پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
محمد غرضی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت :اینها همه در حالی است که اگر در دولت اراده‌ای باشد، با وجود محدودیت‌ها، باز هم می‌تواند برای گرفتاری‌ها چاره‌اندیشی کند. در واقع دولت همان‌طور که جاده می‌کشد و برای رفاه مردم طرح‌های عمرانی را افتتاح می‌کند و خدمات بهداشتی فراهم می‌سازد، باید در این روزها به کسانی که مشکل مالی دارند، کمک کند

شعار سال:محمد غرضی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب،اظهار داشت: مردم حال و روز خوبی ندارند، اعصاب‌شان را از دست داده‌اند و دیگر در این شرایط کرونایی حس و حال خوشحالی کردن ندارند. به قول شاعر «قضا چون ز گردون فرو ریخت پر/ همه عاقلان کور گردند و کر». شرایط دشوار است و مردم واقعاً گرفتار شده‌اند.

 

دولت می‌تواند برای گرفتاری‌ها چاره‌اندیشی کند

 

او افزود: اینها همه در حالی است که اگر در دولت اراده‌ای باشد، با وجود محدودیت‌ها، باز هم می‌تواند برای گرفتاری‌ها چاره‌اندیشی کند. در واقع دولت همان‌طور که جاده می‌کشد و برای رفاه مردم طرح‌های عمرانی را افتتاح می‌کند و خدمات بهداشتی فراهم می‌سازد، باید در این روزها به کسانی که مشکل مالی دارند، کمک کند.

 

عده‌ای از غصه‌های زندگی تلف می‌شوند

 

غرضی ادامه داد: اگر مشکلات حل نشود، در کنار آنهایی که بر اثر کرونا از بین می‌روند،‌ عده‌ای هم از غصه‌های زندگی تلف می‌شوند. بدون شک از بین رفتن دسته دوم به مراتب بیشتر باعث شکسته شدن روحیه‌ها خواهد شد.

او که سابقه چندین دوره وزارت را در کارنامه دارد در ادامه توضیح داد: در دهه ۶۰ برای انجام کاری به ارومیه رفتم؛ آن روز‌ها قیمت گازوئیل ۲ ریال بود. باغداری به من گفت: گازوئیل را ۱۵ ریال کنید، اما به مقدار لازم به مردم برسانید. در واقع در آن ایام هم رانت‌خوار‌ها به مردم ظلم می‌کردند. همان موقع کل شِکر کشور در اختیار دار و دسته مشخصی بود که منفعت‌های آنچنانی می‌بردند و چه پول‌های بی‌حساب و کتابی را جمع کردند. البته دولت در آن روز‌ها حداقل وضعیت را به خودش منتسب نمی‌کرد و راه‌های ترمیم فضا را پیگیری می‌کرد.

 

دولت الان از گرانی استقبال می‌کند

 

غرضی ادامه داد: متاسفانه دولت الان از گرانی استقبال می‌کند و به همین دلیل مردم به سیستم پشت می‌کنند. آن وقت‌ها از حقوق‌های آنچنانی خبری نبود و هیچ‌کدام از مدیران دولتی توقع حقوق، وام و امکانات آنچنانی نداشتند. اما الان شرایط به کل تغییر کرده است، دلیلش هم این است که قدرت سیاسی توان مقابله با رانت‌خواران را ندارد .

 

در زمان دولت شهید رجایی 7500 تومان دریافت می‌کردم

 

این فعال سیاسی افزود: من در زمان دولت شهید رجایی ماهانه ۷۵۰۰ تومان دریافت می‌کردم که بعد از شهید شدن ایشان، آقای مهدوی‌کنی حقوق وزرا را ۱۲۰۰۰ تومان کردند، اما من تا سال ۶۶ همان ۷۵۰۰ تومان را می‌گرفتم. البته در سال ۶۶ یک بزرگی گفت، همه ما حقوق ۱۶۰۰۰ تومانی داریم و از آن روز به بعد، حقوق مرا به همان میزان دریافتی بقیه وزرا دادند.

محمد غرضی در پایان صحبت‌هایش گفت‌: در پایان تاکید می‌کنم، زور رانت‌خواران از قدرت سیاسی بیشتر است.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۹، کد خبر:۳۹۳۶۷۹، www.etemadonline.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین