پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
به اعتقاد بانک جهانی عوامل زمینه‌ای برای چاق شدن افراد در کشورهای فقیر بسیار بیشتر از کشورهای ثروتمند جهان است.

شعار سال: بانک جهانی در گزارشی که رسانه‌های مختلف عربی آن را پوشش داده‌اند اعلام کرد چاقی به یکی از چالش‌های اقتصاد جهانی تبدیل شده است.

در این گزارش تاکید شده است: چاقی که خود زمینه‌ساز تعدادی از بیماری‌های غیرمسری محسوب می‌شود تاثیر مستقیم خود را بر کارایی کارگران و فعالان اقتصادی داشته و در این بین فقرا، به خصوص کسانی که در کشورهایی با درآمد پایین یا متوسط زندگی می‌کنند، بیشتر تحت تاثیر آنچه که وبای چاقی نام گرفته قرار گرفته‌اند تا ثابت شود این مشکل صرفاً مربوط به کشورهای پر درآمد نیست.

بر اساس آمارهای منتشرشده، از سال 1975 تا امروز شمار افراد چاق در جهان سه برابر شده و در حال حاضر چاقی عامل چهار میلیون مرگ و میر در جهان معرفی می‌شود.

در سال 2016 شمار افراد چاق در جهان از 2 میلیارد نفر گذشت. این رقم به آن معنی است که 44 درصد از افراد بالغ در جهان با این مشکل روبه‌رو هستند که 70 درصد از آنها در کشورهایی با درآمد سرانه پایین یا متوسط زندگی می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، عادت‌های غذایی و محیط زندگی مهم‌ترین دلایل تاثیرگذار بر چاقی است و در کنار غذاهای صنعتی سرشار از قند یا استفاده از غذاهای نامناسب به دلیل فقر، کم‌تحرکی در فعالیت‌های شغلی، ورزش نکردن و حتی آلودگی هوا که بر سوخت‌وساز صحیح بدن تاثیر منفی دارد، از علل چاقی محسوب می‌شود.

 شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 1اسفند1398 ، کدخبر: 383992: etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین