پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
چند روز پیش بود که از مشکلات آبرسانی به مردم روستای «بشگز» سربیشه گزارشی منتشر شد و امروز مدیر مربوطه گفت: به زودی مشکل آب مردم این روستا برطرف می‌شود.

شعار سال: چندی پیش بود که با توجه به تماس‌های مکرر مردمی مبنی بر مشکلات آبرسانی در روستای بشگز سربیشه گزارشی با عنوان "حکایت مردمان دبه به دست بشگز سربیشه برای تهیه آب آشامیدنی"  منتشر شد.

در این راستا مدیر آب فاضلاب روستایی سربیشه در گفتگویی گفت: به دلیل سردی هوا و یخ زدگی لوله‌های آب این روستا که روکار بوده است آب نمی‌تواند وارد مخزن آب روستا شود و این موضوع برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است که برای رفع مشکل مردم از طریق تانکر، آبرسانی سیار انجام شده است.

سمیعی در پاسخ به اینکه آیا تانکرهای آبرسان پاسخگوی همه مردم بوده است افزود: ما تلاش کردیم تا جایی که بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم و چاره‌ای جز آبرسانی با تانکر نداشتیم البته قبول داریم که شاید آبرسانی با تانکر برای نیاز این روستا کافی نبوده و آب به همه مردم به اندازه کافی نرسیده است.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان حدود 4 ماه مردم از آب لوله کشی محروم بودند چون آب روستا ازطریق قنات تامین می‌شد و قنات نیز دچار رسوب گذاری شده و مجبور بودیم لوله‌هایی که زیر زمین کار گذاشته شده بود را از زمین بیرون آورده و رسوب زدایی کنیم به همین دلیل مردم در ایام تابستان نیز آب لوله کشی نداشتند و آب از طریق تانکر و قنات روستا تأمین می‌شد.

مدیر آب فاضلاب روستایی سربیشه در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه مردم معتقدند آب قنات روستا کفاف همه جمعیت روستا را نمی‌کند گفت: همه تلاش ما این است هرچه زودتر مشکلات آبی این روستا را برطرف کنیم  وامید است طی امروز و فردا لوله‌هایی که دچار یخ زدگی شده بودند مشکلاتشان برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات آبرسانی سیار به صورت مرتب برای اهالی روستا در دستورکار است افزود:مشکل اهالی روستا به زودی مرتفع می شود.

پیرو درج گزارش "حکایت مردمان دبه به دست بشگز سربیشه برای تهیه آب آشامیدنی" جوابیه‌ای از سوی روابط عمومی شرکت آب فاضلاب روستایی نیز ارسال شد که در آن آمده است: روستای بشگز با جمعیت 112 خانوار از توابع شهرستان سربیشه است. آب این روستا از یک رشته قنات که در 6 کیلومتری روستا واقع شده، تأمین شده و سپس به مخزن 40 متر مکعبی انتقال می‌یابد.

با توجه به رسوب گذار بودن آب قنات مذکور لوله خط انتقال روستا همواره در حال تعمیر و رسوب زدایی بوده به طوری که در چند ماه اخیر با همکاری دهیاری، شورا و اهالی روستا، لوله مذکور از کانال بیرون کشیده و مسیر به طور کامل از رسوب تخلیه شده است اما با توجه به اینکه آب به طور مداوم در جریان بوده در قسمتی از مسیرخاکریزی نشده و با برودت هوا و بارش برف در منطقه، دچار یخ زدگی شده و علیرغم تلاش همکاران، شورا، دهیار و تنی چند از اهالی روستا طی چند روز پیاپی تاکنون موفق به رفع مشکل نشده است.

بنابر هماهنگی صورت گرفته با شورا و دهیاری مقرر شده تا زمان رفع مشکل، آبرسانی به روستا توسط تانکر سیار صورت بگیرد که برای این منظور روزانه دو تانکر آب شرب به روستا حمل شده و در مخزن روستا تخلیه می‌شود همچنین قنات داخل روستا نیز دایر و امکان برداشت آب وجود دارد.

با پیگیری‌های انجام شده و با تأیید و مساعدت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوردر سال 1397 مجتمع آبرسانی 12 روستایی تعریف و در ردیف مجتمع‌های ملی قرار گرفت تا در رفع این مشکل و پایداری آب شبکه تسریع شود و تاکنون 7.5 کیلومتر خط انتقال و 500 متر مکعب مخزن ذخیره به همراه شبکه انتقال برق چاه، انجام شده است. ضمناً در ادامه روند اجرایی این پروژه، اقدامات مربوط به انجام مناقصه در حال پیگیری و اجرا است.

به نقل از یکی از اهالی روستا که عنوان شده "باتوجه با اینکه هزینه زیادی برای درآوردن لوله‌ها از زیر خاک انجام شده شرکت آب و فاضلاب روستایی در ماه‌های اخیر نسبت به صدور قبوض چند برابری برای آب مصرفی اهالی روستا اقدام می‌کند" طبق بررسی‌های صورت گرفته این مورد صحت ندارد و نحوه محاسبه آب بهاء مطابق با تعرفه‌های ابلاغی و متناسب میزان مصرف و نوع کاربری تغییر می‌کند و قطعاً طی سال جاری هیچگونه تغییری در نرخ آب بها انجام نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1398، کدخبر: 2194529، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین