پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولیدی» نامگذاری کردند. ایشان در این پیام، نخست چند واقعیت را بیان کرده و در ادامه، نکاتی اُمیدبخش را مورد توجه و تاکید قرار دادند.
 شعارسال:  آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولیدی» نامگذاری کردند. ایشان در این پیام، نخست چند واقعیت را بیان کرده و در ادامه، نکاتی اُمیدبخش را مورد توجه و تاکید قرار دادند.
 
اولین واقعیتی که توسط رهبر انقلاب بیان شد، سختی و تلاطمِ سال 1398 بود. سالی که با سیل آغاز و با حوادث گوناگونی همچون زلزله و تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ادامه یافت. اوج حوادث تلخ سال 1398، جنایت تروریستی آمریکا بود که به شهادت سردار نامدار ایران و اسلام، شهید سلیمانی و شهادت ابومهدی معلم فرمانده بزرگ حشدالشعبی عراق و همرزمان آنها منجر شد. تلاطم سال 1398 با بلای کرونا در هم آمیخت و تلخی های این سال تکمیل گردید.
 
دومین واقعیت سال 1398 از دید رهبر انقلاب، حضور جدی و فعال مردم ایران در عرصه های مختلف کمک رسانی به مردم سیلزده و آسیب دیده از زلزله بود. آیت الله خامنه ای این واقعیت ملموس را موجب سربلندی ملت ایران و از زیبائی های سال 1398 توصیف کردند. شور و زیبائی های سال 1398 در حادثه شهادت بزرگ شهید سلیمانی و خلق اجتماعات شکوهمند چند میلیون نفری در شهرهای مختلف ادامه یافت. این جلوۀ بی نظیر از حضور مردم ایران نه تنها مایۀ آبروی کشور و عزت ملت شد بلکه  مردم دنیا را هم متحیر ساخت. فداکاری‌های چشمگیر و تحسین‌برانگیز مردم در قضیه کرونا نمونه دیگری از واقعیت های برجسته سال 1398 بود که تلالو درخشش ملت بود. تقدیر رهبر انقلاب از زحمات مجموعه‌های درمانی همچون پزشکان، پرستاران، بهیاران، مدیران و کارکنان مراکز درمانی و در کنار آنها خدمات  داوطلبین مردمی مانند دانشجویان، طلاب و بسیجیان نیز موید این زحمات ارزنده بود. قطعا پاداش الهی در انتظار این عزیزان خواهد بود.
 
واقعیت سوم در پیام رهبری بر ضرورت شناخت ضعفهای درونی در مقابل آزمون های دشوار و حوادث غیرمترقبه دلالت داشت. از نگاه ایشان هیچ ملتی با راحت‌طلبی و رفاه‌جویی محض به جایی نمی‌رسد و غلبه بر دشواریها و عبورِ با روحیه از آنها موجب قدرتمند شدن یک ملت و کسب اقتدار و اعتبار است. قطعا ملت بزرگ ایران با توجه به این واقعیت و پرهیز از غرور و غفلت، چاره مشکلاتی همچون بیماری های بیولوژیک نظیر کرونا را پیدا و همچون همیشه بر مشکلات غلبه خواهد کرد.
 
بخش دوم پیام نوروزی آیت‌الله خامنه‌ای، مشحون از امید به آینده و وعدۀ آسان شدن سختی ها در مسیر پیشرفت و تعالی ملت ایران بود. جریان داشتن کار و تلاش در بخشهای مختلف کشور از جمله در بخشهای علمی، تحقیقی، اجتماعی، دولتی و قضایی، یکی از بخش های اُمیدبخش پیام رهبر انقلاب بود. ابراز رضایت از اجرائی شدن و میزان پیشرفت شعار سال 1398 یعنی رونق تولید، یک خداقوت و دست مریزاد به کسانی بود که در مسیرپیشرفت کشور و مقابله با تحریم ها، مجدانه و شجاعانه پای نهاده و کار را جلو برده اند. بازگشت به کار برخی از کارخانه‌های راکد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شرکتهای دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید بسیار امیدوار کننده است. ادامه این روند می تواند به چند برابر شدن تولید که مد نظر رهبر انقلاب است منجر شده و به جایی برسد که در زندگی مردم اثر ملموس داشته باشد. راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع بندی این پیام اُمیدبخش و با توجه به نیاز قطعی کشور به تولید، سال 1399 را سال "جهش تولید" نامگذاری کردند و از دست‌اندرکاران خواستند: "جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید."

جهش تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و بازار پرجمعیت کشورهای همسایه و منطقۀ اوراسیا می تواند کاهش وابستگی به درآمد نفتی را در پی داشته باشد و به مقاوم سازی اقتصاد بیانجامد. همانگونه که در پیام امیدبخش رهبری هم آمده "مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد. خداوند متعال به همه این تلاشها برکت می‌دهد و ملت را از این گذرگاه با عافیت و سربلندی عبور خواهد داد."
ملت بزرگ ایران که در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف حمایت خود را از نظام اسلامی نشان داده است انتظار دارد بخشهای مختلف کشور مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه‌قضائیه، مجموعه‌های دانش‌بنیان و اصحاب بخش خصوصی با بکارگیری جوانان  مبتکر و باانگیزه، مساعی خود را برای تحقق شعار سال و جهش تولید بکار گیرند.

در اینصورت به فضل الهی سال ۹۹ به‌عنوان سال پیروزی‌های بزرگ ملت ایران ثبت خواهد شد و  همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند با استمداد از پیشگاه حضرت بقیة‌الله ، سختی ها به آسانی مبدل خواهد شد که ان مع العسر یسرا.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   خبرآنلاین  ،تاریخ انتشار: 2 فروردین    1399،کدخبر:   1367520 ، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین