پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
محمد توفیق علاوی که از سوی رییس جمهوری عراق مامور تشکیل کابینه شده شنبه شب اعلام کرد که کابینه ای به دور از سهم خواهی تشکیل خواهد داد.

شعار سال: علاوی در پیامی تلویزیونی گفت: از رییس جمهوری و رییس پارلمان و همه اعضا و فراکسیون های پارلمان و فعالان مدنی و صنفی به خاطر اینکه به ما اطمینان کردند و مأمور تشکیل کابنیه کردند تشکر می کنم.
وی با درود به شهدای اعتراض های اخیر در این کشور گفت: تلاش می کنم تا یک دولت شهروند محور که به عدالت، آزادی، رفاه و صلح تاکید دارد تشکیل دهم.
نخست وزیر جدید عراق با بیان اینکه خون شهدای اعتراض ها و نیروهای امنیتی پایمال نخواهد شد تاکید کرد که متعهد می‌شود قاتلان تظاهرات کنندگان عراقی را بازخواست کند.

علاوی ادامه داد: سلاح کشور هرگز علیه مردم استفاده نخواهد شد بلکه برای حمایت از مرزها و تامین امنیت استفاده می شود.
وی افزود: به حمایت از روند انتخابات و مقابله با هر اقدامی که بر شفافیت آن تاثیر می‌گذارد متعهد می‌شوم و برای انجام انتخابات پارلمانی زودهنگام با رایزنی با کمیساری انتخابات و تحت نظارت بین‌المللی تلاش خواهم کرد.

نخست وزیر عراق گفت: به تحقق امنیت، مبارزه با فساد و محصور بودن سلاح در دستان دولت و حمایت از تظاهرات کنندگان نیز متعهد خواهم شد.
وی ادامه داد: هرگز اجازه نخواهیم داد که عراق به عرصه‌ای برای تسویه حساب‌ها تبدیل شود و به حمایت از کشور در برابر هرگونه مداخله خارجی متعهد می‌شوم.

علاوی پس از گذشت دو ماه از استعفای «عادل عبدالمهدی» و اختلاف نظر گروه های سیاسی سرانجام امروز (شنبه) از سوی رییس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی شد.

«برهم صالح» رییس‌ جمهوری عراق علاوی را که از میان فهرستی پنج نفره که دو هفته پیش به او پیشنهاد شده بود برای انتخاب نخست وزیر جدید انتخاب کرد.

علاوی ساعاتی پیش با انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی و رسانه های عراقی با صدور پیامی به معترضان اعلام کرد که به طور رسمی به ریاست دولت جدید منصوب شده است.

علاوی از طریق نوار ویدیویی که در فیس بوک منتشر کرد، یادآورشد که برهام صالح رییس جمهوری ساعتی پیش به او دستور داده تا یک دولت جدید تشکیل دهد.

عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق دو ماه قبل به دنبال افزایش اعتراض های مردمی در شهرهای مختلف این کشور از سمت خود استعفا کرد.
دولت وی تا تعیین نخست وزیر جدید «دولت پیشبرد امور» نام گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398، کدخبر: 83656454، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین