پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
محمد عباسی نویسنده کتاب تلخ تر از انتظار، در حاشیه مراسم رونمایی این کتاب با بیان این مطلب افزود: تدوین کتاب «سرلشکر خلبان شهید اسداله بربری از زبان همسر آن شهید»، فرصتی بود که با حقایق وشرایط زندگی فرزندان و بازماندگان شهید ییشتر آشنا شوم. پایداری و استقامت خانوده این شهید می تواند الگوی مناسبی برای کسانی باشد که در مسیر زندگی با مشکلات مختلف مواجه می شوند.
شعارسال: فرزندان و خانواده شهدا همانند شهیدان سرمایه های ماندگار جامعه هستند و بی توجهی به آنها زیان های جبران ناپذیری برای نسل های آینده در پی خواهد داشت.
 
 محمد عباسی نویسنده کتاب تلخ تر از انتظار، در حاشیه مراسم رونمایی این کتاب با بیان این مطلب افزود:  تدوین کتاب «سرلشکر خلبان شهید اسداله بربری از زبان همسر آن شهید»، فرصتی بود که با حقایق وشرایط زندگی فرزندان و بازماندگان شهید ییشتر آشنا شوم. پایداری و استقامت  خانوده این شهید می تواند الگوی مناسبی برای کسانی باشد که در مسیر زندگی با مشکلات مختلف مواجه می شوند.
 
وی با یبان اینکه با مطالعه  22 سال تلاش  برای یافتن شهید به خوبی متوجه شرایط خاص خانواده شهدا می شویم، گفت: این کتاب فرصتی است که بحث شهادت و دفاع مقدس را از زاویه ای کمتر دیده شده مشاهده کنیم. فرزندان شهید  معصومانه و مظلومانه در شرایطی قرار می گیرند که برای کمتر کسی قابل تصور است و لحظاتی که امید دیدار پدر به ناامیدی تبدیل می شود، از سخت ترین تجربه های ممکن برای هر فرزندی است.
 
این نویسنده  درخصوص محتوای کتاب اظهار داشت:  کتاب تلخ تر از انتظار، روایت از سالهای نخست زندگی خلبان شهید بربری شروع می شود و تا کنون ادامه دارد. همسر شهید خانم فرح شایانی از سختی ها و تلاش هایی که پس از شنیدن خبر سقوط هواپیمای همسرش شروع می شود و تا زمان تحویل پیکر شهید ادامه پیدا می کند، روایت زیبایی ارایه می کند.این شهید بزرگوار در هیجدهم مهرماه 1359 پس از انجام چندین مأموریت برون مرزی، هواپیمایش مورد اصابت موشک رژیم بعثی قرار گرفت و از آن تاریخ به مدت 22 سال مفقودالاثر باقی ماند که سرانجام بقایایی از پیکر مطهر وی به همراه سایر همرزمانش از جمله شهید خلبان عباس دوران و شهید خلبان سیدعلی اقبالی دوگاهه، در سال 1381 به میهن بازگشت. حدود ده سال طول میکشد تا نتیجه آزمایشهای شناسایی اجساد مشخص شود و تا سال 1398 ماجرای شهادت ادامه داشته است.
 
این کتاب  طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش، رونمایی شد و در سه بخش شامل؛ روایت 22 سال چشم‌انتظاری سرکار خانم «فرح شایانی» همسر شهید سرلشکر بربری، خاطرات همرزمان شهید و اسناد و تصاویر این شهید والامقام است که توسط «حمیدرضا تندرو» و «محمد عباسی» به رشته تحریر درآمده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  برنا ،تاریخ انتشار:  20  بهمن    1398،کدخبر:   962249،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین