پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
قطب الدین صادقی مدرس و کارگردان تئاتر، مردم نهاد بودن هنر را یکی از ویژگی های بزرگ این عرصه خواند و معضل این روزهای هنر را غیر فرهنگی و تجاری شدن آن نامید.

شعار سال:

قطب الدین صادقی مدرس و کارگردان و بازیگر تئاتر مردم نهاد بودن هنر را یکی از ویژگی های بزرگ این عرصه خواند و گفت: هر نوع فعالیت هنری از قبیل فیلم، تئاتر و رمان که در راه کمک به توده های مردم باشد تا زندگی سالم تر، فرهنگی تر و انسانی تری داشته باشند کار بزرگی است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف هنرمندان ما هم همین است که در آثارشان باید مردم را کمک کنند تا زندگی سالم تر، فرهنگی تر و انسانی تری داشته باشند.

صادقی در مورد چاپ کتاب های مجموعه نمایش ایران و جهان افزود: این کتاب ها با هدف روشنگری در زمینه تئاتر و آشنایی و به روز بودن با تئاتر روز جهان منتشر می شود. در نمایشگاه کتاب سال آینده 20 جلد جدید از این کتاب ها رونمایی خواهد شد.

این کارگردان تئاتر از مراحل پیش تولید نمایش "طلسم صبح گل" خبر داد و تصریح کرد: هنوز تمرینات را شروع نکرده ایم چون مشکل سالن داریم. بحرانی به اسم کمبود سالن، کمبود بودجه و کمبود حمایت آثار فاخر از سوی وزارت ارشاد باعث شده تا بیشتر آثاری را بپسندد که کمتر سرمایه برده و مطمئن هستند با یاری چهره ها فروش می کند.

وی در ادامه بیان کرد: به نظر من یک دوره تئاتر غیر فرهنگی و البته تجاری را می گذرانیم. البته همه جا همین است. چه در تئاتر و چه در سینما چرا که این آثار تابع ذوق عوام هستند و عوام هم هیچگاه تعیین کننده ارزش هنری یک اثر نخواهند بود. خلق آثار برتر کار نخبگان است. این نوع تولید بر اساس ذوق و انتخاب و سلیقه عوامل همان جریان فیلم فارسی را رقم زده است.

صادقی در پایان خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم مطابق ذوق عوام پیش برویم، آن موقع کوکاکولا و بازیگران مبتذل فیلم فارسی بود و الان فیلمی به نام پنجاه کیلو آلبالو. این خطر برگشت به فیلم فارسی به شدت دیده می شود. این قضیه در تئاتر هم همین است، تئاتر ها سطحی و تفننی شده است. من این دوره از هنر را بسیار بسیار خطرناک می بینم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 1 شهریور95 ، کد مطلب:212376: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین