پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان گفت: شیب مبتلایان به کرونا در اصفهان به شدت صعودی است و استاندار لازم است که تصمیمات جدی‌تری برای عدم حضور مسافران در استان بگیرد.
شعارسال:  مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان گفت: شیب مبتلایان به کرونا در اصفهان به شدت صعودی است و استاندار لازم است که تصمیمات جدی‌تری برای عدم حضور مسافران در استان بگیرد.
 
محمد کریمی، مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان امشب در گفتگوی اینترنتی در اینستاگرام با خبرگزاری دانشجو، به تشریح فعالیت‌های جهادگران اصفهانی برای مقابله با کرونا پرداخت و اظهار کرد: ستاد جهادی مقابله با کرونا در بسیج دانشجویی اصفهان از هشتم اسفند با حضور دبیران گروه‌های جهادی دانشجویی و برخی دیگر از دوستان جهادی تشکیل شد.
 
کریمی گفت: اولین اتفاقی که از سوی ستاد مقابله با کرونا در بسیج دانشجویی اصفهان رخ داد، برگزاری جلسه با برخی شرکت‌های دانش بنیان بود تا راهکار‌های عملیاتی برای مقابله با کرونا بنیدیشیم. برخی راهکار‌ها و نقشه‌های عملیاتی ما محصول این جلسات بود.
 
مسئول قرارگاه جهادی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به ضرورت آگاه سازی مردم درباره این بیماری در روز‌های اولیه شیوع آن در کشورمان، گفت: گروه محتوایی از جهادگران هنری و دانشجویان علوم پزشکی تشکیل دادیم که در بخش‌های مختلف و موضوعات متنوع درباره ویروس در قالب‌های گوناگون به مردم اطلاع رسانی کنند.
 
وی با بیان اینکه این اولین اقدام ما برای مقابله با کرونا بود، افزود: این محتوا‌های متنوع در فضای مجازی و بستر‌های ایجاد شده از قبل برای تشکل‌های دانشجویی توزیع شد.
 
کریمی به توزیع نامناسب موادضدعفونی کننده اشاره کرد و گفت: در کشور ما اتانول که پایه اساسی تولید این مواد است، زیاد تولید می‌شود، اما می‌دیدیم که با کمبود مواجه هستیم. این موضوع به دلیل اشکال در توزیع بود.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل دسترسی اقشار کم درآمد به این مواد به سختی صورت می‌گرفت یا اصلا به آنان نمی‌رسید و به همین دلیل با پشتوانه علمی شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با بسیج دانشجویی وارد فاز تولید این محصولات شدیم.
 
مسئول قرارگاه جهادی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان بیان کرد: با یک از شرکت‌های دانش بنیان بحث تولید را شروع کردیم و تأمین نیروی انسانی برای این گروه به عهده اعضای گروه‌های جهادی بود.
 
وی گفت: تاکنون موفق شدیم که تا ۱۰ هزار لیتر تولید مواد ضدعفونی کننده داشته باشیم و به لطف الهی امروز به بیش از ۱۳ هزار لیتر رسید. همه این مواد به صورت رایگان در مناطق کم برخوردار استان توزیع شده است.
 
کریمی با بیان اینکه ۱۳ هزار خانواده کم برخوردار را در مناطق مختلف استان تحت پوشش این کالا‌ها قرار دادیم، گفت: در کنار توزیع این بسته‌های بهداشتی، گروهی از دانشجویان جهادگر متخصص که درباره این بیماری اطلاعاتی داشتند از دانشگاه علوم پزشکی در توزیع این بسته‌های بهداشتی همراه جهادگران بودند و اطلاعات اولیه را به خانواده‌ها ارائه می‌دادند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر اطلاع رسانی درباره کرونا، پایش افراد و رصد نشانه‌های بیماری و معرفی افرادی که علائم را داشتند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اتفاق دیگری بود که رخ داد.
 
مسئول قرارگاه جهادی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان به اقدام دیگر جهادگران اصفهانی اشاره کرد و گفت: از روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده خط تولید مایع ضدعفونی کننده دست را با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد و پیش بینی می‌کنیم در مرحله اول ۱۵ هزار بسته بهداشتی بتوانیم تأمین کنیم.
 
وی بیان کرد: اقدام دیگر ما برپایی غرفه‌های غربالگری بود. برای این غرفه‌ها هم دقت لازم را داشتیم که تجمع صورت نگیرد و در آن‌ها تب سنجی و امر آموزش به مردم به صورت جدی انجام می‌شد.
 
کریمی گفت: در غرفه‌های ما حداقل دو نفر کارشناس علوم پزشکی از گروه‌های جهادی حضور داشتند. افراد غیرمتخصص هم قبل از حضور در غرفه‌ها آموزش لازم را می‌دیدند.
 
وی افزود: نکته مهم درباره غرفه‌ها این بود که گاهی افرادی مراجعه می‌کردند که علائم کرونا را داشتند، اما خودشان اطلاعی از بیماری نداشتند. این افراد را به مراکز درمانی راهنمایی می‌کردیم.
 
مسئول قرارگاه جهادی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان به رصد داروخانه‌های استان اصفهان به صورت روزانه از سوی جهادگران و اعضای قرارگاه شهید احمدی روشن اصفهان اشاره کرد و گفت: نحوه توزیع کالا‌های بهداشتی مانند ماسک، ژل و مایع ضدعفونی کننده و قیمت این کالا‌ها در داروخانه‌ها رصد می‌شد. سازوکار رصد داروخانه‌ها را در جداولی مشخص کرده بودیم و تعداد قابل توجهی از دانشجویان جهادگر در امر رصد حضور داشتند.
 
وی با بیان اینکه آمار و اطلاعات رصد شده از این طریق کاملا مستند است و به مسئولان استان اطلاع داده می‌شود، گفت: خوشبختانه از ابتدای این هفته آرامش خوبی در داروخانه‌ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی حاکم شده است که امیدواریم فضا بهتر نیز شود.
 
کریمی با بیان اینکه دولت و نماینده‌های آن در استان باید بتوانند سازوکاری برای توزیع لوازم بهداشتی در مناطق کم برخوردار ایجاد کنند، گفت: به نظر می‌رسد نیاز است که این لوازم از سوی دولت به صورت رایگان در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در رصد از مراکز بهداشتی، مطب پزشکان نیز مورد بازدید و پایش قرار گرفت، گفت: بررسی کردیم که چه تعداد از مطب‌ها باز و چه تعداد بسته هستند و در نهایت همه این اطلاعات به مسئولان ارائه شد.
 
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان بیان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان از سوی دانشجویان جهادگر ماسک به تولید رسید و خوشبختانه هنوز هم ادامه دارد.
 
وی به تکریم کادر درمانی بیمارستان‌های درگیر کرونا اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم با حضور در بیمارستان‌ها به صورت ایمن شده و در کنار کادر درمانی، از زحمات آنان تقدیر کنیم.
 
کریمی به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات ما تأمین کادر درمانی در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها بوده که تعداد قابل توجهی از دانشجویان جهادگر دانشجوی علوم پزشکی را به معاونت درمان برای حضور بیمارستان‌ها و همچنین در آینده در نقاهتگاه‌ها معرفی کرده ایم.
 
وی به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی نیز اشاره کرد و گفت: خانه‌های سالمندان و دیگر فضا‌های عمومی هر شب توسط گروه‌های جهادی ضدعفونی می‌شود.
 
مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان با بیان اینکه همکاری نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای فعالیت ستاد مقابله با کرونا داشته ایم، گفت: اصفهان رتبه دوم ابتلا را در روز‌های اخیر پیدا کرده و برای کاهش این آمار نیاز است که مسئولان استانی تصمیمات میدانی قوی تری بگیرند.
 
وی با اشاره به اختیارات استانداری و دانشگاه علوم پزشکی در اتخاذ تصمیمات جدی تر، گفت: مسئولان زحمات بسیاری می‌کشند، اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی نیاز است اقدامات را به صورت قوی‌تر دنبال کنند.
 
کریمی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی در سطح استان ضعف‌هایی وجود دارد، گفت: بخشی از این مشکلات در چند روز اخیر با حضور استاندار در حال حل شدن است، اما نیاز است که راهکار‌های جدی را به صورت نظام‌مند دنبال کنند.
 
وی به مهمان نوازی مردم اصفهان اشاره کرد و گفت: با این حال استاندار و همه مردم از مسافران می‌خواهیم زمان دیگری را برای سفر به اصفهان انتخاب کنند.
 
مسئول قرارگاه جهادی مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان از استاندار این استان نیز درخواست کرد تا مبادی ورودی به استان را بیشتر کنترل کنند و قوانین بهتری برای تردد قرار دهند.
 
وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان، تصریح کرد: لازم است استانداری در کنار خواهش از مردم، مقداری هم به صورت قاعده‌مند از ورود مسافران به استان جلوگیری کنند.
 
کریمی در پایان از مردم خواست تا در سامانه معرفی شده از سوی وزارت بهداشت اطلاعات خود را ثبت کنند تا در صورت نیاز جهادگران بتوانند به آنان خدمات لازم را برسانند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  دانشجو   ،تاریخ انتشار:  28 اسفند 1398،کدخبر:    836002  ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین