پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
مدیر عامل منطقه آزاد ماکو از سرمایه‌گذاری ۱۱۸ میلیارد تومانی شستا در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

شعار سال: محمدرضا عبدالرحیمی در همایش مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو با ۴۲۰ هزار هکتار، وسیع‌ترین منطقه آزاد کشور است، منطقه آزاد ماکو، ۵۰ برابر منطقه آزاد انزلی است. ۴۴ برابر منطقه آزاد کیش است. ۳۰ برابر منطقه آزاد چابهار است. ۱۲ برابر منطقه آزاد اروند است، ۱۴ برابر منطقه آزاد قشم است.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو افزود: ۲۶۲روستا که در هر کدام از این‌ها زندگی مردم جاری است، منبع کار و خدمت و کمک به میهمانان و فعالان اقتصادی است در این منطقه ۳ فرمانداری فعال است.

وی با برشمردن مزیت‌های مختلف منطقه آزاد‌ماکو در بخش‌های متعدد اقتصادی، از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در ماکو خبر داد و گفت:

در بخش دامپروری‌، یک دامپروری بزرگ شرکت شستا با ۱۰ هزار راس دام با ۱۱۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال احداث است.

*** مرزهای مشترک منطقه آزاد ماکو

عبدالرحیمی اضافه کرد: گروه بزرگ سرمایه‌گذاری لبنی صباح نیز مجموعه دامپروری ۵۰ هزار راسی دام سبک را آماده می‌کند.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با تاکید به مزیت دسترسی به نیروی کار برای فعالان اقتصادی، افزود:۲۰۰ هزار نفر جمعیت در محدوده این جغرافیا زندگی می‌کنند. ۱۰۰ هزار نفر در شهرها و ۱۰۰ هزار نفر در روستاها و ۵۰ هزارنفر در حال آماده سازی برای ورود به بازار کار هستند.

وی درباره مرزهای مشترک منطقه آزاد ماکو، گفت: این منطقه ۱۳۰ کیلیومتر مرز با ترکیه، ۱۴۰ کیلومتر مرز با آذربایجان دارد که روزانه ۱۲۰۰ تریلیر داخلی و بین‌الملی از مرزهای فعال این منطقه عبور می‌کنند.

عبدالرحیمی افزود: ۳۶ شرکت بین‌المللی در منطقه آزاد ثبت شده و ۱۰۰ شرکت فعال هم در این محدوده قرار دارند این‌ها باعث شده که یکی از مهم‌ترین کسب‌کارهای این منطقه حمل‌ونقل و لجستیک باشد. در مدیریت جدید سازمان بنای‌مان بر این است که استفاده حداکثری اتفاق افتد.

*** تسهیل فضای کسب‌وکار برای فعالان اقتصادی

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو بیان کرد: بخش خصوصی فعال حتما هوشمندتر از ما هستند قیمت تمام شده تولید، در منطقه آزاد به دلیل معافیت‌های مالیاتی و مستثنی بودن ماشین‌آلات از تعرفه‌های گمرکی بسار ارزان‌تر است.

وی افزود: ۳۵ درصد قیمت نهایی محصول به هزینه‌های لجستیک شامل انبارداری، بسته‌بندی و توزیع اختصاص دارد. این ۳۵ درصد سهم بسیار مهمی است که بتواند کالای ما را نسبت به رقبای خارجی و داخلی مزیت‌دار کند.

مدیر عامل منطقه آزاد‌ماکو در پایان، درباره تسهیل فضای کسب‌ و کار برای فعالان اقتصادی، اظهار داشت: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که فعالان اقتصادی فقط با یک سازمان، یعنی سازمان منطقه آزاد در ارتباط باشند هماهنگی با سازمان‌های دیگر را ما انجام دهیم تا وقت و انرژی آن‌ها در فرآیندهای اداری تلف نشود.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 19بهمن1398 ، کدخبر: 158942: sanayepress.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
بخش خصوصی فعال حتما هوشمندتر عمل می کنند در این زمینه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین