پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
احداث تونل ا... اکبر درگز جزو پروژه های پرفراز ونشیب استان است. در زمان تعطیلی این پروژه در آذر 97 به دلیل کمبود اعتبار درگزارشی با تیتر « بزرگ ترین تونل شرق کشور زیر آوار بی اعتباری» به دلایل توقف این پروژه پرداختیم اما دراردیبهشت امسال خبرهای خوبی درخصوص فعالیت مجدد این پروژه منتشر شد. حالا برای بررسی وضعیت پروژه گفت وگویی با مسئولان انجام دادیم.

شعار سال: فرماندار درگز با اعلام فعال بودن پروژه تونل ا... اکبر گفت: هم اکنون کار احداث تونل ا... اکبر و راه جدید درگز در چهار جبهه فعال است و با 45 میلیارد تومان  اعتباری که در سال 98 تخصیص یافت و 53 میلیارد و 200 میلیون تومانی که در سال 99 پیش بینی شده، کار احداث تونل ا...اکبر و راه مربوط پیشرفت خوبی دارد. مردم درگز به دلیل نداشتن راه مناسب مواصلاتی بین شهری همواره با خطراتی در مسافرت های  بین شهری روبه رو بودند. اگرچه مسئولان براساس ضرورت و ترانزیت کالا به آسیای میانه و برعکس طرح تونل ا... اکبر و راه جدید درگز به دوغایی را کلید زدند، مردم همچنان  چشم انتظار اتمام پروژه تونل ا... اکبر و احداث راه جدیددرگز به دوغایی هستند و درصورت بهره برداری از این تونل و راه،  تحول قابل توجهی  در شهرستان رخ خواهد داد.

45 میلیارد  امسال اختصاص یافت
 فرماندار درگز با اعلام فعال بودن پروژه تونل ا... اکبر گفت: هم اکنون کاراحداث تونل ا... اکبر و راه جدید درگز در چهار جبهه فعال است و با 45 میلیارد تومان اعتباری که درسال 98 اختصاص یافت و 53 میلیارد و 200 میلیون تومانی که در سال 99 پیش بینی شده کاراحداث تونل ا... اکبر و راه مربوط پیشرفت خوبی دارد.  علی فراهی افزود:هم اکنون احداث تونل از دو جبهه شمالی و جنوبی درحال انجام است و راه منتهی به تونل نیزدر مسیرهای دوراهی چاپشلو تا دوراهی داغدار و از دوراهی داغدار تادهنه تونل در جبهه شمالی در حال ساخت و ساز است و با تدابیری که انجام گرفته مشکلی در روند کار احداث تونل و راه وجود ندارد و امیدواریم با تلاش های بیشتر هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسیم  و مردم شریف درگز ازنعمت یک جاده مناسب و خوب برخوردار شوند. درخور ذکر است وجود گمرک لطف آباد و عبور روزانه حدود 400 تریلی ترانزیتی آسیای میانه و برعکس تردد درجاده فعلی درگز رابا مشکلاتی روبه رو کرده به طوری که باعث نارضایتی مردم شده و تصادفات زیادی که طی چند سال اخیربه خاطر عبورتریلی های ترانزیتی درطول جاده درگز رخ داده، مردم درگز رانگران کرده است که امیدواریم مسئولان باتوجه ویژه به این پروژه، راه جدید درگز رابه اتمام برسانند و مردم درگز را از نگرانی و تشویش خاطر نجات دهند.

دیدگاه مشاور پروژه درخصوص پیشرفت کار
مشاور پروژه تونل ا... اکبر درگز نیز با موفق و مثبت خواندن پروژه تونل  ا... اکبر گفت: با پیگیری های به عمل آمده از سوی نماینده درگز و مسئولان مربوط و مردم درگز هم اکنون پروژه احداث  تونل  فعال است و در دو کارگاه شمالی و جنوبی فعالانه کارانجام می گیرد. علاوه بر آن نیروها درحال مسیر گشایی در راه منتهی به تونل در جبهه شمالی  هستند و با توجه به وضعیت جوی کارمقداری با کندی انجام می شود که با مساعدشدن وضعیت هوا باقدرت و عملکرد بهتری کارانجام خواهد شد. صدقیانی وضعیت بودجه تونل راخوب توصیف کرد و افزود: با این که بودجه خوبی تصویب شده اما در اختصاص نقدینگی سختی کاروجود دارد و امیدواریم این مشکل نیز رفع شود و کار پروژه به راحتی پیش برود. وی پیشرفت پروژه را 12درصد اعلام کرد و افزود: با اختصاص اعتبارات جدید 2 تا 3درصد به تازگی پیشرفت پروژه افزایش یافته است ولی باتوجه به این که دریک مقطع به خاطر نبود اعتبار پروژه تعطیل شد متاسفانه پروژه از برنامه زمان بندی عقب است  و در نظر است پیمانکاراز 20 فروردین برنامه جدید ارائه دهد که احتمالا با توجه به شرایط منطقه و سختی شرایط کار 4 تا 5سال زمان خواهد برد. وی در خصوص وضعیت اعتباری پروژه افزود: با اعتباری که اختصاص یافته و قراراست در سال آینده نیز حدود 50 میلیارد تومان اختصاص یابد تا سال 1400 ان شاءا... مشکلی نخواهیم داشت و به راحتی می توان کار کرد. دکتر صدقیانی از تونل به عنوان گلوگاه راه درگز یاد کرد و افزود: با توجه به این که تا تونل احداث نشود احداث راه نمی تواند ضرورت اول باشد و از طرفی فقط در دو جبهه  شمالی و جنوبی می توان کار کرد، پروژه زمان بندی خواهد داشت. وی از همکاری  نماینده درگز و سایر مسئولان و مردم درگز که پیگیری های مجدانه ای برای اختصاص اعتبار و راه اندازی پروژه داشتند قدردانی کرد و افزود: بااین وضعیت وظیفه داریم نهایت تلاش خود رابرای پیشبرد طرح به کار گیریم ضمن این که شرایط فعلی اقتصادی کشور نیز اختصاص ودریافت بودجه را سخت تر کرده با این حال برای این پروژه 10 تا15 درصد اعتبار افزایش داده شده است.  وی از منتخب جدید درگز آقای رزمیان مقدم نیز خواست دراین  باره پیگیری و همکاری لازم را با مجریان پروژه داشته باشد.

پروژه پس از یک سال تعطیلی با سرعت و قدرت بیشتری در حال اجراست
در همین خصوص  نماینده درگز در مجلس گفت : پس از حدود یک سال تعطیلی پروژه احداث  تونل در دست اجرای ا... اکبر با پیگیری های به عمل آمده مبلغ 45 میلیارد تومان به پروژه تونل  تزریق شد و پروژه مجدد با سرعت و قدر ت بیشتری درحال اجراست و هم اکنون فعالیت اجرایی تونل و راه جدید از سه نقطه آغاز شده که در جبهه شمالی  از سمت روستای داغدار و از دوراهی چاپشلو تا تونل در حال اجراست و نیز در جبهه شمالی کار حفاری تونل آغاز شده و به گفته مجری پروژه تاکنون 70 متر حفاری انجام گرفته است و درجبهه جنوبی ازسمت روستای گپی نیز تاکنون 985 متر حفاری شده است. حاتمیان افزود: با برنامه ریزی و پیگیری انجام شده برای سال آینده (99) نیز مبلغ 53 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و امیدواریم با تخصیص اعتبارشاهد اجرای بهینه کار حفاری تونل باشیم . وی افزود: هم اکنون پروژه تونل و راه جدید در اوج فعالیت اجرایی قراردارد و با این روند در صورت آزاد سازی به موقع اعتبار شاهد نتیجه بخشی کارتونل خواهیم بود. ضمن این که در حاشیه کار تونل به سازی و آسفالت قسمت هایی از راه قدیمی معروف به ا... اکبرنیز درحال پیگیری است و در نظر است براساس ضرورت برای رفاه حال اهالی منطقه میانکوه با اتمام تونل راه مناسبی ایجاد شود.
گفتنی است، هم اکنون فاصله درگز تا قوچان 135 کیلومتر و تا مشهد حدود 255 کیلومتر است که با احداث تونل ا... اکبر واحدا ث راه درگز به دوراهی دوغایی ( سه راه سبزوار) فاصله درگز تا مشهد به حدود 180 کیلومتر کاهش خواهد یافت. علاوه براین مردم از یک راه مناسب برخوردار خواهند شد.امروزه عبور روزانه حدود 400 تریلی ترانزیتی از مسیر جاده فعلی درگز موجب ایجاد مشکلاتی در تردد وسایل نقلیه شخصی و عمومی درگز می شود و تاکنون ده ها تصادف دلخراش و برخورد وسایل نقلیه شخصی با تریلی های ترانزیتی صحنه های دلخراشی را به وجود آورده و بسیاری از خانواده ها را داغدار کرده است. با همه این اوصاف می طلبد مسئولان برای تسریع  در احداث تونل و راه جدید درگز تعلل به خرج ندهند و موجبات رفاه بیش از 75 هزار جمعیت درگز را فراهم آورند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار -، شماره: 235204

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین