پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
این دوره انتخابات شاهد تخلف و بداخلاقی های زیادی در روند تبلیغات برخی کاندیداها و حامیانشان در شهرهای آذربایجان غربی بودیم، اما بارش سنگین برف یک شبه همه این تخلفات را نقش بر آب کرد.

شعارسال: این دوره انتخابات شاهد تخلف و بداخلاقی های زیادی در روند تبلیغات برخی کاندیداها و حامیانشان در شهرهای آذربایجان غربی بودیم، اما بارش سنگین برف یک شبه همه این تخلفات را نقش بر آب کرد.
 
 از اولین دقایق آغاز تبلیغات قانونی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیداها و حامیانشان در کنار افزایش تب تبلیغات در فضای مجازی شاهد بداخلاقی و تخلفات گسترده از جمله آلوده کردن فضای شهرها و الصاق پوسترها بر در و دیوار بودیم موضوعی که مورد گلایه و انتقاد زیاد شهروندان آذربایجان غربی به خصوص ارومیه شد.
 
دامنه این بداخلاقی‌ها تا جایی پیش رفت که فرماندار ارومیه و مسئولان هیئت نظارت در اولین روز آغاز تبلیغات قانونی این دوره از انتخابات نارضایتی و گلایه خود را ضمن پیگیری قانونی از طریق صفحات مجازی خود بیان کردند.
 
ثبت بیش از ۲۰۰ تخلف که عمده آنها در زمینه چاپ و نیز توزیع و الصاق پوستر، عکس، بنر نامزدهای این دوره از انتخابات بود نشان داد مردم آذربایجان غربی به خصوص ارومیه با کاندیداهایی مواجه هستند که عزم راهی شدن به بهارستان برای وضع قوانین توسعه بخش دارند اما خود در اولین گام نشان دادند الفبای قانون که تبلیغات قانونی و احترام به حقوق شهروندی است را هنوز نمی‌دانند.
 
هم اکنون در فاصله کمتر از دو روز مانده به آغاز حساس‌ترین رقابت انتخاباتی، تبلیغات چهره شهرهای استان را دگرگون کرده و نه تنها در فضای مجازی بحث انتخابات و رقابت نامزدها و حامیان گروه‌ها و طیف‌های سیاسی داغ است، بلکه نامزدها و طرفدارانشان در این دوره فضای محیطی شهرها را ارث پدری خود قلمداد کرده و هر جایی که امکان نصب پوستر و عکس و بنر داشته اند دریغ نکرده اند موضوعی که شهروندان آذربایجان غربی به خصوص ارومیه را گلایه مند کرده است.
 
اما موضوعی که قابل توجه شهروندان به خصوص ارومیه قرار گرفته بارش سنگین برف و از بین رفتن و محو تبلیغات محیطی نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است موضوعی که در روزهای اخیر نظر بیشتر شهروندان را جلب کرده و بسیاری از شهروندان معتقد هستند روسیاهی این دوره از بداخلاقی تبلیغاتی را برف شست و طبیعت پاسخ قاطعی به آنها داده است.
 

کاندیدایی که به حقوق شهروندی و قانون تبلیغات احترام قائل نیست نمی‌تواند نماینده شایسته ای باشد
 
سینا افشاریان از شهروندان و فعالان اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص روند تبلیغات این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مهر گفت: با اعلام آغاز رسمی تبلیغات قانونی کاندیداها در این دوره از انتخابات شاهد بداخلاقی و تخلف شدید از سوی آنها و طرفدارانشان بودیم که نشان داد هیچ کدام به حقوق شهروندی و شهر خود احترام قائل نیستند.
 
وی با بیان اینکه کاندیدایی که شهر را ارث پدری می‌داند و از دایره قانون تبلیغات تخطی می‌کند نمی‌تواند نماینده شایسته ای در مجلس شورای اسلامی که مهمترین نهاد قانونگذاری باشد افزود: از مسئولان انتخابات می‌خواهیم این موارد را مدنظر قرار داده و در دوره‌های بعد حتماً تمهیدات لازم را داشته باشند.
 
رسولی از دیگر شهروندان ارومیه نیز با گلایه از آلوده کردن فضای شهرها در آستانه نوروز از سوی کاندیداهای انتخابات و طرفداران آنها اظهار کرد: بارش برف و از بین رفتن بخش اعظمی از این تبلیغات پیام روشنی از سوی طبیعت به ماست تا بدانیم در هر حال باید به قانون احترام بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه این اقدام از سوی کاندیداها و طرفدارانشان مورد رضایت هیچ شهروندی نیست ادامه داد: این افراد می‌خواهند به عنوان نماینده این مردم و شهر در مجلس حاضر شوند تا از حق و حقوق و توسعه این منطقه دفاع کنند در حالی که خودشان به حقوق اولیه شهروندی ارزشی قایل نیستند.
 

اعلام آماده باش مدیریت بحران به دلیل بارش برف در آذربایجان غربی
 
در کنار اینکه شاهد از بین رفتن تبلیغات وسیع نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در پی بارش سنگین برف هستیم اما هنوز می‌توان در جای جای شهر این بداخلاقی‌های تبلیغاتی را مشاهده کرد.
 
تابلوهای و علائم رانندگی، دیوار مدارس، جداول شهرها، میادین، درختان و حتی درب و دیوار منازل از دست پوسترهای کاندیداهای این دوره از انتخابات در امان نمانده است هر چند بخشی از این پوسترها در پی بارش باران و برف تخریب شده اما در آستانه استقبال از مسافران نوروزی هنوز شاهد آلوده شدن فضای شهرها به خصوص در ارومیه هستیم.
 
تعدادی از کاندیداها و طرفدارانشان با وجود بارش برف و تخریب پوستر و عکس دست بردار نبوده و اقدام به الصاق عکس‌های نامزدهای انتخاباتی در جاهای غیرقانونی هستند.
 
در کنار بداخلاقی تبلیغاتی بارش سنگین برف و هشدار هواشناسی مبنی بر ورود موج جدید بارش در آذربایجان غربی موجب آماده باش نیروهای مدیریت بحران برای مدیریت انتخابات در این دوره شده است.
 
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه اندیشیده شده است گفت: انتخابات یه عنوان یک حرکت ملی مطرح است و بر این اساس دستگاه‌های اجرایی موظف اند تا در برگزاری سالم و قانونمند آن با ستاد انتخابات همکاری نمایند.
 
علی مصطفوی در نهمین جلسه ستاد انتخابات استان که با هدف بررسی آخرین وضعیت تمهیدات اندیشیده شده برای انتخابات برگزار شد، با اشاره به اینکه همه مسئولین در فراهم سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نیز اجرای سالم و قانونمند آن مسئولیت دارند افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در جلسات متعدد ستاد انتخابات بسترهای لازم برای برگزاری رویدادی ملی در دوم اسفند ماه در استان فراهم شده است.
 
وی با اشاره به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای روزهای آینده به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان تاکید نمود تا با فراهم سازی امکانات و نیروهای لازم بصورت آماده باش از بروز خلل در روند خدمت رسانی به مردم پیشگیری شود.
 
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان و راهداری با تجهیز و آماده باش امکانات بستر لازم برای روز دوم اسفند ماه جهت تکرار خلق حماسه‌ای دیگر را فراهم سازند گفت: در حال حاضر در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات باشکوه قرار داریم.
 
در روز دوم اسفند ماه ۱۷۳ نامزد در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی به رقابت می‌پردازند و ۱۲ نماینده از این خطه راهی بهارستان می‌شود.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  مهر ،تاریخ انتشار: 29   بهمن  1398،کدخبر:    4856174 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
1
واقعا شهر ارومیه را از دار دست شهردار بگیرید هر کاری از دستش آن برآید می کنند عکس های تبلیغاتی را ببینید کجاها چسبانده وای به داد این شهر برسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین