پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۵۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع ایران با همکاری دانشگاه الزهرا (س) و انجمن مهندسی صنایع ایران، با هدف تبادل دانش، مفاهیم، روش ها و روند‌های جدید این حوزه و با محوریت مهندسی صنایع و تحول دیجیتال، 2 و 3 بهمن 1398، در محل سالن همایش های دانشگاه الزهرا (س) برگزار ‌شد.

شعار سال: بیانیه شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع که توسط سید علیرضا شجاعی، نایب رئیس انجمن مهندسی صنایع ایران قرائت شد به شرح زیر است:

به نام خدایی که خاک آفرید

کزان خاک انسان پاک آفرید

با گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، همچنین شهدای سانحه دلخراش سقوط هواپیما و نیز گرامیداشت ایام فاطمیه.

نهالی که سال 1380 توسط انجمن مهندسی صنایع ایران به پشتوانه دانشگاه ها و جامعه مهندسی صنایع کشور با عنوان کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع سر برآورد، امروز درختی 16 ساله شده است و اکنون معتبرترین و بزرگ ترین رویداد کشور در حوزه مهندسی صنایع به شمار می رود.

امسال قریب 600 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد. همچنین اولین دوره جشنواره برگزیدگان انجمن مهندسی صنایع ایران با حمایت و همکاری دانشکده های مهندسی صنایع سراسر کشور در سه حوزه کتاب، پایان نامه تحصیلات تکمیلی و ترویج دهنده مهندسی صنایع با حضور بالغ بر 100 اثر برگزار شد.

اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان با حضور فعال در انجمن مهندسی صنایع ایران در قالب یک هم افزایی ملی، تلاشی همگانی برای توسعه دانش و کاربرد مهندسی صنایع و ارتقای جایگاه آن در کشور و حتی صحنه بین المللی داشته و دارند.

انجمن مهندسی صنایع ایران به نمایندگی از جامعه مهندسی صنایع کشور بر این باور است که نسخه شفابخش ایران، مهندسی صنایع است و پزشکان و درمانگران وضع موجود، مهندسان صنایع هستند.

راه نجات کشور در وضعیت فعلی، بی شک بهره گیری از ابزارها و تکنیک های مهندسی صنایع است.

مشکلات کشور تک بعدی نیست و ترکیبی از مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی و سیاسی می باشد لذا راه حل های مقطعی و یک جانبه جوابگو نیست.

کشور نیازمند «تبیین» مسائل راهبردی و سپس حل مسائل است.

مهندسی صنایع به دلیل نگاه سیستمی (آنچه اکنون کشور به شدت به آن نیاز دارد) و بهره گیری از علوم مدیریت، علوم اقتصادی، مباحث فنی و انسانی می تواند و باید نگاه همه جانبه به مسائل داشته باشد، مسائل را درست تبیین و تعریف کند و برای آن راهبرد و راهکار ارائه کند.

دولت، سیاستگذاران و بنگاه ها بدانند برای خروج از شرایط دشوار کنونی و برای رونق تولید، استفاده از دانش، تکنیک ها و ابزارهای مهندسی صنایع ضروری است نه دلخواه.

اقتصاد مقاومتی با مهندسی صنایع محقق می شود و بنگاه ها با بکارگیری تفکر مهندسی صنایع می توانند تاب آور شوند.

لذا بر این باوریم که برای حل مشکلات امروز کشور، «مهندسی صنایع یک انتخاب نیست بلکه اجبار است». مهندسی صنایع یک بینش، یک تفکر و یک مهارت است.

جامعه مهندسی صنایع اعم از اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان، آماده ایفای نقش در حل مسائل کلان اقتصادی کشور هستند (البته اگر دولت محترم بخواهد و اراده ای داشته باشد).

در این راستا، انجمن مهندسی صنایع ایران با پشتوانه 20 سال سابقه با تمام توان:

    آماده راه اندازی نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات در سراسر کشور است.

    حاضر به همکاری جهت احیا یا تکمیل ظرفیت بنگاه های مساله دار است.

    مهیا برای ترویج مهندسی صنایع برای مدیران و رشته دیگر مهندسی، در دستگاه های دولتی و سازمان ها و بنگاه های غیر دولتی می باشد.

    آمادگی دارد با کمک رسانه ها و صدا و سیما تکنیک ها و ابزارهای مهندسی صنایع را به زبان ساده برای عموم جامعه ترویج دهد تا برای موفقیت در کار و زندگی بکار گرفته شود.

    انجمن مهندسی صنایع ایران آماده همکاری و مشارکت علمی و کاربردی موثر در شکل گیری و تسهیل گری حکمرانی دیجیتال است.

    انجمن آمادگی دارد در طراحی و ایجاد ساز و کارهایی برای مدیریت تحول دیجیتال در تعامل با سیاستگذاران و ذینفعان موضوع ایفای نقش کلیدی و اثربخش داشته باشد.

ضمن تشکر از همه عزیزان اعم از کمیته علمی و اجرایی و حامیان این رویداد مهم علمی و کاربردی که در برگزاری شایسته کنفرانس شانزدهم به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) نقش آفرین بودند، همچنین مقامات مدعو، سخنرانان، ارائه دهندگان مقالات و صاحب نظرانی که طی دو روز دانش و تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند، ان شاء الله هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع سال 1399 در خراسان رضوی و به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

بزرگان نلغزند در هیچ راه

کاز آغاز تدبیر پایان کنند

شاد و سربلند و پیروز باشید

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انجمن مهندسی صنایع ایران، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 691: iiie.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
مهندسی صنایع باعث پیوند مدیریتی خوب در زمینه تولید بین مهندسی های دیگه میشه وو این میتونه برای اینده تولید ایران یک نسخه شفا بخش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین