پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، عنوان کرد: ویروس مشاهده شده در جاسک سال هاست که در ایران وجود دارد و با ویروس کرونا متفاوت است.

شعار سال: چند روزی است که خبر شترهای آلوده به ویروس کرونا در شهر جاسک نقل محافل هرمزگانی‌ها و به تبع آن منجر به  انتشار اخباری از  نگرانی‌های مردم در فضای مجازی شده است.

محمد جانباز، مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، اظهار کرد: کرونا دارای انواع مختلفی است که گونه‌ای از آن در حال حاضر دنیا را درگیر خود کرده است و گونه ای دیگر از آن سال هاست که در ایران وجود دارد و از سال 2012 میلادی از عربستان سعودی دید‌ه شده است.

مدیرکل دامپزشکی در ادامه افزود: با توجه به تفکیک انجام شده مشخص می شود که ویروس مشاهده شده در شترهای جاسک آسیبی به مردم محلی نمی‌رساند و به طور کل با کرونا ویروس متفاوت است.

جانباز با تاکید بر وجود دام های مبتلا به ویروس کرونا، تصریح کرد: تعداد معدودی از دام‌ها در آزمایش های انجام شده آلوده اعلام شدند که بنا بر روال همیشگی سازمان دامپزشکی دوره 21 روزه ای را در قرنطینه گذراندند و پس از پایان این دوره و آزمایش مجدد سلامت گزارش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خطری ما را تهدید نمی کند اما برای پیشگیری از هرگونه بیماری احتمالی، تردد و حمل و نقل شتر در استان ممنوع اعلام شده  تا کنترل و پایش دام ها به طور کامل انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1398، کدخبر: 867539، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین