پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: مراکز مشاوره باید از حالت سنتی و کلاسیک خارج و به سمت نوآوری و خلاقیت هدایت شوند.
شعار سال: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: مراکز مشاوره باید از حالت سنتی و کلاسیک خارج و به سمت نوآوری و خلاقیت هدایت شوند.
 
عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور، اظهار کرد: در کشور‌های دیگر در حوزه کارآفرینی بخش خصوصی با حمایت دولت، مرکزی ایجاد می‌کند تا امر کارآفرینی شکل بگیرد. در ایران نیز ظرفیت خوبی به لحاظ آموزشی وجود دارد و تمایل به کارآفرینی براساس شاخص‌های بین‌المللی دیده می‌شود، ولی متاسفانه در اقدام به کارآفرینی، رتبه ما پایین است.

وی ادامه داد: یکی از بازیگران اصلی که می‌تواند مشوق این حرکت باشد مراکز مشاوره کارآفرینی هستند و ما معتقدیم حتی اگر آموزش مهارت کارآفرینی هم بدهیم کافی نیست و در کنار آن لازم است مشاوره هم ارائه شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان این‌که ۳۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در کشور وجود دارد، ادامه داد: در حوزه کسب‌وکار سنت ارائه مشاوره وجود دارد، ولی در حوزه کارآفرینی این سنت وجود نداشته به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبتکر این قضیه بوده است.

منصوری درباره برگزاری این گردهمایی و استفاده از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی امید و ضمانت بخش تعاون توضیح داد: این نشست در واقع برای هماهنگی بیشتر در ایجاد انسجام در سطح ملی است و قرار است کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی تاسیس شود. یکی از اهداف این نشست ایجاد مرجعیت و هویت شخصیت حقوقی و قانونی دفاتر مشاوره است و در گام اول بنا داریم از ظرفیت این دو نهاد استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر کارآفرینان نیازمند منابع مالی هستند شرکت‌های مشاوره کارآفرینی به راحتی بتوانند آن‌ها را ارجاع داده و از ظرفیت صندوق‌های کارآفرینی امید استفاده کنند. همچنین در خیلی از مواقع افراد ایده و نوآوری دارند، ولی فاقد وثیقه و ضمانت هستند که در این نشست مقرر شد کسانی را که مراکز مشاوره کارآفرینی تایید می‌کنند صندوق ضمانت بخش تعاون بپذیرد و آن‌ها را ضمانت کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان این‌که مراکز مشاوره باید از حالت کلاسیک و سنتی خارج شده و به سمت استارت‌آپ‌ها و خلاقیت و نوآوری بروند، اظهار کرد: انتظار ما این است که دفاتر مشاوره کارآفرینی نوآور شوند و به جای نوشتن طرح توجیحی به حوزه‌های کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه ورود پیدا کنند.

رحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت بخش تعاون و صندوق کارآفرینی امید اظهارکرد: در بحث پرداخت هزینه دفاتر مشاوره باید مکانیزمی باشد که حالت «برد – برد» داشته باشد و در ازای این‌که چه کسب‌وکاری با مراکز مشاوره به موفقیت می‌رسد درصدی به عنوان حق‌الزحمه به مراکز مشاوره پرداخت شود.

وی ادامه داد: این هزینه نیز باید چند بخش شود و بخشی را متقاضی پرداخت کند تا قدر مشاوره را بداند.

مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون نیز در این نشست با بیان این‌که ۷۰ درصد طرح‌هایی که به ما ارائه می‌شود غیرقابل اجرا بوده است، گفت: مراکز مشاوره باید مشروعیت داشته و بیشتر در زمینه ایده‌یابی و آگاهی فعالیت داشته باشند.

وی همچنین با اعلام این که رتبه بندی شرکت‌های تعاونی به زودی آغاز می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم برون سپاری و ارزیابی از پروژه را داشته باشیم.

اصغر نوراله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز با بیان این‌که در سال‌های اخیر مراکز مشاوره بیشتر دنبال بیزینس پلن و طرح‌های سودآور بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره باید به شکل تخصصی‌تر کار کنند و خود را ارتقاء بدهند. تاکید ما این است که موسسات و مراکز مشاوره بیشتر در حوزه‌های نوآوری بازار وارد شوند و پرداخت آن‌ها به صورت حق‌الزحمه‌ای باشد.

وی با تاکید بر این که ما شکل جدیدی از خدمات به دفاتر مشاوره ارائه می‌دهیم و می‌خواهیم شکل سنتی را به شکل جدید ارائه کنیم، تاکید کرد: در این شکل نگاه ما نباید صرفا تجاری باشد.

وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید علاوه بر ایجاد کسب و کار جدید به دنبال توسعه کسب و کار‌ها با ظرفیت تامین مالی موجود است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: بسیاری به دنبال ارائه برنامه‌های اشتغال هستند در حالیکه هم اکنون باید پا را فراتر بگذاریم و از ظرفیت مشاوره تخصصی کارآفرینی استفاده کنیم.

نورالله زاده گفت: مراکز مشاوره کارآفرینی می‌توانند در حوزه جغرافیایی و تخصصی با صندوق کارآفرینی امید همکاری کنند و از محصولات خاص استان‌های مختلف برای ایجاد نوآوری در بازار وارد شوند.

«جانی درمیان» رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز در پایان گفت: یکی از دلایل مغفول ماندن اهمیت مراکز مشاوره کارآفرینی عدم اطلاع‌رسانی از فعالیت این مراکز است.

وی افزود: بسیاری از مراکز مشاوره با ارائه خدمات به شرکت‌های داخلی و خارجی در بحث فروش و صادرات بنگاه‌های تولیدی نقش قابل توجهی دارند.

گفتنی است این همایش به همت مرکز مشاوره " آریاداناک " و باشگاه کارآفرینان پیشگام برگزار شد. "محمد حسین قربانی " مدیرعامل این مرکز نیز در این همایش گزارشی از فعالیت‌های بین المللی سازی کسب و کار‌ها در باشگاه کار آفرینان پیشگام خبر داد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1398، کدخبر: 192786 ، www.mcls.gov.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین