پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
با شکایت شهرداری شاهرود، امیرحسین ولیان نماینده تشکل های محیط زیستی این شهر که سابقه بیش از دو دهه کنشگری محیط زیستی و ایستادگی برای نجات "جنگل ابر" از جاده کشی و تصرف را در کارنامه خود دارد به دادگاه فراخوانده شده است.

شعار سال:نماینده تشکل های محیط زیستی شاهرود با شکایت شهردار این شهر به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب به دادگاه فراخوانده شد.

نماینده تشکل‌های محیط زیستی شاهرود با شکایت شهردار به دادگاه می‌رود
درست در روزهایی که همه جا صحبت از تاکید حجت الاسلام والمسلمین رییسی رییس قوه قضایی با جرایم محیط زیستی و تنبیه متخلفان این حوزه و نیز دستورات مقام معظم رهبری درباره وظیفه همگانی در دفاع و حفاظت از محیط زیست و جنگل و درخت است؛ از نماینده تشکل های محیط زیستی شاهرود به جرم دفاع از درختان شهری که به نام هرس، سربُر شده و حتی برخی نیمی از ارتفاع خود را از دست داده اند شکایت شده است.

این در حالی است که سربُری درختان در فضای سبز شهری شاهرود توسط شهرداری، علی رغم اعتراض های متعدد از سوی کارشناسان، فعالان و کنشگران محیط زیست و منابع طبیعی و شهروندان، همچنان در حال انجام است.

با شکایت شهرداری شاهرود، امیرحسین ولیان نماینده تشکل های محیط زیستی این شهر که سابقه بیش از دو دهه کنشگری محیط زیستی و ایستادگی برای نجات "جنگل ابر" از جاده کشی و تصرف را در کارنامه خود دارد به دادگاه فراخوانده شده است.

ولیان در اینباره گفت:« دهه فجر به یادمان می آورد که صدها هزار شهید انقلاب و جنگ برای کدام ارزش ها بوده است؛ برای اینکه بتوانیم در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنیم و تصمیم بگیریم. برای اینکه بتوانیم حاکمان را نیز نقد کنیم.»

او افزود:« اما اکنون در دهه فجر به جرم انتقاد از شهردار شاهرود برای هرس نادرست درختان، به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب تحت پیگرد واقع شده ام. وقتی با من که فرزند انقلاب و جنگ هستم این گونه برخورد می شود با دیگران چه می کنند؟ جامعه مدنی شاهرود در برابر تخریب محیط زیست شهری سکوت نکرده و این رفتار شهرداری را نیز فراموش نخواهد کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:20بهمن1398،کد خبر:25601،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین