پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۶۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
فریدون حسنوند درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال 99، گفت: به طورحتم در استمرار و تداوم شعار سال گذشته به "جهش تولید" نیاز داریم و اگر قرار است شعار سال قبل محقق شود در تداوم آن به یک جهش در عرصه تولید نیاز است، بنابراین به منظور تحقق شعار "جهش تولید" دستگاه‌های مختلف باید مسئولیت‌های ملی و منطقه‌ای خودشان را به نحوه احسنت و شایسته انجام دهند.
 شعارسال: رئیس کمیسیون انرژی مجلس، شناسایی موانع تولید، حذف قوانین دست و پاگیر، تامین منابع مالی، تکمیل پروژه های نیمه تمام و حمایت از قوانین حمایت کننده را از جمله راهکارها برای تحقق شعار جهش تولید دانست.
 
فریدون حسنوند درخصوص راهکارهای تحقق شعار سال 99، گفت: به طورحتم در استمرار و تداوم شعار سال گذشته به "جهش تولید" نیاز داریم و اگر قرار است شعار سال قبل محقق شود در تداوم آن به یک جهش در عرصه تولید نیاز است، بنابراین به منظور تحقق شعار "جهش تولید" دستگاه‌های مختلف باید مسئولیت‌های ملی و منطقه‌ای خودشان را به نحوه احسنت و شایسته انجام دهند.
 
*قدم اول برای تحقق شعار سال؛ شناسایی موانع موجود در مسیر تولید
 
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی همچنین راهکارهای تحقق شعار سال را در چند نکته بیان کرد و افزود: نکته اول در رابطه با تحقق شعار سال این است که باید ابتدا موانع موجود در مسیر تولید هر بیشترِ مجموعه‌های مختلف همچون بخش دولتی، خصوصی، تعاونی‌ها و... را شناسایی کرده و سپس با رفع آن‌ها، قدم اول را در مسیر "جهش تولید" برداریم.
 
*قدم دوم برای تحقق شعار سال؛ حذف قوانین دست و پاگیر
 
وی نکته دوم را مربوط به قوانین دست و پاگیر دانست و توضیح داد: قوانین دست و پاگیر نه تنها از جهش تولید حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند بلکه خود یک مانع هستند لذا حذف قوانین دست و پاگیر باید در صحنه اجرا و عمل، در دستور کار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف قرار گیرد تا یکی دیگر از موانع برداشته شود.
 
*قدم سوم برای تحقق شعار سال؛ حمایت از قوانین تقویت‌کننده جهش تولید
 
حسنوند با بیان اینکه نکته سوم در راستای تحقق "جهش تولید" حمایت از قوانینی است -که این جهش را تقویت و پشتیبانی می‌کند-، اظهار کرد: مجلس، دولت و سایر دستگاه‌های نظارتی باید در جهت تحقق این جهش تولید -که می‌تواند چرخش چرخه اقتصاد کشور و فرصت‌های شغلی را به دنبال داشته باشد- قدم بردارند لذا باید مجلس، دولت، دستگاه قضایی و بخش خصوصی با تبادل نظر این قوانین را در کوتاه مدت و خارج از نوبت هرچه سریع‌تر مصوب کنند.
 
*قدم چهارم برای تحقق شعار سال؛ تامین منابع مالی
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه "تامین منابع مالی" قدم چهارم در راستای تحقق شعار سال است، توضیح داد: باید منابع مالی به برخی از کارخانجات و شرکت‌ها تزریق شود تا کارخانجات و شرکت‌ها بتوانند در راستای جهش تولید، تولیدات خود را به سقف صد در صد برسانند چراکه اکنون بسیاری از کارخانجات فقط از 50 درصد و حتی زیر 50 درصد ظرفیت خود استفاده می کنند لذا باید تولیدات را به درصد قابل قبول رساند.
 
به گفته وی منابع مالی مورد نیاز مجموعه‌های تولیدی باید از طریق بانک‌ها، صندوق توسعه ملی و دیگر دستگاه‌های تسهیلات‌دهنده تزریق شود و این منابع مالی در اختیار مجموعه‌ها به تناسب درصدی -که در جهش تولید دارند- قرار داده شود.
 
*قدم پنجم برای تحقق شعار سال؛ تکمیل پروژه‌های نیمه تمام
 
حسنوند همچنین گام پنجم در رابطه تحقق شعار سال را مربوط به بخشی از پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: تمام دستگاه‌ها باید پروژه‌های نیمه تمام را مورد نظر قرار دهند چراکه اگر پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شوند چرخه تولید سرعت پیدا خواهد کرد و جهش در آن خود را کاملا نشان می‌دهد، همین طور فرصت‌های شغلی متعددی را برای کشور به‌وجود میاورد.
 
به گفته این نماینده مجلس درصورت چرخش اقتصادی و تولیدی می‌توان اعتبارات مورد نیاز جاهای دیگر را فراهم کرد و در مسیر تکمیل ظرفیت‌ها و احداث مجموعه‌های جدید به کار گرفت و در نهایت بتوانیم این شعار را تاحدودی در سال 99 محقق کنیم.
 
ضرورت مشخص کردن تقویم زمان‌بندی شده از مشکلات مراکز تولیدی
 
وی در حالی که معتقد است ما باید فارغ از شعار دادن و برگزاری جلسات و همایش‌ها، به طور عملی مشکلات را پیگیری کرد، اضافه کرد: باید تقویمی از کارخانجات دارای مشکل تهیه کرد و رفع مشکلات این کارخانجات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دولت قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: باید در یک تقویم و جدول زمان‌بندی شده، مشخص شود؛ در چه فرصتی می‌توانیم مشکلات مراکز تولیدی را بر طرف کنیم و تولیدشان را افزایش داد، حتما کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید این تقویم را مشخص کنند، درصورت مشخص شدن جدول کارخانجات و زمان‌بندی آن، ما در سال پیش‌رو دچار شعارزدگی و درگیر برگزاری همایش‌ها نخواهیم شد، بلکه می‌توانیم به طور عملیاتی این جهش تولید را محقق کنیم./
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ایران    ،تاریخ انتشار:  3 فروردین    1399،کدخبر:  www.rc.majlis.ir  ،1467615
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین