است

وی در پاسخ به سوال بودجه جشنواره امسال چقدر است؟، گفت: بودجه جشنواره امسال با توجه به قراردادی که با شهرداری امضا شده ۸ میلیارد تومان است. اما سعی می‌کنیم جشنواره بودجه کمتری از این عدد داشته باشد.

داروغه‌زاده گفت: ما وقتی که داورها را انتخاب می‌کنیم پاسپورت‌های آنها را نمی‌گیریم. ممانعت اصلی در انتخاب داور این است که کسی پاسپورت آمریکایی داشته باشد.

وی افزود: جایزه مقاومت و جهاد به احترام سردار شهید سلیمانی برقرار شده که امیدواریم هر سال این روند ادامه داشته باشد.

داروغه‌زاده گفت: همه فیلم‌های انتخاب شده باید به جشنواره برسند و هنوز هیچ فیلمی به ما نگفته به جشنواره نمی‌رسد.

وی افزود: کاندیداهای فیلم‌ها جزو حقوق خود فیلم است. سال‌های گذشته هم کاندیداها و حتی برنده‌های سیمرغ بوده‌اند که در مراسم حضور نداشته‌اند. اگر تهیه‌کننده‌ای درخواست کتبی دهد فیلمی در جشنواره حضور نداشته باشد یا یک رشته از این فیلم داوری نشود ترتیب اثر خواهیم داد.

ساخت تندیس سردار سلیمانی به مراسم اختتامیه می‌رسد

داروغه‌زاده گفت: ساخت تندیس سردار سلیمانی انجام می‌شود و حتماً این تندیس به مراسم اختتامیه می‌رسد. فیلم‌های حوزه جهاد و مقاومت در این بخش داوری می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: در دو سال گذشته حمایت زیادی از سینمای انیمیشن انجام شد. اما امسال انیمیشن‌هایی که به دست هیات انتخاب رسید شرایط حضور در جشنواره را نداشتند.

تلاش زیادی برای ساخت سیمرغ در ایران انجام شد

وی گفت: تلاش زیادی برای ساخت سیمرغ در ایران انجام شد. ما به اندازه 4 یا 5 سال سیمرغ تولید کردیم چرا که به صرفه نبود!

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: هنوز ماجرای مجوز ساخت فیلم‌های ویدیویی و سینمایی برطرف نشده و همچنان خود خانه سینما هم این مشکل را دارد. امیدواریم این مساله به زودی در سازمان سینمایی برطرف شود.

داروغه‌زاده در پایان گفت: از نظر ما مجری‌هایی که برای نشست پرسش و پاسخ انتخاب شده جز بهترین‌ها بوده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:10 بهمن ماه 1398، کد خبر:www.etemadonline.com،380928

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
0
چرا نمی خواین واقعیت این موضوع که یه عده سینما گر این جشنواره رو تحریم کردن باور کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین