پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
نتانیاهو در مراسم اعلام پیروزی حزبش در انتخابات کنست، گفت: ما بر خلاف پیش بینی‌ها پیروز شدیم و اکنون باید رقابت‌های انتخاباتی، پایان پذیرد و تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی هرچه سریعتر آغاز شود.

شعار سال:نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیروز قطعی انتخابات شده است.

وب سایت خبرگزاری رویترز گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیروزی خود را در انتخابات کنست اعلام کرد.

نتانیاهو در مراسم اعلام پیروزی حزبش در انتخابات کنست، گفت: ما بر خلاف پیش بینی‌ها پیروز شدیم و اکنون باید رقابت‌های انتخاباتی، پایان پذیرد و تلاش برای تشکیل دولت ائتلافی هرچه سریعتر آغاز شود.
وی افزود: به وعده‌های انتخاباتی خود و در صدر آن، طرح الحاق منطقه غور اردن و شهرک‌های (صهیونیست نشین) کرانه باختری به قلمرو اسرائیل عمل خواهیم کرد.

دوره بی بی به سر نیامده!، راه حل برای ایران را هم پیدا کرده ایم

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: نتایج رسمی اولیه انتخابات کنست اسرائیل حاکی از پیشتازی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو (۳۱.۵ درصد) در مقابل حزب آبی و سفید به ریاست بنی گانتس (۲۳.۴ درصد) است.

در همین حال آویگدور لیبرمن رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" گفت او و حزبش هرگز به دولت به ریاست ریاست بنیامین نتانیاهو ملحق نخواهند شد.

بنی گانتس رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی و رقیب انتخاباتی نتانیاهو روز دوشنبه وعده داد به مبارزات خود ادامه خواهد داد.

دوره بی بی به سر نیامده!، راه حل برای ایران را هم پیدا کرده ایم

صائب عریقات دبیر کل اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در واکنش به احتمال پیروزی احزاب راست گرا در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی گفت: شهرک سازی، الحاق اراضی و نژادپرستی در انتخابات اسرائیل پیروز شد.

نتایج اولیه و نیز آماری که از نظرسنجی‌ها پس از رای‌گیری به دست آمده نشان می‌دهد که احزاب راستگرا به ریاست حزب لیکود ۶۰ کرسی پارلمان ۱۲۰ عضوی این رژیم را به دست خواهند آورد که یک کرسی تا حد نصاب لازم برای به دست آوردن اکثریت کنست فاصله دارد.

بنا بر این گزارش‌ها، احزاب میانه‌رو و جریان‌های چپ‌گرا در سرزمین‌های اشغالی نیز به ریاست حزب آبی و سفید به همراه فهرست عربی ۵۴ کرسی پارلمان را در اختیار خواهند داشت و حزب «اسرائیل خانه ما» به رهبری لیبرمن نیز شش کرسی به دست خواهد آورد.

دوره بی بی به سر نیامده!، راه حل برای ایران را هم پیدا کرده ایم

بنا بر این گزارش، حزب لیکود که رهبری آن را بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برعهده دارد به تنهایی ۳۷ کرسی پارلمان را در اختیار خواهد گرفت و ائتلاف بنی گانتس، رقیب انتخاباتی نتانیاهو ۳۳ کرسی به دست خواهد آورد.

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود از پیروزی خود در انتخابات کنست رژیم صیهونیستی خبر داده است.

اگر این نتایج به صورت رسمی تایید شود نتانیاهو مسئول تشکیل کابینه خواهد شد اما همچنان برای به دست آوردن اکثریت پارلمان و تشکیل دولت دستکم به یک کرسی خارج از ائتلاف راستگرای خود نیاز دارد.

نتانیاهو در انتخابات پیشین به دلیل مخالفت دیگر جریان‌های چپگرا و فهرست عربی در پیوستن به ائتلاف او نتوانسته بود کابینه را تشکیل دهد؛ امری که برای رقیب او بنی گانتس هم روی داد و کار به انتخابات زودهنگام روز دوشنبه کشید.

دوره بی بی به سر نیامده!، راه حل برای ایران را هم پیدا کرده ایم

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفت: این پیروزی شبانه از تمام پیش‌بینی‌ها فراتر و از پیروزی سال ۱۹۹۶ بزرگتر بود، ما با گروه‌هایی که می‌گفتند دوره نتانیاهو سر آمده، روبه‌رو شدیم.

وی اضافه کرد: از خانه‌ای به خانه‌ای و از شهری به شهری، وجب به وجب کل سرزمین‌ طول و عرض آن را سفر کردیم، با شهروندان اسرائیلی ملاقات داشتیم، باید برخی را متقاعد می‌کردیم، به آنها حماسه و شور خود را گسترش دهیم آنها به ما اعتماد داشتند زیرا می‌دانند ما بهترین ممکن را برای اسرائیل به دست آورده‌ایم.

نتانیاهو در ادامه مبالغه گری درباره برنامه‌ها و اقداماتش گفت: ما اسرائیل را به دولتی بزرگ مبدل کردیم روابط بین‌المللی را گسترش دادیم با کشورهای عربی و اسلامی که تاکنون رابطه نداشتیم و با رهبران بین‌المللی از جمله کشورهای عربی به رغم اینکه فرای تصورتان است رابطه برقرار کردیم، دیری نمی‌پاید که می‌گویم ما معاهدات صلح با کشورهای عربی منعقد خواهیم کرد من از روی هوا حرف نمی‌زنم، در این باره زیاد نمی‌توانم جزئیات را بگویم. ما می‌توانیم و جز این نیست.

نخست‌وزیر موقت اسرائیل با اشاره به اشغالگری‌های جدید و طرح و نقشه خود برای چپاول اراضی فلسطینی ادامه داد: به زودی حاکمیت اسرائیل بر غور (دره) اردن را اعلام خواهم کرد.

همچنین به نوشته تایمز آو اسرائیل، نتانیاهو در سخنرانی در دفتر حزب لیکود چند ساعت بعد از اعلام نظرسنجی‌هایی که احتمال پیروزی او را دادند، گفت: راه حلی نیز برای تهدید ایران علیه اسرائیل خواهیم یافت این یکی از وعده‌های ما بود و برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد.

نتانیاهو افزود: از بابت این شب که پیروزی بزرگی در آن رقم خورد بسیار خوشحالیم و نمایندگی حزب لیکود در کنست به زودی افزایش خواهد یافت.

وی پیروزی خود در انتخابات روز دوشنبه را "بهترین اتفاق و رویداد تاریخ اقتصاد،‌ امنیت، روابط خارجی، حمل و نقل، گردشگری، انرژی و تمام زمینه‌ها بدون هیچ استثنایی" خواند.

نخست وزیر موقت اسرائیل همچنین اشاره کرد که تشکیل دولتی قومی و قوی را شروع خواهد کرد و می‌خواهد نخست وزیر تمام اسرائیل‌ها باشد.

بنیامین نتانیاهو امیدوار است که برای بار پنجم قدرت را در دست بگیرد. این در حالیست که دادگاهی در بیت المقدس به زودی به اتهام‌های فساد مالی او رسیدگی خواهد کرد. نخست وزیر اسرائیل با رد اتهامات تشکیل پرونده قضایی علیه خود را ناشی از رقابت‌های جناحی می‌داند.

نتانیاهو که ۶۹ سال دارد از سال ۲۰۰۹ تاکنون در مقام نخست وزیری است و به این ترتیب صاحب رکورد طولانی‌ترین دوران نخست‌‍وزیری اسرائیل است. او از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ هم این سمت را در اختیار داشته است.

از آن طرف بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی - سفید صبح امروز نسبت به نتایج انتخابات سراسری بیست و سومین کنست ابراز ناامیدی کرد.

وی در جمعی از حامیانش در دفتر حزبش در تل‌آویو گفت، ائتلاف او کمپین انتخاباتی در سطحی پایین را شاهد بود که پیش از این در تاریخ خود شاهد آن نبود.

گانتس اضافه کرد: ائتلاف ما یکپارچه خواهد ماند و اسرائیل اکنون به بهبودی،‌ وحدت و آشتی نیاز دارد.

رقیب نتانیاهو تاکید کرد: به این رویکرد حتی اگر مسیر تحقق آن طولانی باشد، ادامه خواهد داد.

این اظهارات در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها می‌گویند، نتانیاهو بر رقیبش بنی گانتس،‌ رهبر ائتلاف آبی – سفید پیش است.

طبق این نظرسنجی‌ها که سه شبکه تلویزیونی ترتیب دادند، فراکسیون راست‌گرا که ستون فقرات آن لیکود به رهبری نتانیاهو است، ۶۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد و تنها یک رای اضافی برای تشکیل دولت اکثریت با ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را نیاز خواهد داشت.

در ماه‌های آوریل و سپتامبر سال ۲۰۱۹ هم انتخابات پارلمانی اسرائیل برگزار شد ولی بنی گانتس و بنیامین نتانیاهو علی‌رغم رقابتی تنگاتنگ و مامور شدن برای تشکیل دولت، در نهایت نتوانستند دولت ائتلافی تشکیل بدهند.

رئیس جمهوری اسرائیل روز دوشنبه از این بن بست سیاسی انتقاد کرد. روون ریولین در پی انداختن رای خود به صندوق در بیت‌ المقدس، با انتشار بیانیه‌ای این رای‌گیری را ناگوار توصیف کرد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:13اسفند1398،کد خبر: 1359809،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
برای ایران که فرقی نمیکنه کدوم عوضی نخست وزیر اسرائیل میشه همشون مثل همن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین