پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا آخر امسال و با رای دیوان محاسبات فروش کشت و صنعت مغان ابطال و مجوز تجدید قیمت گرفته خواهد شد.

 شعار سال: صدیف بدری ۲۶ بهمن در جلسه مطالبه‌گران بازار و اصناف در اردبیل با اشاره به تصویب طرح شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مصوبه تبدیل به قانون شده و با ابلاغ شکل عملیاتی به خود گرفته تا هزینه کاندیداها و کمک‌های گروه‌های مختلف جامعه در قالب یک حساب خاص مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه با شفافیت هزینه‌ها اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: کمک افراد و اشخاص به کاندیداها در زمان انتخابات منع قانونی ندارد و طبق این قانون باید فرآیند هزینه‌کردها در ایام تبلیغات انتخاباتی مشخص شده و حتی ملک‌هایی که به رایگان در اختیار کاندیداها قرار می‌گیرد هزینه تقریبی آنها مشخص شود.

کاندیدای یازدهمین انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با حضور در کمیسیون عمران سعی کردم تا برای راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها و تجهیز فرودگاه اردبیل و همچنین حل مشکل آب شرب اردبیل و روستاها پیگیری‌های لازم را انجام داده و انتقال آب از ارس، عمارت و قزل اوزن را به مرکز استان پیگیری کنم.

بدری ادامه داد: در کنار این موضوعات تصویب منطقه آزاد و همچنین ردیف‌دار کردن تمام راه‌های استان برای چهارخطه شدن را پیگیری کرده و نسبت به تعیین تکلیف فروش کشت و صنعت و ابطال آن تا آخرین مرحله پیگیری‌های لازم را انجام دادم.

وی تصریح کرد: هیچ سرمایه‌گذاری بدون تدارک زیرساخت‌ها به این استان نمی‌آید و از همین روی هم در بحث حمل و نقل زمینی و هم ریلی و هوایی سعی کردیم تا ایرادات و اشکالات را برطرف کرده و سرمایه‌گذار را ترغیب به این حرکت موثر و مفید کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که راهی مجلس دهم شدیم پروژه راه آهن اردبیل تعطیل بود که سعی شد ضمن فعال کردن این محور در مورد مسیر آن که فنی و درست به نظر می‌رسد کارها را به کارشناسان واگذار کنیم چرا که مطالعه و طرح مسایل فنی در حیطه اختیارات مسئولان اجرایی و دولتی بوده و ما تلاش کردیم تا تکمیل و افتتاح این پروژه را در دستور کار قرار دهیم.

بدری توسعه بزرگراه‌ها را از دیگر اقدامات برشمرد و تصریح کرد: در بودجه سال آینده بر مشارکت بخش خصوصی در ساخت بزرگراه‌ها تاکید شده و امیدواریم احداث بزرگراه‌ها از 50 کیلومتر سالانه به 100 کیلومتر با محوریت بخش خصوصی ارتقا یابد.

منطقه آزاد تصویب شده و نباید مورد شعار انتخاباتی قرار گیرد

بدری از تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: با وجود اینکه در مجلس نهم دو بار این لایحه رد شد ولی در مجلس دهم با افزوده شدن سه شهرستان مشگین‌شهر، نمین و اردبیل به محدوده قبلی این منطقه لایحه به تصویب مجلس رسیده و ایرادات شورای نگهبان نیز رفع شده و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: دیگر پرونده منطقه آزاد تجاری با تلاش نمایندگان مجلس دهم بسته شده و این موضوع نباید به عنوان مانور تبلیغاتی و شعار کاندیداها قرار گیرد و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا راه آهن اردبیل را نیز تا نیمه اول سال 1400 به بهره‌برداری برسانیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در ردیف بودجه احداث قطار سریع‌السیر ارومیه – تبریز نام اردبیل را نیز گنجاندیم تا از طریق بستان‌آباد – سراب این خط ریلی به نیر، سرعین و اردبیل منتقل شود.

بدری ضرورت نگاه نو به آموزش و پرورش با دیدگاه سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه را یادآور شد و بیان کرد: نمی‌توان به آموزش و پرورش دید مصرفی داشت بلکه با اصلاح ساختار نظام تعلیم و تربیت اهداف و فلسفه این نظام آموزشی باید اصلاح شده تا در یک فرصت برابر نسل آینده به شکل شایسته تربیت پیدا کنند.

وی با انتقاد از تنوع مدارس هیئت امنایی، غیرانتفاعی و همچنین مدارس دولتی گفت: چرا باید یک کارگر ساده فرزند خود را در مدارس دولتی ثبت نام کرده و حتی هزینه نوشت‌افزار بدهد اما در یک مدرسه هیئت امنایی هزینه‌های میلیونی و شرایط متفاوت تحصیل برای دانش‌آموزان به وجود می‌آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلا درست نیست که فرصت برابر آموزشی را به فرصت ناعادلانه‌ای تبدیل کنیم و مجلس بیشترین تاکید را بر اصلاح ساختار آموزش و پرورش قرار داده تا از محل یک درصد سود شرکت‌ها، بیمه‌ها و بانک‌ها مبلغ 750 میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت شده و در کنار آن از محل واگذاری فضاهای آموزشی به مجموعه‌های تجاری منابع پایدار درآمدی نصیب آموزش و پرورش شود.

بدری اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواسته‌ایم تا اصل 15 قانون اساسی را که تهیه و تدریس زبان مادری در مدارس است به جد پیگیری کرده و این مساله را عملیاتی کند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان اعم از راه‌اندازی مراکز جامع سلامت و بهداشت روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی بیمارستان 200 تختخوابی در اردبیل و پیگیری برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در سال‌های آینده این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: 75 میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز بیمارستان سبلان هزینه شده و شاهد راه‌اندازی مرکز مطالعات بیماری‌های سرطان در استان و افتتاح دستگاه پیشرفته شیمی درمانی در اردبیل هستیم تا از مراجعه بیماران به سایر مناطق جلوگیری شود.

بدری در پایان تصریح کرد: از محل طرح تحول سلامت منابع خوبی به استان سرازیر شده ولی شایسته است در اجرای این طرح اصل پیشگیری بر درمان مقدم شمرده شده و بیشترین منابع در این حوزه هزینه شود.                                                                                                          

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26بهمن1398 ، کدخبر: 98112619264: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین